Toon posts:

Aanschaf Asus Barebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik aan het bekijken welke laptop ik zal kopen.
Hebben jullie vooraf een mening over de volgende, waarschijnlijk al veel gevraagde ;), stellingen?

Een ATI Turion 64 X2 of een Intel Core 2 Duo?

Een GeForce 7600 of een ATI X1600 wat betreft XP&Vista compatibility en snelheid?

Is het een laptop harde schijf snel genoeg om dv-video op te slaan via firewire? (25 megabyte/sec) En maakt het dan nog uit of het een 5400 rpm of een 7200 rpm is? (los van dat 7200rpm sneller is natuurlijk, maar minder grote capaciteit heeft en meer stroom verbruikt)

Gezien de beschikbare modellen zit ik eraan te denken om als standaard een barebook te kopen van Asus, de S96jm (zie voor specs http://store.alphapcstore.com/ass9nobaatir.html ).

Hierin wil ik dan 2 gigabyte geheugen gooien, afhankelijk van bovenstaande vraag een 100Gb 7200rpm schijf of een 160Gb 5400rpm schijf.

Daarnaast ben ik benieuwd of de spdif die erop zit ook DTS/DD5.1 uitstuurt. Misschien dat iemand dit weet, of iemand ervaringen heeft met de soortgelijke notebookseries van Asus?

Daarnaast wil ik nog kijken of de linkershift toets op het toetsenbord niet gedeeld is met een andere lege of \ toets. Dat is wel zo irritant. Tijd ermee gewerkt, en ik kan er maar niet aan wennen :).

Als iemand nog meningen heeft over dergelijke barebooks, de uitbreidbaarheid, de batterijtijd, degelijkheid, drivers/ondersteuning en dergelijke, let me know :)

Grtz, Tdx

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Core 2 Duo lijkt me een stuk beter dan een Turion (maar check zelf even de reviews), mijn Asus A6Ja met X1600 doet t perfect onder Vista. (hij sluit alleen niet af maar dat zal wel niet aan de videokaart liggen).

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt zeker nog nooit geprobeerd om de digitale SPDIF aan te sluiten op je versterker om te kijken of je 5.1 geluid hebt?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Turion vs Core 2 Duo:

Beide hebben ze hun sterke en zwakke punten:
Core 2: Sneller per kloktik, Zuiniger

Turion: Directe en zeer snelle link naar geheugen

Videokaarten:
Er zit bijna geen verschil tussen ATI of NVIDIA. Beide kaarten die jij anageeft zijn evensnel ongeveer. Het hangt dan meer van voorkeur af. Ben je een Gamer die veel OpenGL games speelt (ETQW binnekort? :P ) dan kun je beter NVIDIA nemen aangezien die daar beter in zijn.

Verder hangt het een beetje van de prijsstelling van de nieuwe 65nm Turions af. Zo zal de TL-58/TL-60 met de T5600/T7100 mee kunnen. De TL-64 met de T7200/T7300 en de TL-66 zal dan nog net iets vlotter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor veel geruchten/rumoeren dat de drivers van ATI erg slecht zijn... Beetje gegoogled en op forums gekeken en er staat al veel over geschreven... Kan iemand het bevestigen/ontkennen dat dit zo is?

• GENETX
NVIDIA is juist degene die geen drivers aanbied, echter is een modded inf van www.laptopvideo2go.com genoeg.. Maar ATI heeft ook wel dit soort praktijken voor OEMs die hun betalen voor driver support... Is puur je eigen smaak. Ik heb 3 NVIDIA's gehad en altijd prima hun werk gedaan dus ik ben een NVIDIA mens :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is mijn plan de volgende configuratie aan te schaffen:

Compal HEL80 BareBook + DVDRW + US Keyb. + Webcam
Intel Core 2 Duo T5500 1.66GHz, 667MHz, SockM, Box
2xKingston SO-Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz, 200p
Hitachi Travelstar 5K160 160GB, 5400rpm, 2,5",SATA
GeForce Go 7600 256Mb
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394, 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS)

En dat zootje voor zo'n 1000 euro... Goeie deal?

• GENETX
Prima deal! Zal wel lekker vlot werken. De CPU is dan wel de traagste. Ik weet niet wat je allemaal van plan bent, maar deze is qua performance gelijk aan onderstaande laptop en die werkt heerlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
En jahoor, hij is besteld :D

Compal HEL80 BareBook + DVDRW + US Keyb. + Webcam
Intel Core 2 Duo T5500 1.66GHz, 667MHz, SockM, Box
2xKingston SO-Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz, 200p
Hitachi Travelstar 5K160 160GB, 5400rpm, 2,5",SATA
GeForce Go 7600 256Mb
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394, 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS)

Nog 1 dingetje: Wireless zit er toch niet standaard op? Moet je toch een aparte kaart aanschaffen?

• GENETX
Voor zover ik weet kun je eigenlijk geen laptop zonder kopen Zal er vast wel inzitten dus.

Verwijderd

Topicstarter
En jahoor.. Ik ben gebeld.. Of ik toch niet een wireless kaartje erin wilde ;)
Dus wireless kaartje erin laten zetten, en nu heb ik de laptop thuis :D
Supermooi ding :D Spiegelende scherm wel effe wennen... Maar verder niets meer dan lof :D
Pagina: 1