Toon posts:

[Exchange 2007] Organization name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden heeft iemand voor ons onze server geinstalleerd, wat eigenlijk alleen wordt gebruikt als file server. Maar daarbij is er waarschijnlijk een vreemde organization name ingevuld.

Nu bij installatie van Exchange 07 geeft deze moeilijkheden. Deze is namelijk "invalid" de huidige naam ziet eruit als {335A1087-5131...etc..).

Nu heb ik me rot gezocht op internet of er een mogelijkheid was om deze aan te passen. Tot op heden heb ik dit nog nergens kunnen vinden. Zelf geef ik toe weinig kaas te hebben gegeten van exchange en serverbeheer, maar op dit moment zijn er geen andere mogelijkheden dan dat ik dit moet oplossen.

Graag hulp :)

Verwijderd

Want legacydn.exe is unsupported in een productieomgeving :) Geef eens aan wat de `moeilijkheden' zijn. Krijg je foutmeldingen? Draait er al een eerdere versie van Exchange? Wat staat er in je exchange setup log? http://msexchangeteam.com/archive/2007/05/07/438433.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Er is ooit wel getracht om exchange 2003 aan de gang te krijgen, maar dat is miserabel mislukt.
Destijds is er een miskoop gedaan doordat we op dat moment een 64-bit versie van windows server draaien.

Vroeger was het zo dat je exchange server moest voorbereiden op de installatie van exchange door een server aan te wijzen met bijv. forestprep.

Volgens mij kan hij de huidige naam "server"niet vinden. dat lees ik ook in de logs, maar ik snap die functie niet meer. Voor mijn gevoel moest je hem installeren met de functie.

setup.exe /on server <-- dat laatste slaat dan op de naam van de server.

Daar gaat het volgens mij al mis :), maar zoals gezegd ik heb van de installatie dan ook geen kaas gegeten :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:24:
Vroeger was het zo dat je exchange server moest voorbereiden op de installatie van exchange door een server aan te wijzen met bijv. forestprep.

Volgens mij kan hij de huidige naam "server"niet vinden. dat lees ik ook in de logs, maar ik snap die functie niet meer. Voor mijn gevoel moest je hem installeren met de functie.

setup.exe /on server <-- dat laatste slaat dan op de naam van de server.
Je moet je domein / schema voorbereiden op exchange dmv setup /forestprep en setup /domainprep

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ZeRoC00L schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:58:
[...]

Je moet je domein / schema voorbereiden op exchange dmv setup /forestprep en setup /domainprep
Dat hoeft alleen als je setupaccount niet de juiste rechten heeft. Deze opdrachten zal de Exchange 2007 setup uitvoeren, hoef je niks extra voor te doen.

Misschien zou je nog voordat je Exchange 2007 probeert te installeren middels deze KB je Exchange 2003 organisatie uit de AD verwijderen. Als je Exchange toch niet gebruikte...
How to completely remove Exchange 2000 or Exchange 2003 from Active Directory
How to remove Exchange Server 2003 from your computer

interessant probleempje :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Exchange helemaal verwijderen als dat toch niet draait lijkt me inderdaad de beste oplossing :)
Pagina: 1