Toon posts:

[PDF] Een pdf maken met snijlijnen voor afdruk op A3

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een folder maken met 4 bladzijdes van A4 formaat die we dubbelzijdig willen afdrukken op een A3 en dan een vouw erin.

Ik moet rekening houden met de snij lijnen, maar ik vraag me af met welke afmetingen ik het document moet aanmaken en hoeveel snijruimte ik moet vrijhouden?

Ik heb Acrobat, InDesign en Illustrator.

Iemand een suggestie? _/-\o_

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06

bonzz.netninja

Niente baffi

Veel drukkers hebben templates op de site staan. Daar heb ik ze wel eens vandaan gesjeft. Q-promotions.nl heeft ze iig op de site staan

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

nja, als er snijlijnen bij moeten dan wordt het a3+ ofzo, gewoon in illustrator je (a3) ding printen naar pdf (formaat op custom zetten) en snijtekens e.d. aanzetten, dan wordt de bladspiegel van je pdf vanzelf iets groter

Dit kan je overigens ook gewoon aan je drukker vragen, die weet vaak het beste wat ie nodig heeft

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de oplossingen :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 15:28
Onzin, gewoon A4 opmaken in InDesign, "Allow shuffeling of pages" uitzetten bij je Page-properties, dan twee pagina's naast elkaar slepen en bij je Document Setup aangeven dat je (bijvoorbeeld) 3mm afloop wilt. Dan is je bladspiegel gewoon A3, maar bij het exporteren staan je snijtekens gewoon inclusief afloop.