Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

beste vervolg opleiding op het MBO ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben nu 15, en moet volgend jaar beslissen welke sector ik op wil, voor mij is dat niet moeilijk, ICT natuurlijk.
maar nu moet ik ook nog kiezen tussen applicatie beheer, systeem beheer, netwerk etzovoort.
dan raak ik toch een beetje in de war
zou iemand mij uit kunnen leggen wat applicatie beheer, systeem beheer en netwerk nou eigelijk inhoud ?
en welke opleiding kan ik het beste volgen ?

bedankt

W

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Wat doe je op dit moment voor opleiding?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga eens naar open dagen op de MBO's bij jou in de buurt en laat je daar voorlichten. Denk dat je dan veel beter een keuze kunt maken als dat wij je dat aan kunnen geven. De opleidingen verschillen ook per school, en het is maar net welke richting je later zelf in wilt.
Bedenk je wel dat je MBO je een basis geeft voor je carriere, de rest zul je toch echt zelf moeten doen.
Toen ik afstudeerde (heb zelf HBO gedaan) wilde ik richting systeembeheer / netwerkbeheer in. Alleen zat er dat vanwege de grote dip in de ICT (begin 2002) niet in. Dus de ERP-wereld ingerold en dat bevalt me tot op heden ook prima. Basis was aanwezig, dus het kon gewoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Misluct schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:05:
Wat doe je op dit moment voor opleiding?
GTL

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:54
Moet je dan niet beginnen met een MBO 3 opleiding (medewerker beheer ict) ?

Verwijderd

Topicstarter
jah klopt, als ik KBL zou doen moet ik met jaar 1 van de 4 beginnen
als ik GTL doen mag ik in jaar 3(of 2) instromen
Pagina: 1