Toon posts:

IPTables loggen nieuwe verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Sinds kort heb ik een nieuwe netwerk kaart in mijn server zitten. Nu wil ik alle inkomende connecties gaan loggen met IPTABLES.
Ik heb op dit moment IPTABLES draaien, en dit werkt perfect. Alleen worden nieuwe verbindingen niet gelogd.

Probleem: Ik wil alle ingaande en uitgaande NIEUWE connecties loggen van interface WLAN0.

Google en de Search geven beide geen passende resultaten. Heeft iemand enig idee hoe je dit oplost?

Bij voorbaad dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 22:50 ]

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waarom zou je dit willen doen, je log wordt dan overspoelt met berichten waar je weinig aan hebt. Op deze manier word het doorzoeken van je log ook moeilijker gemaakt. Dus stel jezelf eerst de vraag; wat wil ik specifiek weten en waarom?

Voor meer informatie zie:
http://netfilter.org/docu...cket-filtering-HOWTO.html

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

code:
1
iptables -A INPUT/OUTPUT -i/o wlan0 -m state --state NEW -j LOG

Zoiets?

Ik weet verder weinig van iptables' log target, maar daar is vast wat over te vinden op het internet :)

[ Voor 3% gewijzigd door deadinspace op 09-05-2007 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
cherwin schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:35:
Waarom zou je dit willen doen, je log wordt dan overspoelt met berichten waar je weinig aan hebt. Op deze manier word het doorzoeken van je log ook moeilijker gemaakt. Dus stel jezelf eerst de vraag; wat wil ik specifiek weten en waarom?

Voor meer informatie zie:
http://netfilter.org/docu...cket-filtering-HOWTO.html
Het is een VPN interface waarvan ik wil bekijken wie wat doet. Aangezien hier een aantal vrienden op zit wil ik eens kijken wat ze doen via de interface. Of ze een SSH verbinding maken, of dat ze een FTP verbinding maken. Dat soort dingen.