Geluid uit USB-Mics

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb 2 Singstar ps2 microfoons aangesloten op de pc. Dat gaat prima en ze worden gewoon netjes herkent als opneem-input. Nu echter wil ik dat als er iets in de microfoon gezegd wordt, dat door de speakers eruit komt. Dit lijkt er moeilijk te zijn. Ik heb erg veel gesjoemelt met de settings in windows maar ik krijg er geen geluid uit.

Weet iemand hoe ik direct geluid uit usb microfoons kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/6373/us2wc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rechtstreeks uit de speakers, dan moet je een programma hebben wat opneemt en direct terug uitzend.
AVS voice changer kan dat geloof ik :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:38

ThaHandy

Discovery Channel

volume icon bij klok
eigenschappen, daar de juiste audio apparaat selecteren en "demper" van de mic er af halen bij afspelen?

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 09-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:15
Met normale 3,5 mm jack mics werkt het ook zonder iets te installen..., dus dan zou dit eigenlijk ook moeten werken... Kijk eens of MIc Boost aan of uit staat, dit wil wel eens helpen

[ Voor 44% gewijzigd door maarud op 09-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

je probleem is dat je met 2 verschillende geluidskaarten te maken hebt. (Je mic is in feite een usb geluidskaart met slechts 1-richtingsverkeer) en gewone software kan hier niet mee overweg. Je zal al mixerprogramma's moeten gaan opzoeken die hier ondersteuning voor bieden.

Of je kan vista installeren, deze biedt ook ondersteuning (en een mooie interface) voor meerdere geluidskaarten tegelijk aan te spreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ThaHandy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:30:
volume icon bij klok
eigenschappen, daar de juiste audio apparaat selecteren en "demper" van de mic er af halen bij afspelen?
en
maarud schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:30:
Met normale 3,5 mm jack mics werkt het ook zonder iets te installen..., dus dan zou dit eigenlijk ook moeten werken... Kijk eens of MIc Boost aan of uit staat, dit wil wel eens helpen
Het zijn USB mics. Dus het instellen in de windows mixer heeft geen zin, aangezien die mixer de mic input van de ingebouwde geluidskaart aanstuurt, ipv de aangeloten mic(s) via USB.
Dit gaat dus niet werken.

TS:
Je moet die 2 mics zien als 2 aparte USB geluidskaarten, die alleen op kunnen nemen.
Als je dit weer af wilt luisteren op je speakers dan zal je dus, zoals Snake zegt, software moeten hebben die een opname start op de 2 mics en dat meteen weer afspeelt op je speakers.
Verwacht alleen niet dat dat zonder delay is...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
remco_k schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:36:
[...]

en

[...]

Het zijn USB mics. Dus het instellen in de windows mixer heeft geen zin, aangezien die mixer de mic input van de ingebouwde geluidskaart aanstuurt, ipv de aangeloten mic(s) via USB.
Dit gaat dus niet werken.

TS:
Je moet die 2 mics zien als 2 aparte USB geluidskaarten, die alleen op kunnen nemen.
Als je dit weer af wilt luisteren op je speakers dan zal je dus, zoals Snake zegt, software moeten hebben die een opname start op de 2 mics en dat meteen weer afspeelt op je speakers.
Verwacht alleen niet dat dat zonder delay is...
Niemand wat voorbeelden wan zulke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168789

J-air schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Niemand wat voorbeelden wan zulke software?
Snake schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:24:
Rechtstreeks uit de speakers, dan moet je een programma hebben wat opneemt en direct terug uitzend.
AVS voice changer kan dat geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
geprobeerd en werkt redelijk.... Kent iemand nog meer programaa's om een input te duplicren en meteen af te spelen?
Pagina: 1