Welk verloopstekkertje voor PicoPSU?

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UltraNerd
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een 120W PicoPSU en een externe 12V voeding ('power brick') en die wil ik graag op elkaar aansluiten.

Mijn probleem is alleen dat deze twee niet de juiste aansluiting hebben om aan elkaar gekoppeld te worden. De aansluiting op de power brick is 5,5 x 2,1 mm en de PicoPSU heeft 5,5 x 2,5 mm nodig.

Weet iemand of er verloopstekkertjes bestaan die ik hiertussen kan stoppen?

Ik heb conrad.nl geprobeerd, en ook de papieren (!) conradgids doorgebladerd, maar het lijkt of Conrad dit niet levert. Maar weet iemand of het bestaat?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Zo te zien kan je aan die PicoPSU wel een andere stekker solderen, die je bij iedere elektronika winkel wel kan krijgen.

• UltraNerd
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hehe, ik was al bijna begonnen met het rechstreeks op elkaar solderen van beide delen, maar dit is natuurlijk ook een oplossing.

Conrad.nl is behoorlijk uitgebreid, maar als je niet precies weer wat de naam is van wat je zoekt dan ben je wel even zoek.

Voor eventuele TVP-ers, het heet in ieder geval een 'bus' of 'inbouwbus' als je de kant van de PicoPSU wilt aanpassen en voor de externe voeding heet het een 'laagspanningsconnector'.

Nu twijfel ik alleen of ik zelf een tussenzetstukje ga solderen of dat ik de schaar zet in de externe voeding of de PicoPSU. O-)

Hoe dan ook, frankiepankie bedankt voor de tip _/-\o_

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Hehe, ik dacht dat je niet zo'n tweaker was, aangezien je naar verloopjes op zoek was, en niet inmiddels al zelf de schaar erin had gezet :P
Maar ik zou idd aan die PicoPSU een ander stekkertje hangen. Die PicoPSU kan je nog makkelijk weer terugbrengen naar originele staat, die voedingsadapter niet :P

Oja en let op de polariteit als je gaat solderen!