Toon posts:

[XP] Inloggen soms enorm vertraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een groot aantal van mijn Windows-clients in het netwerk voorzien van een nieuwe up-to-date installatie (XP+SP2). Deze clients loggen in op een samba-domeincontroller. Op de systemen waar ik nu de nieuwe installatie heb geplaatst is nu het probleem dat bij inloggen op het domein de inlogprocedure soms wel 20 minuten in beslag neemt, XP blijft dan hangen op "Uw persoonlijke instellingen worden geladen". Uiteindelijk wordt de betreffende user wel volledig ingelogd maar dit duurt soms dus veel te lang..
Het rare is dat dit dus maar af en toe voorkomt, normaal gesproken is een user binnen 30-60sec volledig ingelogd. Ik heb gemerkt dat het eigenlijk alleen soms voorkomt wanneer een pc een tijd uit heeft gestaan. Wanneer eenmaal goed is ingelogd onstaan er geen problemen wanneer je de gebruiker afmeld en weer andere users gaat aanmelden.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het in de betreffende installatie van de client moet zitten en niet aan de serverzijde, aangezien ik nog een groep clients op verouderde XP-installaties heb draaien waar zich dit probleem nooit voordoet. Ik heb de logs bekeken van tijdstippen op client-pc's wanneer dit probleem zich voordeed maar daar zijn geen aanwijzingen in te vinden. Hopelijk heeft iemand hier enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En deze users die je inlogd gaan dan toevallig niet op een verse werkplek zitten en moeten een homedir van 1 GB binnenhalen ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Nee ze halen alleen hun profiel op van enkele mb's, homedir wordt gemapped naar de fileserver. Ook met een nieuw profiel onstaat het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen toevallig?