Gaarne uw hulp bij problemen na upgrade van PHP4 naar PHP5.
Van de web applicaties die ik gebruik heb ik gechecked of ze kunnen draaien onder PHP5.
Ik zou heel graag een foutcode willen posten die steeds terugkomt, maar bij elke applicatie lijkt wat anders _fout_ te zijn. Echter, ik weet dat het dus geen fout is in de applicatie, want het werkt onder PHP4 prima en daarbij weet ik dat anderen geen problemen hebben met de applicaties in kwestie onder PHP5.
Als ik terug ga naar PHP4 dan werken dingen correct, echter een upgrade naar PHP5 lijkt dingen in de war te schoppen.
Om 2 voorbeelden te geven,
Bijvoorbeeld Joomla (een CMS) geeft:
Badger (wat een PHP5 only applicatie is)
roept het volgende:
PHP5 en de gebruikte modules zijn d.m.v. Yast (onder SuSE) geinstalleerd.
Ik heb heel sterk het vermoeden dat het probleem in mijn configuratie zit zoals die standaard
door Yast erop gezet is, echter heb ik te weinig kennis van PHP om nou te zien wat er fout zit.
Het is gewoon te toevallig dat onder PHP4 blijkbaar 'alles' werkt en onder PHP5 niet, terwijl ik op fora lees dat het wel zou moeten werken onder PHP5.
Heeft iemand aan de hand van deze 2 voorbeelden een idee wat er mis zou kunnen zijn met mijn PHP configuratie?
***UPDATE***
Dit is de code waar het fout gaat (voorbeeld is Joomla):
De code zelf is dus niet fout, die werkt onder PHP4 en zou moeten werken onder PHP5.
en
Van de web applicaties die ik gebruik heb ik gechecked of ze kunnen draaien onder PHP5.
Ik zou heel graag een foutcode willen posten die steeds terugkomt, maar bij elke applicatie lijkt wat anders _fout_ te zijn. Echter, ik weet dat het dus geen fout is in de applicatie, want het werkt onder PHP4 prima en daarbij weet ik dat anderen geen problemen hebben met de applicaties in kwestie onder PHP5.
Als ik terug ga naar PHP4 dan werken dingen correct, echter een upgrade naar PHP5 lijkt dingen in de war te schoppen.
Om 2 voorbeelden te geven,
Bijvoorbeeld Joomla (een CMS) geeft:
code:
1
| Fatal error: Call to a member function name() on a non-object in /srv/www/vhosts/xxxx.nl/libraries/joomla/i18n/language.php on line 533 |
Badger (wat een PHP5 only applicatie is)
roept het volgende:
code:
1
| Fatal error: Trying to clone an uncloneable object of class BadgerException in /srv/www/vhosts/xxxx.nl/core/exceptionHandler/handleBadgerException.php on line 24 |
PHP5 en de gebruikte modules zijn d.m.v. Yast (onder SuSE) geinstalleerd.
Ik heb heel sterk het vermoeden dat het probleem in mijn configuratie zit zoals die standaard
door Yast erop gezet is, echter heb ik te weinig kennis van PHP om nou te zien wat er fout zit.
Het is gewoon te toevallig dat onder PHP4 blijkbaar 'alles' werkt en onder PHP5 niet, terwijl ik op fora lees dat het wel zou moeten werken onder PHP5.
Heeft iemand aan de hand van deze 2 voorbeelden een idee wat er mis zou kunnen zijn met mijn PHP configuratie?
***UPDATE***
Dit is de code waar het fout gaat (voorbeeld is Joomla):
De code zelf is dus niet fout, die werkt onder PHP4 en zou moeten werken onder PHP5.
code:
1
| $this->_cursor = mysql_query( $this->_sql, $this->_resource ); |
en
code:
1
| if ($xml->document->name() != 'metafile') |
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:55 ]