Toon posts:

loopt mijn Radeon 9500 op z'n einde??

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd heb ik problemen, die te maken LIJKEN te hebben met de video kaart, maar het kan ook best aan heel andere dingen liggen.
Wat gebeurt er...?

Ik draai op Pentium IV 1,8 GHz Windows XP SP2. De videokaart die ik gebruik is de Radeon 9500 (ATI) en heb stuurprogrammaversie 8.33.0.0 Ik gebruik twee monitoren daarop, beide 19 inch een Digital beeldbuis en een Medion LCD.

Ik neem regelmatig programma's op op m'n pc met m'n Hauppauge WinTV PVR PCI II (350) en wil die dan afspelen via een Video Out plug naar m'n tv. Een poos terug wilde hij plots niet meer switchen. Dwz. Ik trok altijd de ene monitor eruit, plugde de Video Out erin en ging in "Eigenschappen voor Beeldscherm" naar tabblad "Instellingen" en klikte op Geavanceerd. Dan kreeg je allerlei mogelijkheden om b.v. een film (mpg/avi) te tonen op m'n tv.

Een paar maanden geleden gebeurde er niets meer als ik op Geavanceerd klikte. Het Eigenschappen scherm 'bevroor' en daar bleef het bij. Waarom dat gebeurt is mij volledig onduidelijk.

Daarnaast gebruikte ik op m'n pc altijd een active desktop met een bookmark.htm bestand en dat wil hij sinds deze week ook niet meer op het scherm tonen.

Misschien haal ik twee dingen bij elkaar, die niets met elkaar te maken hebben, maar eh.... Loopt mijn Radeo 9500 misschien op z'n einde? 8)7 of zie ik spoken? O-) En als ik m'n videokaart moet vervangen, heeft iemand een tip voor vervanging? (Ik doe veel aan grafische vormgeving en gebruik dus vaak meerdere zware programma's tegelijk, b.v.: InDesign, Photoshop, Flash, Dreamweaver, enz.

Laat maar horen wat je ervan denkt.

Dank,

Peter, Amsterdam

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik gok eerder dat jij je control center (en drivers) opnieuws moet installeren. Heb je dat al geprobeerd?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 09:04

boesOne

meuh

Ik zou eerst eens uitsluiten of het niet misschien een software probleem betreft.
Driver update wellicht en anders botte reinstall van XP.
Kaartje testen in andere PC kan ook nog.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk eerder, net als de twee figuren boven me, dat je softwarematige problemen hebt.
Overigens hoef je niet je naam en woonplaats te vermelden op dit forum. ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Inderdaad eens je drivers herinstalleren van je videokaart.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
beide al gedaan: drivers opnieuw geïnstalleerd en zelfs Windows XP: nog meer ideeën?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 09:04

boesOne

meuh

Zelfde issue?Bevriest ie? Doet je kaart het nog in 3D gamen?

Wellicht in andere computer proberen.. ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik had ook wel eens dat Catalyst Control Center heel lang op zich liet wachten, soms moest ik hem meerdere keren starten, voordat er wat gebeurde. Heb je wel het ATI icoontje in je tray?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de aansturingssoftware weer verwijderd en opnieuw het CCC geïnstalleerd. Nu maar hopen dat ie het goed blijft doen. Dank voor jullie hulp en adviezen.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het probleem van de active desktop blijft nog steeds....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 09:29 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 17:42
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:56:
beide al gedaan: drivers opnieuw geïnstalleerd en zelfs Windows XP: nog meer ideeën?
XP Echt opniew geinstalleerd? want windows "vervuilt" (als je het niet onderhoudt)
Dus mischien is jou Active Desktop wel enigzins aangetast door gebruik van bijvoorbeeld StarDock software ofzo...

Doe eens een echte verse format (hoeveel werk het ook mocht zijn) dan weet je iig zeker dat het daar niet aan ligt,

wat je kan proberen is ergens een 2e harde schijf vandaan toveren, even een verse install doen, ATi drivers installeren, bookmark instellen en kijken of alles werkt...
Werkt het dan, dan kunnen wij je denk ik niet verder helpen :)

Even niets...

Pagina: 1