Xp wijzigd werkend wlan in niet werkende wlan!

Pagina: 1
Acties:

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 17:33
De situatie is als volgt:

Een wireless modem van TELE2, davolink DV-201AMR, met daaraan 3 afnemers, 2 via een draadje (pc's) die perfect functioneren.
De laptop met die gezegend is met een Linksys wpc54g v3 heeft problemen. Elke keer als ik de laptop opstart, zeg windows (xp home) dat het netwerk goed functioneert en er verbinding is. Maar internet werkt niet. Als ik de verbinding herstel dan pas werkt het internet.

Na onderzoek bleek dat windows iets vreemds doet, als ik de laptop net heb opgestart ziet de verbinding er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4ml5k5c.jpg
Met 54 mbps

Vrij snel daarna (een minuut ofzo) veranderd dit, zonder dat ik ook maar iets doe in windows:

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/6cs25c5.jpg
Met 48 mbps

Naar weten laden er in die tijd geen programma's, want de virusscanner e.d. zijn al geladen.

Nadat ik op netwerk herstellen heb gedrukt is het weer dit in de begin situatie, met werkend internet.
Maar dan 36 mbps, dit het heb ik aangegeven in de instelling van de kaart, dan is de verbinding stabieler (zeggen ze...).

Waarom word de verbinden veranderd? 8)7 8)7

overige info: Drivers van de kaart up to date, mogelijkheden van het modem zijn beperkt door tele2. Virus vrij.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:37

lier

MikroTik nerd

Maak je gebruik van Windows Zero configuration ?
Waarschijnlijk krijg je dit IP adres omdat de verbinding verbroken wordt (om welke reden dan ook...). Is na herstel de verbinding wel stabiel, oftewel gebeurt het alleen tijdens opstarten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hoe zit het met WPA Keys?
Heb je die goed ingevoerd?

Je kunt dat verifieren met door de key in eerst in kladblok in te typen, hem dan 5 keer letter voor letter over te lezen en hem dan te kopieren en plakken in de wireless instellingen.

Laat maar, ik las gewoon niet goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Romke op 09-05-2007 16:39 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 17:00 . Reden: Ah, deze kan dan ook weg. ]

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 17:33
lier schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:29:
Maak je gebruik van Windows Zero configuration ?
Waarschijnlijk krijg je dit IP adres omdat de verbinding verbroken wordt (om welke reden dan ook...). Is na herstel de verbinding wel stabiel, oftewel gebeurt het alleen tijdens opstarten ?
Na herstel is de verbinding wel stabiel.. Windows zero config heb ik volgens mij uitstaan

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• lier
  • Laatst online: 22:37

lier

MikroTik nerd

Kijk eens in je sytray (bij het klokje...) naar een icoontje van je WiFi adapter. Vaak kan je met de rechtermuisknop een keuze maken voor Windows Zero Configuration. Probeer eens of het daarmee beter gaat (als je deze geactiveerd hebt, wordt gebruik gemaakt van de drivers van de fabrikant, maar de software van Microsoft).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1