Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Toerenteller werk niet; hoe te maken?...

Pagina: 1
Acties:
  • 13.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 19:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

De toerenteller van de auto van mij (n pa) doet het niet. Vanaf we hem al tweedehands kochten, deed alles het behalve de toerenteller.

Het gaat om een Citroen Evasion 2.0i 7 persoons bak uit 1999.

De Dashbord doet het goed. Ikzelf vermoed dat er een buisje ergens loszit. Dat gevoel heb ik altijd al gehad. Hoe werkt een toerenteller? Gaat er via een buisje daadwerkelijk lucht naar de teller, vanaf de motor? Of werkt het electronisch. Als ik naar de Citroen dealer ga, rekenen ze zeker 100 euro. (Voor een zekering? Als dia kapot is.)

Wie weet wat ik kan proberen?

RVD

Gulfstream G650

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zekering zal het waarschijnlijk niet zijn, want dan werkt het hele dash niet...

Doet de snelheidsmeter het wel?

Bij nieuwere auto's werkt een toerenteller electrisch, vanaf de versnellingsbak...

[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 09-05-2007 12:47 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Controleer of de TCI eenheid wel de pulsen afgeeft met een 10x probe aan de ECU naar de tachometer.
Snap je het niet? Mooi, naar de dealer ermee :Y Andere optie is om hem total loss te rijden en het verzekeringsgeld op te strijken

[ Voor 56% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2007 14:24 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Chevy454 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:47:
Controleer of de TCI eenheid wel de pulsen afgeeft met een 10x probe aan de ECU naar de tachometer.
Snap je het niet? Mooi, naar de dealer ermee :Y Andere optie is om hem total loss te rijden en het verzekeringsgeld op te strijken
Moet je wel allrisk verzekerd zijn.
Je hoeft niet naar een dealer, bovaggarage kan ook. Als je niet snapt hoe het werkt, ga er dan niet mee lopen kutten, ga gewoon naar een garage of laat het zo, de mijne hapert af en toe ook, so what, het is toch geen APK eis.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Buisje met lucht :D

Het zal 'm hoogstwaarschijnlijk in de electronica zitten, ik vermoed in de bedrading, maar de mechaniek van je teller kan ook defect zijn.
Begin eens met het controleren van aansluitingen achterop het dash en andere zijde v/d bedrading.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MeNTaL_TO schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Moet je wel allrisk verzekerd zijn.
Je hoeft naar een dealer, bovaggarage kan ook. Als je niet snapt hoe het werkt, ga er dan niet mee lopen kutten, ga gewoon naar een garage of laat het zo, de mijne hapert af en toe ook, so what, het is toch geen APK eis.
Zelfs als ze niet betalen ben je -zonder citroen- beter af... :P

Verwijderd

Mijn auto hééft niet eens een toerenteller :P

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:01:
Mijn auto hééft niet eens een toerenteller :P
M'n auto heeft niet eens een dagteller.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal ik het maar doen dan:

"Ik heb nieteens een auto"... |:(

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Toerentellers krijgen hun gegevens vanuit de onsteking en niet vanuit de versnellingsbak. Uit de versnellingsbak komt alleen de kilometertellerkabel.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

probeer te achterhalen waar de auto zijn 'toeren' vandaan heeft,

komt dit uit de ecu?, sensor op vliegwiel, negativekant bobine enz.

anders idd dealer

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Chevy454
  • Niet online
De vraag is niet alleen waar het signaal komt, zit het ook op de CAN?
MikeyMan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:53:
Zelfs als ze niet betalen ben je -zonder citroen- beter af... :P
En het nut van deze heldere bijdrage is? |:( Je weet wel hoe je een topic moet vervuilen getuige de replies welke erop volgenden.

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2007 14:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, want aanraden een auto in de puin te rijden omdat de toerenteller kapot is, is inderdaad een stuk nuttiger |:(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 17:20
Waarschijnlijk is die teller van Philips :)

In ieder geval zul je die hele klokkenwinkel er even uit moeten schroeven. Daarna even met een multimeter kijken of het ding wel een signaal krijgt. Wel signaal? Dan even een andere teller halen op de sloop. Geen signaal? Dan zit het probleem dieper en zul je misschien toch even bij de dealer moeten zijn.

En nee, het werkt inderdaad niet met buisjes met lucht :)

Punctuality is the politeness of kings

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
dreamscape schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:05:

In ieder geval zul je die hele klokkenwinkel er even uit moeten schroeven. Daarna even met een multimeter kijken of het ding wel een signaal krijgt. Wel signaal? Dan even een andere teller halen op de sloop. Geen signaal? Dan zit het probleem dieper en zul je misschien toch even bij de dealer moeten zijn.

LOL Philips. >:)

Maar het kon wel waar zijn dat het met buisjes van lucht werkte; als je de koppelijng loslaat, valt de teller heel snel naar beneden; lucht vloeit niet meer door het buisje denk ik dan.

Ik heb uit de 13 reacties geen een nuttige gevonden. :/

Behalve: Rij je Citroen in de prak, en/of ga naar de dealer. Ik ga eerst nog eraan rommelen. :Y)

<+:)

Gulfstream G650

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teller gaat naar beneden? Hij doet het dus soms wel?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:25:
[...]

Maar het kon wel waar zijn dat het met buisjes van lucht werkte; als je de koppelijng loslaat, valt de teller heel snel naar beneden; lucht vloeit niet meer door het buisje denk ik dan.
Je komt iedere keer met vragen over onderwerpen waar je echt 0,0 verstand van hebt. Mocht je nou nog enig technisch inzicht hebben, dan heeft het misschien nut hier wat te vragen zodat we je misschien kunnen helpen, maar als ik jou was zou ik mooi naar de garage gaan met dit probleem ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:28:
Teller gaat naar beneden? Hij doet het dus soms wel?
Nee, hier heb ik het over de teller van mijn Diesel-Les-Auto-Kia. :>
momania schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:31:
[...]

Je komt iedere keer met vragen over onderwerpen waar je echt 0,0 verstand van hebt. Mocht je nou nog enig technisch inzicht hebben, dan heeft het misschien nut hier wat te vragen zodat we je misschien kunnen helpen, maar als ik jou was zou ik mooi naar de garage gaan met dit probleem ;)
(8>

Waarom moeite doen als iemand anders het voor me akn doen? (8>

Nee, grapje. Ja ik legde het misschien een beetje onduidelijk uit. Ik ebdoel dat als je toeren maakt, en via de motor een hoeveelheid BAR-lucht uit een specifiek Toerental-gaatje kwam, die dan weer naar je toerenteller ging. Zo onmogelijk is dit niet.

Je zou er ook niets van begrijpen als ik je vroeg wat een HUD van een F-16 is ofzo...

Gulfstream G650

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

[...]

Wat wil je horen dan :?

De 1e reply geeft al een ingang waar je vervolgens niks mee doet.

Als je het niet begrijpt wil het niet zeggen dat het niet nuttig is, autoelectronica komt niet uit een Kinder Surprise ofzo hoor..

• LauPro
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je de koppeling los laat en je geeft geen gas dan is er weinig vermogen en aangezien je waarschijnlijk stil staat kost het nogal wat energie om de zaak aan het rollen te krijgen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 20:44
je was toch goed in engels?

http://rabi.phys.virginia...ric_power_generation.html

lees dit maar eens

het stukjes over tacho

[ Voor 10% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 09-05-2007 17:13 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• LauPro
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk niet dat er 1 methode bestaat om het toerental te meten, er zullen systemen zijn die het vliegwiel gebruiken met een electrisch veld, sommige misschien met luchtdruk anderen met een reedsensor etc.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 20:44
Dit ging alleen over een nieuwe auto he, ik had even het meest gebruikte systeem op.

Met lucht lijkt met toch echt dolkomisch hehe.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]
[...]
Geen 1 nuttige???
MikeyMan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:47:
Zekering zal het waarschijnlijk niet zijn, want dan werkt het hele dash niet...

Doet de snelheidsmeter het wel?

Bij nieuwere auto's werkt een toerenteller electrisch, vanaf de versnellingsbak...
Chevy454 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:47:
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:53:
Buisje met lucht :D

Het zal 'm hoogstwaarschijnlijk in de electronica zitten, ik vermoed in de bedrading, maar de mechaniek van je teller kan ook defect zijn.
Begin eens met het controleren van aansluitingen achterop het dash en andere zijde v/d bedrading.
B-lennium schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:26:
probeer te achterhalen waar de auto zijn 'toeren' vandaan heeft,

komt dit uit de ecu?, sensor op vliegwiel, negativekant bobine enz.

anders idd dealer
Chevy454 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:09:
De vraag is niet alleen waar het signaal komt, zit het ook op de CAN?

[...]

En het nut van deze heldere bijdrage is? |:( Je weet wel hoe je een topic moet vervuilen getuige de replies welke erop volgenden.
dreamscape schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:05:

Geen één nuttige inderdaad -O-

Ik voel dat dit topic dezelfde kant op gaat als je andere... }:|

Hintje, LEES VOOR JE RANT!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:59:

Je zou er ook niets van begrijpen als ik je vroeg wat een HUD van een F-16 is ofzo...
Dat is een transparant display dat gegevens weergeeft zonder het zicht van de gebruiker te blokkeren.

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• deepbass909

deepbass909

En werkt doormiddel van een soort beamer dat op een glazen vlak schijnt, waardoor de lichtstralen richting je ogen reflecteren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
max schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:42:
[...]

Dat is een transparant display dat gegevens weergeeft zonder het zicht van de gebruiker te blokkeren.

:)
deepbass909 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:14:
En werkt doormiddel van een soort beamer dat op een glazen vlak schijnt, waardoor de lichtstralen richting je ogen reflecteren.
Makkelijk he, HUD F16 intypen op Google...

-O- -O-

Gulfstream G650

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Man, blijf toch eens on-topic ofzo... :{

Aannames zijn fataal.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:33:
[...]

[...]

-O- -O-
het was om precies te zijn: "wiki hud f16"

:P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Als salim nou hetzelfde deed als jullie, en zijn steekwoorden eens op google intikt :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Beetje autofreak (Corvette notabene), gamer en discovery kijker weet wel wat een HUD is.. en als jij nou eens op de suggesties en vragen ingaat :Z

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

En om meteen op de 1e reply van mikeyman in te gaan:
Zekering kan wel degelijk, bij mn E30 zit de toerenteller apart gezekerd samen met nog wat dingetjes (evenals dat de snelheidsmeter met nog wat dingen zit).
Erg leuk zoeken als je dat niet weet trouwens :+

Maja, verder al zat zinnige antwoorden gegeven voor als het geen zekering is, gewoon tellerunit dr uit slopen, openmaken en vrolijk gaan meten...

leeg

• deepbass909

deepbass909

salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:33:
[...]

[...]

-O- -O-
Of gewoon weten...

Maar ben ik de enige die het opvalt dat de beste jongen alleen weet te reageren op offtopic geneuzel? Mijn opmerking dat er wel degelijk ontopic oplossingen staan (inc quote's van alle ontopic antwoorden) wordt door de beste jongen weer compleet genegeerd... -O-

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Toerenteller zit toch meestal aangesloten op de dynamo/altornator ?

Check eens even of de verbinding daarmee

Beste film ooit

• Noork
  • Niet online
edit:
het is te vroeg om goed te lezen

[ Voor 84% gewijzigd door Noork op 10-05-2007 10:04 ]

• Chevy454
  • Niet online
soepkip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:52:
Toerenteller zit toch meestal aangesloten op de dynamo/altornator ?
Bij de oude dieselauto's met een mechanische inspuiting wel. Bij commonrail en dergelijke kan het ook van het commonrail worden afgetapt. ipv de alternator. De alternator kan namelijk slippen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 10-05-2007 10:14 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:44:
Als ik naar de Citroen dealer ga, rekenen ze zeker 100 euro. (Voor een zekering? Als dia kapot is.)

Wie weet wat ik kan proberen?

RVD
Even heel simpel, als je al niet weet hoe je de zekeringen moet controleren zou ik al helemaal niet aan de toerenteller gaan zitten. De kans dat je meer sloopt dan maakt is dan nl. heel groot aanwezig. Mocht je het toch willen proberen zijn er al genoeg suggestisch in dit topic geweest dus kun je voorlopig wel ff vooruit. Zoek deze eens uit en laat hier ff weten wat er uit is gekomen zodat we je hier verder kunnen helpen.
salimrmaf schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:59:
[...]
Waarom moeite doen als iemand anders het voor me akn doen? (8>

Velen hier zullen best weten wat het is maar er verder met hun fikken vanaf blijven omdat dat het beste is wat je kunt doen als je niet snapt hoe iets werkt :+

[removed]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
redwing schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:41:
[...]

Even heel simpel, als je al niet weet hoe je de zekeringen moet controleren zou ik al helemaal niet aan de toerenteller gaan zitten. De kans dat je meer sloopt dan maakt is dan nl. heel groot aanwezig. Mocht je het toch willen proberen zijn er al genoeg suggestisch in dit topic geweest dus kun je voorlopig wel ff vooruit. Zoek deze eens uit en laat hier ff weten wat er uit is gekomen zodat we je hier verder kunnen helpen.

[...]

Velen hier zullen best weten wat het is maar er verder met hun fikken vanaf blijven omdat dat het beste is wat je kunt doen als je niet snapt hoe iets werkt :+
Ok, ik snap het. Ik zie wel of ik naar een dealer ga, maar ik kijk eerst of ik hem zelf kan maken, : Niet kapot maken, nee gewoon de zekeringen controleren. Dat kan ik wel. :Y

Gulfstream G650

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:39
Heb je geen neef met verstand van auto's?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik ben de enige in Nederland. Mijn nicht woont in Abu Dhabi, mn oom in Italie, mn nicht in Liege en ik in Tilburg. De rest.. in de achterwijken.

Heb net een Pioneer autoradio Deh4800MP geinstalleerd in mn auto, samen met Pioneer TS-G1749 boxen. Die beat vliegt eruit! egt cool, 1 nadeel: ik krijg AUX1 niet aan de praat,.. wie weet...?

Gulfstream G650

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet je eerst aanzetten in het menu...

Alstie uitstaat het menu aanzetten, en dan kun je daar aux aanzetten...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Ik heb alles geporbeerd, kom er echt niet uit! Kun je me aub de details vertellen, want de pioneer-handleiding vertelt me niet veel. Er staat eens niet hoe ik de ID3-tag kan inschakelen, of is dat "CD-Text"? Ook is er nergens een beschrijving te zien van de achteraansluitingen. :| Bad Pio! :?

Gulfstream G650

• deepbass909

deepbass909

Uhoh... hoor ik hier een "alles van Pioneer is slecht, want ik krijg m'n AUX1 en ID3-tags niet eens ingeschakeld"???

Salimrmaf, ik heb zelf nog niet eens zolang geleden een Pioneer DEH-75BT ingebouwd in mijn auto, en daar werken de AUX1 en id3-tags gewoon op. Aangezien mijn handleiding daar heel duidelijk over waren, neem ik aan dat jouw handleiding net zo duidelijk zal zijn. Dus ga in die super auto van je zitten, neem het boekje voor je, en LEES! Het staat er echt wel in. Ook zal er echt wel een beschrijving bij aanwezig zijn van de achteraansluitingen (hintje, dat is een los blad en staat dus niet in de handleiding zelf).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

salimrmaf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:25:
Ik heb alles geporbeerd, kom er echt niet uit! Kun je me aub de details vertellen, want de pioneer-handleiding vertelt me niet veel. Er staat eens niet hoe ik de ID3-tag kan inschakelen, of is dat "CD-Text"? Ook is er nergens een beschrijving te zien van de achteraansluitingen. :| Bad Pio! :?
id3tags is common knowledge...

Rest staat HEEL duidelijk in de manual...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Sorry, ik vind Pioneer geen slecht merk, absoluut niet! Aleen de handleiding is een dipje. Nee, er is geen blaadje gekomen met de externe aansluitingen. TOevallig weet ik zelf dat er een AUX-in, Remote in, IP-Bus , Antenna in en de normale A+B auto kabels zitten. De functie van de ingangen staan heel klein gegrifeerd op het kastje.

Hmm, ik heb het boekje al uitgelezen. Er staat: druk op "Function" totdat je bij AUX komt. Selecteer dan AUX1: AAN.

Dus ik doe hem aan, en kom ik onmogelijk bij AUX1...

Heb net op een forum gelezen dat de radio UIT moet staan. >:)

Wiens fout? beide. De handleiding zei niet dat de radio uit moest staan, maar zei ook niet dat hij aan moest staan. Ik zal morgen effe de AUX testen. ;)

Over ID3: Dat woord komt maar 5x voor in het hele boekje... morgen dus ook effe rommelen bij "CD-TEXT" dat zal het moeten zijn denk ik. Ook kijken of mijn achterspeakers het doen. In totaal heb ik nu 8 boxen in mijn Pimp-Mobile.

2 tweetertjes voor, 2 tweeters op de 2-wegs speaker van Pioneer. De pioneer boxen zelf, en de 2 philips achterboxen. :>

Morgen vertel ik jullie alles verder.

PS: Murdoch en Face van The A-Team zijn morgen in mijn stad! Ik baalde dat ik er 2 jaar geleden niet was geweest. Misschien dat ik morgen erheen ga .

PS2: Een handtekening van een van de 2 kost 20 Euro... :X

PS3: Staat binnenkort bij mij op de woonkamer. :z

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/3550/thezteamfd0.jpg

Gulfstream G650

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ten eerste had ik dat al gezegd, en ten tweede, nogmaals, dat staat wél in de handleiding... id3 gaat vanzelf...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

[b][message=28017562,noline]salimrmaf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @
Heb net op een forum gelezen dat de radio UIT moet staan. >:)
Dat is al jaren zo bij de pioneer radio's en dat staat echt wel goed in de handleiding. Maar goed, aangezien je nogal moeite blijkt te hebben met schrijven zal het lezen ook niet echt makkelijk gaan ;)

En gezien je verder info in de post denk ik niet dat ook iemand je hier op het forum ooit nog serieus gaat nemen...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• deepbass909

deepbass909

Nogmaals, mijn pioneer werkt net zoals die van jou, en het staat echt wel duidelijk in de handleiding.
Maar je hebt hier al bewezen dat lezen niet je sterkste punt is, dus die handleiding zal wel helemaal onmogelijk voor je zijn...

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
MikeyMan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:43:
ten eerste had ik dat al gezegd, en ten tweede, nogmaals, dat staat wél in de handleiding... id3 gaat vanzelf...
momania schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 02:53:
[...]

Dat is al jaren zo bij de pioneer radio's en dat staat echt wel goed in de handleiding. Maar goed, aangezien je nogal moeite blijkt te hebben met schrijven zal het lezen ook niet echt makkelijk gaan ;)

En gezien je verder info in de post denk ik niet dat ook iemand je hier op het forum ooit nog serieus gaat nemen...
deepbass909 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:24:
Nogmaals, mijn pioneer werkt net zoals die van jou, en het staat echt wel duidelijk in de handleiding.
Maar je hebt hier al bewezen dat lezen niet je sterkste punt is, dus die handleiding zal wel helemaal onmogelijk voor je zijn...
Ik ben niet achterlijk... Tuurlijk kan ik lezen. En ik heb het al altijd gezegd; er staat nergens in mijn handleiding een diagram die de achteraansluitingen verklaart. Ik heb al een aantal keer gekeken. Nu heb ik de engelse handleiding gedownload, en daar staat die er wel in. En wel meteen op de eerste pagina...

Gulfstream G650

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Achteraansluitingen spreken voor zich... Daarnaast zit die engelse handleiding ook bij je radio, en had het niet werken van de aux niks te maken met het aansluiten ervan...

• Chevy454
  • Niet online
salimrmaf schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:35:
Ik ben niet achterlijk... Tuurlijk kan ik lezen.
Dat je kan lezen betekent niet dat je niet achterlijk bent. Het zijn just mensen die zeggen dat ze niet achterlijk zijn die het juist wel zijn. Slimmere mensen weten waar hun tekortkomingen liggen.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
"Dat je kan lezen betekent niet dat je niet achterlijk bent. Het zijn just mensen die zeggen dat ze niet achterlijk zijn die het juist wel zijn. Slimmere mensen weten waar hun tekortkomingen liggen."
-By Chevy54-2007

O-)

Goede opmerking, dus erken ik mijn fouten en probeer ze te verbeteren.

Gulfstream G650

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Da's een goede instelling, maar ik zou het probleem van je toerenteller door een garage laten oplossen ;) Dan weet je zeker dat je niks extra gaat slopen en doet ie het uiteindelijk weer. Of je moet het niet boeiend genoeg vinden om er geld in te steken, laat het dan gewoon zoals het nu is :p

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, ok ik zal het een keertje laten nakijken. Als het niet meer dan 100 Euro kost vind ik het okay.
ALs het wel duurder is, volg ik toch gewoon mijn intuitie en schakel wanneer ik denk de koppelings-grens te horen. ;)

Gulfstream G650

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:05
salimrmaf schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:45:
Hmm, ok ik zal het een keertje laten nakijken. Als het niet meer dan 100 Euro kost vind ik het okay.
ALs het wel duurder is, volg ik toch gewoon mijn intuitie en schakel wanneer ik denk de koppelings-grens te horen. ;)
Zowiezo als je je auto een beetje kent heb je die toerenteller helemaal niet nodig. Mijn vorige auto had hem niet eens en bij de huidige is het leuk dat ie er in zit maar bij normaal rijden let ik er niet eens op. Dus eerlijk gezegd zou ik daar ook niet al te veel moeite/geld in steken :)

[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 13-05-2007 19:34 ]

[removed]

• krietjur
  • Laatst online: 22-11 07:37

krietjur

Where am I?

Bij mijn auto is de toerenteller wel nodig, maar dat is dan meer omdat de kilometerteller het niet altijd doet, en dan heb ik de toerenteller nodig om te bepalen hoe hard ik rijd :)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Wat een kunst!

Gulfstream G650

Pagina: 1