Toon posts:

PrintShare meenemen authenticatie gegevens OCE CS171

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier in het netwerk een OCE CS171 printer.
Op de printer hebben we ingesteld dat er printer authenticatie vereist is als er afgedrukt wordt.
Ik kan deze gegevens bij de printer mee geven als "standaard instellingen", maar bij het toevoegen van de printer op een werk station worden deze gegevens niet mee genomen.
Ik heb al met OCé gebeld, maar die hadden zo 123 geen oplossing voor dit probleem.
Het lijkt me toe dat er wel meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen.
Het moet toch wel mogelijk zijn om deze gegevens mee te kunnen geven in een share??
Eventueel dmv parameters in het login script.
Het wil me nog niet lukken.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Tabje Advanced
Printing Defaults.

Werkt bij ons voor zowel OCE als andere machines met statistieken of authenticatie zonder problemen. Kan wel zijn dat de mensen hem even opnieuw moeten toevoegen nadat je dit hebt aangepast.

Misschien nog even kleine aanvulling. Als je hem bij de Printing preferences plaats op het tabje General van de betreffende printer op de server staat hij alleen voor dat account op de server ingesteld en zal hij niet bij de gebruikers terechtkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door WaSteiL op 09-05-2007 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja het werkt hier echt niet.
Scannen naar SMB doet het ook niet meer op de nieuwe 2003 server :(
Heb tijd met OCè aan de telefoon gehangen.
Scannen doen we nu naar ftp folders op de server en die wachtwoorden.. tja dat moet dan maar handmatig eerst.

Heb je btw gebruikersnaam + wachtwoord of alleen wachtwoord authenticatie?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Hier maken ze alleen gebruik van de zogenaamde statistieken code voor het bijhouden van tellerstanden op bepaalde afdelingen. Tenminste dat is het verkapte doel. Stiekem is het natuurlijk wel een authorisatie aangezien zonder code je ook niet kan printen of kopieren.
Maar geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Scannen naar SMB moet simpel zijn. Maak je daar gebruik van een speciaal scanner account (aangemaakt in AD) die je hebt ingesteld op de scanner/printer?
Log desnoods een keer in met dit account op een pc en kijk of je op op de locatie van je share kan schrijven. Voor zulke zaken kan je toch best wel makkelijk een probleemoplossing doen.

Controleer iig sowieso de rechten op je share en op bestandsniveau.