[XP] svchost.exe (SYSTEM) blijft maar sources vreten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03 14:00
ik heb al vanalles geprobeerd om dit te verhelpen maar het lukt niet, ik heb sinds een MS update van tijdje terug last van dat als ik heb opgestart dat SVCHOST.exe (die door SYSTEM gebruikt wordt) al mn processorkracht vreet, waarom? geen idee, heb al gegoogled en ge GoT maar nix concreets of werkends gevonden, als ik het proces beeindig nokt winamp etc er mee (ja kan ik wel weer aanzetten in systeembeheer maar dit moet toch anders kunnen???) iemand enig idee hoe ik dit blijvend kan verhelpen want ik erger me er dood aan :(

Adjust non olet, plerumque...

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik kreeg net een telefoontje van m'n vriendin die hetzelfde probleem lijkt te hebben. Vanavond zal ik die laptop eens gaan bekijken. Als het lukt een oplossing te vinden dan zal ik het ook hier posten. Hopelijk is er al iemand anders met dit probleem die het heeft kunnen oplossen.

Heeft het niet met winamp te maken? Welke programma's stoppen er nog meer mee?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Ik heb hier drie PC's voor me staan die het nu allemaal hebben. Het lijkt dat het uitzetten van de Windows Update service het opgelost heeft, maar morgenochtend weet ik het pas zeker denk ik, het probleem is alleen maar een minuut of vijf na het opstarten.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 08:24
Opt het werk hebben ze mij gemeld dat dit door de microsoft updates komt.
Dus de windows updates samen met de office updates.

Wat je kan doen is zorgen dat je tijdelijk aanvinkt in de settings op de microsoft update pagina dat je alleen windows update wil gebruiken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb er ook last van. Helaas werd mn windows erdoor onwerkbaar (audio service hield ermee op als ik svchost afschoot, wireless deed het niet goed meer...) dus heb windows maar eventjes opnieuw geinstalleerd en daarna werkte het gewoon weer perfect.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
[XP] svchost.exe op 100% tijdens windows update
[XP]Extreem raar gedrag SVCHOST.EXE

Is in ieder geval genoeg over te vinden op GoT. :)
(Bovenstaande topics had ik in MyReact staan en kon ik dus zo terugvinden, andere topics zul je vast wel zelf nog kunnen vinden.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

ik heb de oplossing ik had gister ook dit probleem. Ik heb het verholpen door :

WindowsXP-KB927891-v2-x86-NLD.exe te installeren.

Hiervoor moet je microsoft bellen dan krijg je gratis deze update binnen in je email. Hierbij zit een key die 7 dagen geldig is. Als je slim bent pak je hem uit en haal je de key van het bestand af waardoor je ter alle tijden dit bestand nog een keer kan gebruiken.

VEREIST WEL EEN HERSTART!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 12:08

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41
Gewoon hier te downloaden

[ Voor 0% gewijzigd door Poltergeist op 10-05-2007 08:29 . Reden: Net te laat... ]

Verwijderd

Ik dacht dat ik de enige was die dit had. Nu zie ik dat het 99% van mijn CPU power gebruikt. Als ik het uitzet dan verlies ik ook direct mijn geluidskaart maar IE start dan direct op bv.

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-02 07:43
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:22:
ik heb de oplossing ik had gister ook dit probleem. Ik heb het verholpen door :

WindowsXP-KB927891-v2-x86-NLD.exe te installeren.

Hiervoor moet je microsoft bellen dan krijg je gratis deze update binnen in je email. Hierbij zit een key die 7 dagen geldig is. Als je slim bent pak je hem uit en haal je de key van het bestand af waardoor je ter alle tijden dit bestand nog een keer kan gebruiken.

VEREIST WEL EEN HERSTART!
Dit werkt niet bij ons(5 machines). overgens kun je hier v3 vinden: You receive an access violation error when you try to install an update from Windows Update or from Microsoft Update after you apply hotfix package KB916089

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Kunnen de 2 recente topics over dit onderwerp gemerged worden?

Dit is het andere topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157066

FYI: deze v3 patch werkt hier ook niet.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:08
Haha, dit viel me laatst dus ook al op.
Ik ga thuis meteen die update uitproberen. Waarschijnlijk zal de lappie van mijn vrouwtje dit ook wel heel prettig vinden.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03 14:00
heb die update geinstalleerd van microsoft, dat hielp (zoals het microsoft betaamd) natuurlijk niet. Toen ik auto update in configscherm uit had geschakeld was het verholpen :D:D

conclusie:

ze zullen bij MS wel wat fouten hebben gemaakt met het aanpassen van de auto update functie m.b.t. dat genuine MS customer gebeuren waardoor svchost.exe exorbitant hoge processorbelasting gebruikt.

Dan maar af en toe voor updates checken, iig beter dan dat ik me laptop helemaal niet meer kan gebruiken ;)

Adjust non olet, plerumque...

• Arunia
Alleen jammer dat dat schildje maar blijft mekkeren. Is dat dan niet uit te zetten?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:22:
Alleen jammer dat dat schildje maar blijft mekkeren. Is dat dan niet uit te zetten?
"security center" uitschakelen in de services :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 22:43
Dit probleem is veroorzaakt door een nieuwe patch. Hier meer info over het probleem: klik.

Verder heb ik dit probleem vanmiddag nog voor iemand opgelost. Eerst heb ik (omdat er niet mee te werken valt) automatische updates even uitgeschakeld. Dan draait alles weer normaal. Toen heb ik via "Windows Update" (dus de site) de instellingen gewijzigt en "Microsoft Update met Windows Update vervangen" aangevinkt. Hierna heb ik de windows update op handmatig gezet en de nieuwse updates er over heen gedraait. Vervolgens heb ik de automatische updates op automatisch starten gezet, waarna hij weer helemaal goed werkte na een reboot.

Met automatische updates uitschakelen/automatisch/handmatig bedoel ik "Automatische Updates" in start->uitvoeren->services.msc

[ Voor 8% gewijzigd door abort_ op 12-05-2007 21:41 ]

• Arunia
Beide bedankt. Zit er zeer sterk over na te denken of ik niet gewoon weer terug stap op Windows Update ipv MS update. Voor beide denk ik dat ik Security center uit ga schakelen.

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 22:43
Arunia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:42:
Beide bedankt. Zit er zeer sterk over na te denken of ik niet gewoon weer terug stap op Windows Update ipv MS update. Voor beide denk ik dat ik Security center uit ga schakelen.
Hoogst waarschijnlijk is het MS Update die het doet... dus goed plan.
Pagina: 1