Toon posts:

3e maxtor 250 gb die stuk gaat - hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Maxtor (nu Seagate) al tweemaal een nieuwe harde schijf gekregen omdat ie fysiek stuk was gegaan. Dat gaf MaxBlast (schijfcontroleprogramma) aan, de laatste keer ging het zelfs gepaard met luid piepen en kraken. De 3e schijf heeft momenteel dezelfde symptomen als de andere 2 ook hadden voor ze definitief de geest gaven: de schijf is nu o.a. al 2 keer spontaan uit de verkenner verdwenen. Zijn deze schijven zo ongelofelijk slecht of kan er iets mis zijn met mijn configuratie waardoor ze stuk gaan? Ik heb 3 harde schijven. Op elke IDE-controller van het moederbord zit er 1 waaronder de Maxtor 250gb, en ik heb nog een sata/ide pci-kaart waarop een raptor en een Maxtor 80gb die het wel gewoon goed doet.
Ik word hier aardig ziek van, de eerste keer best wat data verloren, nu backup ik me gelukkig suf. Maar hoe kan dit?

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb op mijn oude moederbord een ide connector gehad die ook hdd's kapot kreeg (geen idee hoe). De kans dat je drie keer een kapotte hdd krijgt lijkt me wel vrij sterk

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Brakke kast dat je schijf staat te trillen? Misschien wordt ie te warm?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Mwooh, geen brakke kast volgens mij. Een Aopen kast. De schijven hangen er netjes in. Te warm, geen idee. Er is ca 4 mm ruimte boven de harde schijf voor ventilatie. Dat lijkt me normaal. Ik probeer het eventjes met de schijf op een andere controller, je weet maar nooit.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb hier ook een Maxtor 250GB met dezelfde kuren. Zit in een externe behuizing en wordt soms niet herkend of houdt er spontaan mee op. Anders schijf in dezelfde behuizing had dat probleem niet, voor het uitvallen maakt ie ook aardig wat lawaai :P

Misschien slechte serie, niks aan te doen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb hier meerdere Maxtor's maar die geven geen enkel probleem.

Ik vind trouwens die 4mm speling niet echt veel; zelf heb ik ongeveer 1cm tussen mijn schijven en daar per 3 schijven een mooie 120mm fan tegenaan op 2000rpm.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2007 20:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1