Mails vanuit Outlook 2003 slepen naar verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Mensen, ik zit met de volgende uitdaging:

De organisatie waar ik momenteel werkzaam ben is bezig met een migratie van Windows NT (ja, oud) naar Windows XP.
Hierbij hoort ook het Office 2003 pakket dat bij iedere gebruiker geïnstalleerd wordt.

Nu heb ik van een gebruiker het volgende gekregen:

Onder Windows NT icm Office 2000 werden vanuit Outlook mails gesleept naar een map ergens op het netwerk. Dit wordt gedaan uit overwegingen van archivering van het een of ander. Nu was het zo dat wanneer er mails met exact hetzelfde onderwerp naar de betreffende map gesleept worden, deze automatisch een toevoeging met volgnummer ( bij (1), (2), (3) enz.) krijgen.

In de nieuwe configuratie gebeurt ditzelfde min of meer ook, wanneer meerdere mails met hetzelfde onderwerp tegelijkertijd naar deze map worden gestuurd. Worden later nog meer mails met datzelfde onderwerp die map in gesleept, verschijnt de vraag of je bestaande bestanden wil overschrijven.

Mijn vraag: is het mogelijk om door middel van een instelling ergens aan te geven dat bestaande bestanden niet worden overschreven maar dat de nieuwe bestanden ook een toevoeging krijgen, of moeten de heren op zoek naar een andere manier van archivering??

Ik kan me lichtelijk voorstellen dat dit ooit eens voorbij is gekomen en eventueel met de zoekfunctie terug te vinden is, maar dat is me helaas nog niet gelukt, gezien de vele topics over de verkenner op zich.

Relax. nothing is under control.

• Deevay
Schopje.

Niemand hier eerder mee in aanraking geweest??

• Deevay
Toch nog eens een voorzichtig schopje...

Echt niemand een idee??

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 00:01
Nope, dat kan niet. Autonumbering gebeurt alleen met de e-mailtjes die je tegelijk als groep opslaat. E-mailtjes die je niet tegelijk maar na elkaar opslaat worden (desgevraagd) overschreven.

Het lijkt me ook geen handige manier van archivering omdat je aan de bestandsnamen (=subject) weing informatie meer kunt ontlenen. Waarom gebruiken ze de Archief-functie van Outlook zelf niet? Het archief.pst bestand kun je ook op 'een map ergens op het netwerk' zetten.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Deevay
Het lijkt me ook geen handige manier van archivering omdat je aan de bestandsnamen (=subject) weing informatie meer kunt ontlenen.
Gedeeltelijk mee eens. Het archiveren wordt an sich alleen gebruikt wanneer informatie moet worden teruggezocht over bepaalde aanvragen.
Waarom gebruiken ze de Archief-functie van Outlook zelf niet? Het archief.pst bestand kun je ook op 'een map ergens op het netwerk' zetten.
Helaas is er binnen de organisatie gekozen om het gebruik van pst bestanden niet meer toe te staan.
Alles moet dus binnen de mailbox gebeuren, danwel via netwerkschijven.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 00:01
Deevay schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:51:
Helaas is er binnen de organisatie gekozen om het gebruik van pst bestanden niet meer toe te staan.
Alles moet dus binnen de mailbox gebeuren, danwel via netwerkschijven.
Ik begrijp hieruit dat de mail(box) zich nu op een Exchange-server bevindt? Kan die niet iets exporteren?

Een alternatief is niet alle mailtjes als afzonderlijke bestanden te exporteren maar te verzamelen in een aparte folder of met een slimme zoekopdracht in Outlook. Vervolgens selecteert de gebruiker alle te saven mailtjes en print ze dan naar een pdf-driver. Alle mailtjes komen dan mooi bij elkaar in een pdf-je die je nog kunt doorzoeken ook. (Met Adobe, Foxit ziet het als image ipv tekst.) Als ze dit elke week doen kun je ze voor de bestandsnamen bijvoorbeeld <user><jaar><week>.pdf laten gebruiken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1