Toon posts:

Maximale Temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe warm mag je mag je videokaart eigenlijk worden?

Ik heb 2 NVIDIA GeForce 7300 GT @ SLI.

Nou heb ik de temperatuur gemeten met NIVIDA nTune en die zegt dat GPU1 55 graden Celsius is en GPU2 65. Nou snap ik wel dat GPU2 warmer is, omdat er op elke kaart passieve koeling zit en ze zitten boven op elkaar zeg maar of naast elkaar hoe je het ook wil zien. Dus de passieve koeling trekt de warmte uit GPU1 en vervolgens zit daar meteen GPU2 die natuurlijk warmer word van de warmte van GPU1(snappen jullie het nog? :p).

Dus mijn vraag is hoe warm mogen ze maximaal worden?

Alvast bedankt!

Misconduct 8)7

Edit: Temperatuur gemeten nadat de PC ongeveer 2/3 uur aan stond en ik heb geen zware programm's gedraaid die veel van mijn GPU vragen. Na het gamen zijn ze ongeveer 80/90, en ik heb ze nog nooit over de 100 graden Celsius zien gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 18:16 ]

Verwijderd

Veel warmer dan ze nu worden. Op de site van de fabrikant is het waarschijnlijk terug te vinden. Mijn 7600GT is op dit moment 55C idle, en de max staat ingesteld op 115 graden. Bij die temperatuur gaat hij zichzelf terugklokken neem ik aan omdat er ''vertragingsdrempel kern'' staat. Dus dan is er alsnog niets aan de hand.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 18:21 ]

Verwijderd

90 graden moet ook makkelijk kunnen voor een grafische kaart(en), maak je maar geen zorgen ;)
De grens ligt denk ik bij 125 ofzo.

Mijn ATI Radeon X1950 Pro's in CrossFire zijn beide 38 graden :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toch moet je er niet aan denken wat voor impact een GPU heeft op je kasttemp. als ie de 100 graden heeft bereikt 8)7 Een echte kachel dan gewoon.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:25:
Toch moet je er niet aan denken wat voor impact een GPU heeft op je kasttemp. als ie de 100 graden heeft bereikt 8)7 Een echte kachel dan gewoon.
Met een beter koelblok wordt er nog altijd evenveel warmte je kast ingestuurd hoor :) Een actieve koeloplossing kan wel de warmte sneller van de kaart wegtrekken waardoor deze misschien sneller afgevoerd kan worden.

De meeste nVidia kaarten beginnen zich inderdaad terug te klokken vanaf 115°C dus je hebt nog wel wat marge.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-05-2007 18:28 ]