Ik heb al tientallen topics doorgelezen maar ik kom er niet uit. Ik heb een abonnement van versatel family 6mbit ofzo maar verders niet belangrijk. Nu heb ik altijd een zyxel650-R gehad met één poort. Deze zat rechtstreeks in PC en wekte prima. nu een linksys wrt54G router gekocht om het signaal wireless te make, maar krijg het niet werkend.
Ik kan van de zyxel geen DHCP server maken vanwege Versatel, de router moet bridged staan en mijn pc kreeg dus altijd een ip-adres van Versatel. Als ik dit nu doe met de Linksys krijg ik het niet werkend. Ook niet als ik ze op het zelfde subnet zet. ook werkt het niet als ze beiden in een apart subnet staan. Ik kom er gewoon niet uit.
Instellingen:
Zyxel
Extern: bridge mode (moet vanwege versatel)
ip intern: 192.168.2.1
Linksys
192.168.2.2 handmatig ingesteld
Hoe moet ik nou het e.e.a. instellen om het werkend te krijgen. Zou het met het nemen van een AP opgelost zijn? Dan ga ik hem wel omruilen maar dat betwijfel ik omdat ik de Zyxel niet als DHCP server kan laten fungeren.
Ik kan van de zyxel geen DHCP server maken vanwege Versatel, de router moet bridged staan en mijn pc kreeg dus altijd een ip-adres van Versatel. Als ik dit nu doe met de Linksys krijg ik het niet werkend. Ook niet als ik ze op het zelfde subnet zet. ook werkt het niet als ze beiden in een apart subnet staan. Ik kom er gewoon niet uit.
Instellingen:
Zyxel
Extern: bridge mode (moet vanwege versatel)
ip intern: 192.168.2.1
Linksys
192.168.2.2 handmatig ingesteld
Hoe moet ik nou het e.e.a. instellen om het werkend te krijgen. Zou het met het nemen van een AP opgelost zijn? Dan ga ik hem wel omruilen maar dat betwijfel ik omdat ik de Zyxel niet als DHCP server kan laten fungeren.
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd