Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben me aan het orienteren om een navigatiesysteem aan te schaffen en werd erop attent gemaakt dat deze dingen via internet veel goedkoper zijn, uit het buitenland.
Ik kan nergens echt duidelijk vinden of er nu verschil is tussen bijvoorbeeld een TomTom go 510/710/910 die uit de VS komt, of uit Australie of zo, en eentje die in NL gekocht wordt. Zijn er mensen die hier eens op willen reageren?

Bijvoorbeeld:
* is het dezelfde verpakking en inhoud?
* kan een in het buitenland gekochte Tomtom gewoon op Nederlands worden ingesteld qua text audio/instructies?
* waarom is er zoveel prijsverschil? Als ik het zo zie zou iedereen in de US moeten kopen via internet. Al is dat misschien wel tricky met de garantie als er problemen zijn.....
* etc ?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
Wim

PS mocht ik een vergelijkbaar topic over het hoofd hebben gezien, aarzel dan niet dit te sluiten en daarnaar te verwijzen.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien omdat je niet al te veel hebt aan de route van Washington naar New York, als je van Utrecht naar Amsterdam wilt. Ik denk dat de kaarten een probleem zullenworden.

Misschien lukt het wel met europese tomtom's, maar dan zal iig de spraak goed moeten zijn voor je eigen gemak

Waarom? Omdat het kan!!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

Alles is wel in te stellen op nederland, maar dan moet je nog een losse benelux kaart kopen en dan ben je denk ik net zo duur uit (als het in het buitenland al goedkoper is)

Zie ondertitel

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 08:30

Nss

The Dude Abides

Denk er wel aan dat als je het vanuit de VS besteld en naar Nederland laat versturen er invoerrechten betaald moet worden + 19% BTW. Dat maakt het vaak, naast de al genoemde nadelen, al een stuk minder aantrekkelijk. Zie douane.nl.

En verder wat je vragen betreft: inhoud verpakking staat ongetwijfeld op amerikaanse verkoopsites vermeldt (google kan wellicht extra helpen). Prijsverschil zal naast de gunstige dollarkoers tov de euro waarschijnlijk te maken hebben met grotere concurrentie in de VS (tomtom heeft daar martktaandeel van rond de 25%, in europa 50%: zie hier). Verder zal garantie waarschijnlijk geen probleem zijn, wellicht dat de garantievoorwaarden op tomtom US site te vinden zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Nss op 09-05-2007 16:10 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Alleen de 910 is een optie; de rest heeft in de VS VS kaarten. De 910 heeft alle kaarten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

MSalters schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:22:
Alleen de 910 is een optie; de rest heeft in de VS VS kaarten. De 910 heeft alle kaarten.
Zeker niet alle, alleen Europa West en Centraal en de VS, geen Hong Kong, Australie, Zuid Afrika, Singapore en waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar.
Maar als je in de VS gaat kopen is de 910 wel degene die je moet hebben, koop je in de EU maakt het niet veel uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1