Hoi,
Ik heb hier een externe hardeschijf met een groot aantal bestanden erop. De schijf is geformateerd met xfs.
Als ik de usb disk inplug detecteerd linux/kde dat en vraagt of ik de schijf wil mounten. Dit gaat allemaal goed, totdat ik de bestanden van de schijf wil kopieren.
Na een tijdje, soms na een paar seconden, soms na een paar minuten is de schijf opeens 'weg'. Hierdoor stopt ook het kopieren. De harde schijf wordt vrijwel meteen weer ontdekt, maar het mounten lukt niet.
De schijf staat de eerst keer in /dev als sde1 de tweede keer als sdf1.
Ik heb het ook handmatig geprobeerd, maar dat werkt ook niet. De eerste keer gaat het mounten goed, de tweede keer krijg ik deze foutmelding:
[code]
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdf1,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
[\code]
dmesg | tail geeft dit:
XFS: Filesystem sdf1 has duplicate UUID - can't mount
Wat betekend dit en hoe los ik dit op?
Ik heb hier een externe hardeschijf met een groot aantal bestanden erop. De schijf is geformateerd met xfs.
Als ik de usb disk inplug detecteerd linux/kde dat en vraagt of ik de schijf wil mounten. Dit gaat allemaal goed, totdat ik de bestanden van de schijf wil kopieren.
Na een tijdje, soms na een paar seconden, soms na een paar minuten is de schijf opeens 'weg'. Hierdoor stopt ook het kopieren. De harde schijf wordt vrijwel meteen weer ontdekt, maar het mounten lukt niet.
De schijf staat de eerst keer in /dev als sde1 de tweede keer als sdf1.
Ik heb het ook handmatig geprobeerd, maar dat werkt ook niet. De eerste keer gaat het mounten goed, de tweede keer krijg ik deze foutmelding:
[code]
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sdf1,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
[\code]
dmesg | tail geeft dit:
XFS: Filesystem sdf1 has duplicate UUID - can't mount
Wat betekend dit en hoe los ik dit op?
Voor grote problemen hebben we de computer