Toon posts:

Geluid links is weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een moederbord van asus(A8N-sli) dit moederbord is nu ongeveer 1,5 jaar oud, altijd goed gewerkt. Maar nu is sinds een paar dagen is mijn geluid bij de linkse front speaker weg rechts doet het wel gewoon. ik heb al div instellingen geprobeert maar als het goed is moet hij het gewoon doen. kan dit zo in eens aan de hardware liggen? of is er michien toch nog ergens in instelling?
Ik hoop dat iemand hier iets op weet, of michien dat er meer mense de zelfde klachte hebben?

Alvast bedankt, Gr Bart

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een heel stomme vraag maar zit het stekkertje er wel volledig en niet half in? :P

offtopic:
en die ":S" is vies, het is geen msn hier

[ Voor 26% gewijzigd door spone op 09-05-2007 18:28 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:25:
Hoi,

Ik heb een moederbord van asus(A8N-sli) dit moederbord is nu ongeveer 1,5 jaar oud, altijd goed gewerkt. Maar nu is sinds een paar dagen is mijn geluid bij de linkse front speaker weg rechts doet het wel gewoon. ik heb al div instellingen geprobeert maar als het goed is moet hij het gewoon doen. kan dit zo in eens aan de hardware liggen? of is er michien toch nog ergens in instelling?
Ik hoop dat iemand hier iets op weet, of michien dat er meer mense de zelfde klachte hebben?

Alvast bedankt, Gr Bart
hoeveel speakers heb je?
kijk eens bij configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten en dan onder luidsprekerinstellingen geadvanceerd en kijk of alles volluit staat

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie,
Maar ik heb de stekkers nogmaals gecontroleerd maar die zaten er goed in ook heb ik nog eens naar de instellinge gekeken via configratiescherm-geluiden en audio apperaten maar daar stond ook alles goed.

Gr Bart

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Probeer eens een ander kabeltje?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwissel rechts eens met links. Als ie het dan wel doet is het een hardware fout.

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 14:51
Bij mijn speakers van Creative had ik iets gelijkaardig 2 keer voor.

Laat een liedje spelen en probeer de volgende dingen:

(1ste keer dat ik het voor had): Volume slider (van de speakers zelf) veranderen tot het geluid uit beide boxen komt.

(2de keer dat ik het voor had): Stekker een beetje draaien tot het geluid uit beide boxen komt.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Probeer eens een koptelefoon.

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Het klinkt als een hardware probleem. Mijn linkerspeaker deed het toevallig vorige week ook even niet, maar toen ik iets met het kabeltje deed werkte hij ineens weer. Toevallig heb ik ook nog eens hetzelfde moederbord als jij, maar aangezien hij nu wel weer goed werkt kan het daar haast niet aan liggen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06

Sebazzz

3dp

Laat me raden, Realtek soundchip. Het spijt me dan, je soundchip is kaduut. Dit is misschien flamen, maar met al me realtek soundchips heb ik gehad dat ze ermee ophielden na een tijdje (1 jaar ongeveer).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

probeer een headset, als die het wel doet ligt het gewoon aan je speakers. Anders nieuwste drivers eens installeren. Geluidskaart blaas je al snel op. Heb er ook al 3 verneukt in 3 weken:S

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Ik heb dat ook ooit gehad.

De oplossing is door de stekker er niet helemaal in te duwen. Beetje eruit trekken, draaien en zolang proberen tot je geluid hebt uit beide speakertjes. Je hebt dan wel geen stereo-geluid meer! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de vele reaciets, Ik heb alles geprobeert maar het werkt niet de laaste opmerking van het stekkertje er half los in hangen werkt wel maar idd dan heb ik geen stereo :'( .
Is dit dan echt een hardware fout? zo ja dan ga ik mijn pc maar uit elkaar schroeve :'(.

• Gem1e
Heb je nu al een koptelefoon geprobeerd?

• Gem1e
Heb je nu al een koptelefoon geprobeerd?
Als je het stekkertje er half uit moet halen om beide kanalen te kunnen beluisteren, kan er een pootje van je ingang los zitten, ja dat is hardware.

ik dacht, ik edit, maar toch niet. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Gem1e op 10-05-2007 19:18 ]

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

en je balans dan ?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ja kop telefoon had ook geprobeert en balans ook al. mm wordt toch rma gok ik :(

maar toch bedankt!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Triad schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:24:
Laat me raden, Realtek soundchip. Het spijt me dan, je soundchip is kaduut. Dit is misschien flamen, maar met al me realtek soundchips heb ik gehad dat ze ermee ophielden na een tijdje (1 jaar ongeveer).
Dat is geen flame, dat is een gebruikerservaring. Eentje die ik overigens niet heb, maar dat is een ander verhaal :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1