Toon posts:

Draadloos internet werkt, andere pc's in lan onbereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem. Ik (of eigenlijk een kennis..) heb een netwerk dat als volgt is opgebouwd:

Modem met internetverbinding zit aangesloten op een router_A (4 poorts, en wireless)

router_A zit aan pc's vast, en ook aan een router_B (4 poorts, en wireless), op een andere verdieping om het draadloze signaal te versterken. Zo kan men boven, waar het internet binnenkomt, draadloos internetten via router_A, en beneden kan men draadloos internetten via router_B.

Internetten kan ook gewoon, en werkt. Het probleem is echter dit: Als ik beneden draadloos op het LAN zit (via router_B dus), kan ik geen computers zien (lees: pingen), laat staan benaderen, die aan router_A zitten. Oftewel, mijn boven en beneden netwerk zijn, als ik wireless werk, onbereikbaar voor elkaar. En toch werkt internetten gewoon wel, als ik via router_B draadloos zit te internetten. Frappant.

Dit zijn de instellingen:
Beide routers hebben wat wired betreft DHCP uit staan, en werken dus met statische ip allocatie.
Het draadloze deel van de routers heeft DHCP aan staan.

De DHCP ranges overlappen elkaar niet, ook niet met de statische ip's.

Weet iemand waardoor het komt dat de twee lans gescheiden lijken te zijn, als ik met draadloos werk? En hoe is dit te fixen? Elke pc draait windows XP.

Tips voor dingen waar ik naar kan kijken hoor ik graag. Spui maar gewoon met termen, daar ik opzich best veel af weet van netwerken, en ik dus inmiddels mezelf op mijn kop sla 8)7 |:(

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58

NeHoX

Gamer + PV

Je moet eens in de access point zoeken of deze in Isolation mode draait.

Zou ook makkelijk zijn als je aangeeft welke 2 routers je hebt. En misschien ook welke (draadloze)netwerkkaarten.

[ Voor 44% gewijzigd door NeHoX op 09-05-2007 13:47 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Router_A weet ik zo niet, iets van een Belkin, type nr. weet ik even niet
Router_B is een linksys WRT54G.

De standaard wirelessnetwerkkaarten uit Dell en Acer laptops zitten in die laptops. Ik weet niet welke dit zijn, ben momenteel niet aanwezig op die lokatie.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP op de router_B uitzetten en die met een LAN poort aan de LAN poort van Router_A hangen?
Wel eventjes een LAN IP geven in de range van router_A, bijv. het IP direct na dat van Router_A (192.168.1.2 bijv. als router_A 192.168.1.1 heeft) zodat je nog bij de instellingen kunt.

Dan kun je op Router_A DHCP aanzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Romke op 09-05-2007 15:35 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.