Mappen sharen naar _iedereen_ zonder simple file sharing

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 01:57
Het probleem is dit:

Met simpel file sharing aan kan ik via het netwerk mappen delen voor iedereen op mijn netwerk, ongeacht of het account waarmee mijn shares worden bekeken ook aanwezig zijn op mijn pc.

Zodra ik simpel file sharing uit zet, is dit niet meer mogelijk. Om een share te mogen bekijken op mijn pc, moet degene op een andere pc aanmelden met een account dat ook op mijn pc bestaat.

Om te sharen geef ik lees/bekijk rechten aan de groep iedereen, en tevens zet ik de file permissions goed voor de groep iedereen. Iedereen zou er dus in moeten kunnen, maar volgens mij betekent de groep "iedereen" alleen "elke gebruiker die een account op deze pc heeft"

Is er een mogelijkheid om mappen te sharen zonder de accounts overal aan te moeten maken, en toch geen simpel file sharing hoeven te gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-05-2007 16:27 ]

There is no replacement for displacement!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-02 00:14
FTP server draaien ?

[ Voor 6% gewijzigd door GeniusJennis op 09-05-2007 16:29 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• _eXistenZ_
Geen oplossing. Het moet zonder gezijk met wachtwoorden gewoon goed ingesteld worden.
Met simpel sharing kan het wel, waarom zou het dan met advanced sharing ineens niet meer kunne 8)7

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-02 00:14
_eXistenZ_ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:31:
Geen oplossing. Het moet zonder gezijk met wachtwoorden gewoon goed ingesteld worden.
Met simpel sharing kan het wel, waarom zou het dan met advanced sharing ineens niet meer kunne 8)7
Je kunt gewoon anonymous toegang geven aan iedereen dan is er dus geen wachtwoord username oid nodig.

Waarom wil je eigenlijk niet met simple filesharing werken ??

[ Voor 14% gewijzigd door GeniusJennis op 09-05-2007 16:34 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 10:16

ST10©DE

Dus.............

Vergeet niet "guest-account"aan te zetten.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• _eXistenZ_
oops... Anoniem doet de trick volgens mij ja :P
Gues account moet uit.

Simpel file sharing is gay, dan kunnen mensen ook op shares die ik heb voor RIS enzo.

[ Voor 58% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-05-2007 16:43 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nou in het vervolg ook nog netjes meldt voor welk OS je het bedoelt zou dat helemaal mooi zijn.

Dit is verder wel een behoorlijke zoekvraag die zelfs in de Netwerken FAQ staat vermeld en met een beeetje googlewerk ook prima op te lossen is.
Omdat het hoofdstuk eigen inzet nogal kort is gehouden zet deze recensent het topic op slot ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.