Toon posts:

Foto's zoals op een voorpagina van een modeblad

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil binnekort foto's laten maken bij fotograaf om later te gaan gebruiken voor een website. Echter voldoen de foto's die gemaakt worden door fotografen vaak niet genoeg aan mijn eisen. Wat ik wil doen is dus bestaande foto's bewerken om ze eruit te laten zien alsof ze gebruikt worden voor een voorpagina van een modeblad.

Wat moet ik eraan doen om een foto zo eruit te laten zien? Ik begrijp dat er het een en ander gephotoshopt moet worden om een foto zo eruit te laten zien. Of moeten de instellingen van een camera aangepast worden?

Iemand tips en/of ideeën?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zorg in ieder geval voor Photoshop en de bekende Smudge tool om het model een nieuwe huid te geven..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tip: kies gewoon een fotograaf die het kan.

Je kan wel gaan lopen photoshoppen, maar het blijft vooral een kwestie van goed licht, styling, visagie.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Gizz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:33:
Tip: kies gewoon een fotograaf die het kan.

Je kan wel gaan lopen photoshoppen, maar het blijft vooral een kwestie van goed licht, styling, visagie.
niets aan toe te voegen!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
Angeloonie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:32:
Zorg in ieder geval voor Photoshop en de bekende Smudge tool om het model een nieuwe huid te geven..
dat denkt iedereen, maar dat is slechts een kleine stap. Visagie is belangrijker voor de huid. Fotograaf die 't kan nog belangrijker. Naberken is een finishing touch, onderdeel van een boob, nose en waist job..

|>

Verwijderd

Topicstarter
Goed licht, styling en visagie wordt voor gezorgd. Dat is geen probleem. Het gaat me echt om de nabewerking. Zijn daar standaard handelingen/effecten voor die genomen worden in photoshop of is het een kwestie van een beetje experimenteren?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:42:
Goed licht, styling en visagie wordt voor gezorgd. Dat is geen probleem. Het gaat me echt om de nabewerking. Zijn daar standaard handelingen/effecten voor die genomen worden in photoshop of is het een kwestie van een beetje experimenteren?
Pupillen vergroten, alle rimpels in de huid (met name nek) wegwerken. Nek wat verlengen, benen verlengen, huis roder maken, borsten groter maken, haren meer volume geven, middel wat smaller, heupen breder etc.. etc...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar je zegt net dat de foto's niet aan je eisen voldoen en het gaat proberen op te lossen door nabewerking?

Als jij een goede fotograaf inhuurt hoef je als consument niet meer te gaan photoshoppen hoor :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Goed licht, styling en visagie wordt voor gezorgd. Dat is geen probleem. Het gaat me echt om de nabewerking.
wanneer licht, styling, visagie etc. echt goed verzorgd worden, dan is nabewerking nauwelijks nodig (of je moet de vorm van je model willen veranderen).

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15
lateef schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:52:
[...]

wanneer licht, styling, visagie etc. echt goed verzorgd worden, dan is nabewerking nauwelijks nodig (of je moet de vorm van je model willen veranderen).
_O-

ik heb weleens zo'n website gezien van een professionele foto bewerker. als je dan zijn voor en na foto's zag (van topmodellen) dan kreeg je echt het idee dat het model er niet toe doet. de hele foto wordt nog eens compleet veranderd met de nabewerking voor zo'n covershot.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:23
Ik kan mij alleen maar bij Gizz aansluiten. De basis voor de foto moet goed zijn. Correcties met Photoshop zijn de puntjes op de "i".

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

daarnaast vraag ik me af hoe goed jouw bewerkingen zullen zijn, als je het hier gaat vragen betekent het dat je er nieuw mee bent. Een fotoshoot gaan nabewerken naar de (blijkbaar erg hoge) standaard die jij wilt gaat je niet lukken met newbie nabewerk skills. Het klinkt niet alsof jij die foto's gaat verbeteren. Een beetje fotograaf zal naast het maken van de foto ook de nabewerking doen. Als goed is houd hij daar zelfs al rekening mee met zijn shoot en heeft hij een idee in zijn hoofd hoe hij het wil.

Net als de rest zeg ik, niet zelf gaan nabewerken, gewoon aan de professionals overlaten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Pupillen vergroten, alle rimpels in de huid (met name nek) wegwerken. Nek wat verlengen, benen verlengen, huis roder maken, borsten groter maken, haren meer volume geven, middel wat smaller, heupen breder etc.. etc...
volgens mij is roberto een mannetje die er zelf op komt, bovenstaande komt bij mij over als standaard fotosoep procedure voor dames :+

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03

Zoefff

❤ 

Byte_Me schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:03:
[...]

_O-

ik heb weleens zo'n website gezien van een professionele foto bewerker. als je dan zijn voor en na foto's zag (van topmodellen) dan kreeg je echt het idee dat het model er niet toe doet. de hele foto wordt nog eens compleet veranderd met de nabewerking voor zo'n covershot.
Er word soms inderdaad behoorlijk veel (té veel) aan foto's geknutseld, maar vergis je niet dat het nog steeds de originele foto is die het maakt of kraakt. Dat betekend dat je model ook vóór het maken van de foto al volgesmeerd moet worden met make-up, de belichting ruimschoots in orde moet zijn, etc.

Als je nu dus weinig ervaring hebt met Photoshop, denk ik dat je dit beter aan een professioneel iemand over kan laten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

.... Zijn daar standaard handelingen/effecten voor die genomen worden in photoshop of is het een kwestie van een beetje experimenteren?
Deze zin doet mij afvragen of je uberhaupt wel gezocht hebt roberto? Er zijn op internet complete kasten vol Photoshop-actions, tutorials en filters te vinden die ervoor kunnen zorgen dat een studio-foto er zo uit komt te zien als een 'foto zoals op een voorpagina van een modeblad'.

Sowieso ligt het aan 3 belangrijke factoren:

1) fotograaf
2) belichting
3) visagie

Je ziet dat ik de nabewerking/photoshop niet noem, omdat die eigenlijk ondergeschikt is in verhouding tot de andere 3: ook het model zelf is niet zo heel belangrijk tov belichting bijvoorbeeld :)

Als je een supermodel slecht belicht krijg je een veel slechter resultaat dan een 'normaal' model goed belichten ;)

LinkedIn
Instagram

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

photo retouching...

Afbeeldingslocatie: http://i.ivillage.com/gurl/react/clips/full_airbrush.gif

• simon
Maar Zoijar, afgezien van de 'schoonheidsfouten' kun je zien dat de originele foto wel goed belicht is, en een goed contrast heeft..

|>

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

De fotograaf zal ook best goed zijn. Maar die ultra smooth look krijg je volgens mij alleen maar door te tekenen. Ook bv die ogen, daar zit een behoorlijke shaduw (en wallen...) die weg wordt gehaald.

• simon
Jep, is overigens, belangrijk om te weten, geen smudge tool, eerder duplicate layer -> blur en dan masks, en wat spelen met levels en masks.. En natuurlijk wat uitbouwen en slepen :P

|>

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Het kan aan mij liggen maar ik vind de eerste foto mooier

Adrian- werkt en leert

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Adrian- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:56:
Het kan aan mij liggen maar ik vind de eerste foto mooier
Smaken verschillen :) Hier staan wat voorbeelden: http://homepage.mac.com/gapodaca/digital/bikini/bikini1.html (wel zo aardig om idd even de source erbij te zetten) Het maakt toch wel veel verschil. Zie ook bv die sportschoen.

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Simon schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:50:
Jep, is overigens, belangrijk om te weten, geen smudge tool, eerder duplicate layer -> blur en dan masks, en wat spelen met levels en masks.. En natuurlijk wat uitbouwen en slepen :P
Geen smudge tool maar ook echt ook geen blur. De pro retouchers doen alles via (meerdere) dodge&burn layers.

@roberto54321
In Nederland zijn er niet zo heel veel goede retouchers, of tenminste, ik ken ze niet. Als jij zegt dat de belichting, visagie, STYLING en fotograaf allemaal in orde zijn, dan stuur je de foto's gewoon door naar Glenn Feron. Hij vraagt dan wel $125,00 per/uur maar dan heb je ook wel wat.

• simon
Ik vind glenn feron niet zo goed, ik heb betere gezien die wat minitieuzer te werk gaan.. Blur kan ook hoor Gerard, duplicate je layer, redelijke gaussian blur, en dan via masks heel selectief dat terug werken.

|>

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Simon schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:11:
Ik vind glenn feron niet zo goed, ik heb betere gezien die wat minitieuzer te werk gaan.. Blur kan ook hoor Gerard, duplicate je layer, redelijke gaussian blur, en dan via masks heel selectief dat terug werken.
Ja weet ik, heel veel beginners gebruiken het, maar ik probeerde aan te geven dat die techniek niet wordt gebruiker door de echte retouchers (Voque, Elle etc).

Maar goed, iets minder extreem.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15
Zoijar schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:11:
[...]

Smaken verschillen :) Hier staan wat voorbeelden: http://homepage.mac.com/gapodaca/digital/bikini/bikini1.html (wel zo aardig om idd even de source erbij te zetten) Het maakt toch wel veel verschil. Zie ook bv die sportschoen.
precies de website die ik bedoelde _O-

Verwijderd

hier ook een leuk youtube filmpje over wat er bij komt kijken voor een goeie shoot

http://www.youtube.com/wa...ageid%3DB45NDJ1WDNKGSKOO4

_/-\o_
Pagina: 1