Toon posts:

Smart Array P400

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een Windows 2003 R2 installatie op een HP Proliant DL380 G5.

De array controller is een Smart Array P400.

Ik zit met het probleem dat ik de controller ratio niet kan veranderen.
Deze staat op 100%Read en 0%Write.

Er is geen mogelijkheid om deze cache ratio aan te passen, ook niet na upgrade van de hp array configuration utility.

Bij andere array controllers heb ik steeds de keuze uit enkele scenario's, bv 50%Read,50%Write.

Gevolg is dat ik zeer snel data kan lezen van de file server, maar zeer traag data kan schrijven naar de file server.

Alvast bedankt voor de tips.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:43
Werkt de battery wel goed, of zit die er wel op?

Als de battery niet werkt dan blijf de array controller alleen op een lees cache werken.

Verwijderd

Je praat over traag, ik zou graag willen weten hoeveel MB/s dat dan is?

Ik heb namelijk een HP Proliant G3 met een 641 array controller met 3x 10000 rpm SCSI disks in raid 5 configuratie. De hele bedoeling hiervan was een snelle file server, echter ik haal met deze configuratie een schrijfsnelheid van 5 MB/s. Dit kan gewoon niet goed zijn, mijn oude P1 computer houdt dit nog bij.

Ik zou dus graag willen weten of dit probleem gelijk is aan jouw probleem? Als jouw schrijfsnelheid toch veel hoger blijkt dan die van mij, zou dat bij mij kunnen duiden op een een ernstig hardware probleem.

Als deze snelheid overeenkomt met die van jouw, dan zou ik willen weten of dit opgelost kan worden door de cache ratio te veranderen. (Hoewel ik dat niet kan veranderen, hij staat op 100 % read, 0 % write)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

De SA641 (en mogelijk ook andere SA producten) presteren bar en bar slecht vanwege het ontbreken van de WB-cache module. Deze dient apart aangeschaft te worden. Als je geen waardes in de manager kan aanpassen, dan heb je dus geen WB-cache module op je SA adapter zitten.

Voorbeeld : Met diverse benchmarks kwam ik op een bepaalde server niet verder dan maximaal 24MB/s op Write en 45MB/s op Read (SmartArray 642) op een RAID1 config. Bij RAID5 was dit nog langzamer. Zelfs software RAID1 en RAID5 haalde nog betere prestaties. Uiteindelijk hebben wij een WB-cache module aangeschaft voor de desbetreffende adapter, vervolgens halen wij waardes boven de 100MB/s (zowel lezen als schrijven) bij een selectie van 75% write en 25% read.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Hallo nwagenaar, de snelheden die je noemt is dat onder windows 2003 of onder windows 2000?

Ik heb namelijk gemerkt dat het onder windows 2000 het aanzienlijk laagzamer is dan onder windows 2003. Als jij 2003 gebruikt dan begrijp ik de grote verschillen tussen de jouw genoemde snelheden en de snelheden die ik zelf meet (de schrijfsnelheid die ik meet onder windows 2000 is 5 MB/s in raid 5).

Als jij inderdaad window 2003 gebruikt dan ben ik gerustgesteld, en dan ga ik ook over tot aanschaf van een WB-cache module zoals jij had aangegeven.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

Inderdaad Windows 2003. Maar, deze slechte waardess hebben wij ook ondervonden op Windows 2000 Proliant configuraties. Maar vanwege de inzet van deze configuraties (Domain Controller) zijn wij nooit over gegaan op de aanschaf hiervan.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1