Toon posts:

Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee allemaal,

Sinds vandaag wilt mijn computer niet meer opstarten. Ik heb deze computer nu ongeveer een klein jaartje en hij heeft het altijd keurig gedaan. Het probleem is alleen nu dat hij niet eens echt ''opstart'', je hoort het welbekende piepje niet meer en de computer geeft ook geen beeld. Aangezien ik alleen maar simpele kennis heb van de computer ben ik niet van alle moeilijke uitdrukkingen enzo. Misschien dat jullie enig idee hebben wat het kan zijn? ik zal iig ff mijn computerinformatie geven.
Nvidia GT6600
Asus moederbord
1024 MB RAM
Goede voeding.

Ik hoop echt dat jullie hiervoor een oplossing weten! Alvast bedankt _/-\o_

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hoe weet je dat je voeding goed is? Kijk die eerst maar eens na.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
klein jaartje is nog garantie, bij weinig kennis terug naar de shop en laten nakijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me in de datum vergist, garantie is al verlopen. Dat betekent dus dat ik hem alsnog ergens moet laten repareren. Kan het niks anders zijn dan de voeding? Want ik zou niet weten hoe ik die bvb zou moeten nakijken..

• AmdJunk
er is heel veel mogelijk maar de voeding ligt voor de hand, omwisselen is niet echt een erge klus.
Wat hoor je als je je pc aanzet helemaal niets of in het begin nog even wel wat

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor de computer nog wel opstarten wat je normaal gesproken voor het piepje hoort. Ventilators in de computer draaien, lampjes in de computer gaan aan, maar verder dan dat komt hij niet. Hoor de apparaten werken, maar dat is dan ook alles.

• AmdJunk
als de ventilators blijven draaien kan het ook wat anders zijn dan de voeding maar dat is dan vaak een kwestie van dingen proberen of wisselen met een andere pc, dit wordt lastig zo, geen handige kennis in de buurt?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg niet, misschien dat iemand anders toevallig wel weet wat het is hierzo.. anders word het morgen maar flink wat dingen uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is niet het probleem, andere (nieuwe voeding) aangesloten en alsnog wou die niet opstarten. Een andere grafische kaart is er ook ingezet, maar alsno startte hij niet op. wat zou het dan nog kunnen zijn? en valt dat wellicht nog te testen?

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Hoi Patrick, welkom op GoT.
Leuk te zien dat je zelfwerkzaam bent met je PC ondanks dat je zegt niet veel kennis te hebben.
Misschien is dit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter topic behulpzaam voor je.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik had dat probleem ook, alleen bij mij was het moederbord naar zijn grootje....
socket 939 dus...€500 voor een nieuwe kast (groter) moederbord, 2 gig geheugen en core2 duo (6300) processor..... hoop nu nog eens en socket 939 mobootje te vinden en dan de ouwe pc om te toveren tot videorecorder (160 gig schijfje erin, dvd heb ik nog, 2 gig geheugen,de ouwe geforce 6600 en de x2 3800 processor die het zou moeten kunnen trekken:-)
Ik hoop alleen datd e processor niet ook stuk is (dat heeft de winkel niet kunnen testen....)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een nieuw moederbord gekregen na flink wat zeuren. Het enige probleem is dat ik de computer niet goed opgestart krijg. Als hij eenmaal in Windows komt geeft hij foutmeldingen, waarschijnlijk doordat hij het andere moederbord gewend is. Hoe is dit te verhelpen?

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2025
nog even voor het bovenstaande, zelfde probleem af en toe maar voorafgaand door een blauw scherm met enige optie opnieuw opstarten, geeft ie ook die piep niet meer, 10 minuten wachten help dan of blijven herstarten

en dan voor laatste post hier, herinstalleren is het enige,

Verwijderd

heb je geen cd bij het nieuwe moederbord gekregen,anders even de drivers van het moederbord instaleren.wat bedoel je precies met krijg de computer niet goed opgestart

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:04:
Nou, ik heb een nieuw moederbord gekregen na flink wat zeuren. Het enige probleem is dat ik de computer niet goed opgestart krijg. Als hij eenmaal in Windows komt geeft hij foutmeldingen, waarschijnlijk doordat hij het andere moederbord gewend is. Hoe is dit te verhelpen?
xp opnieuw installeren. Waarschijnlijk heeft dit nieuwe moederbord een andere chipset.

[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 14-05-2007 14:13 ]

Computer says no

Verwijderd

Moshe85 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:12:
[...]

xp opnieuw installeren. Waarschijnlijk heeft dit nieuwe moederbord een andere chipset.
dan kun je natuurlijk ook gewoon effe de nieuwe chipset drivers instaleren >:)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:02
9 van de 10 keer blijf je dan zitten met een gaar instabiel systeem

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Een herinstallatie? Gewoon een kwestie van de windows cd erinstoppen en dan is daar ergens een optie voor?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows wil herinstalleren herkent hij mijn harde schijven niet? Terwijl hij dat in de bios wel doet? Iemand die me kan helpen hiermee?

Verwijderd

dan heb je de schijven nog in riad staan meschien dan herkent windows de schijven niet.dan moet je eerst een riad controller driver instaleren

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Sata drivers op een diskette zetten vanaf de moederbordcd en op f6 drukken bij opstart windowsinstallatie zal kunnen helpen.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1