Athlon FX 2600??

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ik kan een Athlon FX 2600 kopen voor socket A.
Maar de enige informatie wat ik er een beetje over kon vinden was dat ie waarschijnlijk een thorton core heeft.

Mijn vraag is nu ga ik er erg op vooruit, als ik mijn Athlon XP 2000+ vervang voor deze Athlon FX 2600?
En heeft iemand maybe wat meer info over deze Athlon FX. De meeste informatie die ik vind gaat over de athlon 64 FX e.d.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Er bestaat geen Athlon FX voor de socket A, punt easy as that.

Het zou natuurlijk wel en gewoone Athlon XP 2600+ kunnen zijn, en dan ga je er wss wel iets op vooruit :).

Gabriël AM5

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat zal geen Athlon FX 2600 zijn maar een AthlonXP 2600+.
Of je er wat mee op schiet hangt even af van het model.
Waar je op moet letten is de FSB van die nieuwe processor, je huidige 2000+ maakt gebruik een 133MHz DDR bus (266). Je vermeldt helaas niet wat voor moederbord en wat voor geheugen in je PC zit, maar ik ga er maar even van uit dat je het enkel bij een 133MHz DDR model moet houden.
Je zult dus moeten controleren of die 2600+ Thorton een 133MHz DDR (266MHz effectief) of een 166MHz DDR (333MHz effectief) model is.
• Als het een 133MHz DDR model is dan zul je er zeker wat mee vooruit gaan, er van uitgaande dat je moederbord met de nieuwe Thorton overweg kan. Mogelijk moet je voor dat laatste een BIOS update uitvoeren om goede ondersteuning te krijgen.
• Als het een 166MHz DDR model is dan zul je moeten gaan kijken of je moederbord een dergelijk FSB snelheid ondersteunt en of de door jouw gebruikte geheugenreepjes ook op die snelheid aankunnen. Ga je een 166MHz DDR model op een 133MHz DDR bus draaien dan zal hij onder de 'normale' snelheid gaan lopen en zul je er weinig mee opschieten of je gaat er zelfs op achteruit. Ik ben nu even te lui om uit te rekenen waar je dan op uit komt :+

Post dus eens even wat meer info en zoek wat meer uit!

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 09-05-2007 14:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk anders even op een site waar alle cpu's van AMD op staan, bijvoorbeelde http://balusc.xs4all.nl

Kijk dan om welke cpu het gaat en zoek dan benchmarks. Dit topic is zo makkelijk zelf op te zoeken en gaat derhalve dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.