Toon posts:

Tuner in lcdtv

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker,

Ik ben enkele weken opzoek geweest naar een lcd-tv. Na veel lezen op het forum (en google'n) heb ik besloten een tatung v32mcgi te bestellen. Deze heb ik nog enkele dagen uitgetest. Er zitten veel aansluitingen op, bijna alle aansluitingen werken perfect. Alle op 1 na!
nl. de antenne aansluiten waarin ik mijn analoge kabeltv (coax) inplug.
Als ik tv kijk via de antenne aansluiting zie ik behoorlijk veel ghosting op tv.
Ik weet vrijwel zeker dat er iets is met deze aansluiting (waarschijnlijk gewoon een mindere analoge tuner in de tv)

Ik heb de volgende dingen uitgeprobeerd:
-. antenne (kabel-tv) rechtstreeks op de tv aangesloten. Resultaat; ghosting
-. Een oude video-recorder aangesloten op de coax kabel. Deze met scart aan de tv verbonden. Resultaat; iets mindere kwaliteit, maar geen ghosting meer.
-. Ik heb een digitenne kastje geleent van een maat van me. digitaal beeld via scart aangesloten. Resultaat; geen ghosting.
-. Ik heb digitenne aangesloten via de antenne aansluiting (zit ook een antenne aansluiting op het kastje). Resultaat; ghosting.

De tv geeft op alle, door mij geteste aansluitingen (ik heb scart, composiet, vga, dvi uitgeprobeerd), goed beeld. Behalve op de antenne aansluiting. Ik denk dan ik (na bovenstaande geprobeerd te hebben) kan zeggen dat de tuner van mindere kwaliteit is.

op mijn locatie heb ik een heel goed analoog signaal. Ik zie eigenlijk niet echt verschil tussen digitenne en analoge tv. (oke ik heb maar heel even getest, maar digitenne zal denk ik geen gigastische verbetering zijn).

Ik kan de tv nog terugsturen (7dagen 'koop op afstand' regeling). En een andere tv kopen.

mijn vraag:
Zijn er onder jullie die een lcdtv hebben en hiermee analoge tv kijken. En is dit zonder ghosting?

weet iemand welk merk of lcdtv analoog beeld goed weergeeft (omzet naar digitaal, zonder mankementen)

mvg,

koster

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Samsung is goed vinnik persoonlijk

Modbreak:Als je niets zinvols te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets. Let bovendien eens een keer op je taalgebruik!

[ Voor 65% gewijzigd door voodooless op 09-05-2007 13:08 ]

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-02 10:32
Terugsturen

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:53

Spotmatic

Ken sent me

Vooral bij de goedkopere LCD-TV's en plasma's komt het vaak voor dat de kwaliteit van de analoge tuner erbarmelijk slecht is. Mijn Samsung PS42E7H heeft daar ook last van. Bij de goedkopere schermen moet nu eenmaal ergens op bezuinigd worden, en vaak is dat op de analoge tuner. Mijn mening is overigens dat je een platte TV, of dit nu een LCD of Plasma is, altijd via de hoogwaardiger aansluiting moet aansturen (RGB Scart, HDMI/DVI, VGA of Component). Dus liever geen RF signalen.

Advies: stap, indien mogelijk en gewenst natuurlijk, over op digitale TV. Anders moet je dus inderdaad op zoek gaan naar een merk met een goede analoge tuner. Jammer genoeg kun je dat vooraf nooit uitproberen, of je moet misbruik maken van de welwillendheid van webshops (je mag immers binnen 8 dagen terugsturen).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd in "[Tatung V32MCGI (32'')] Mijn LCD TV revi..."
(zie post)

ik moet toch terugkomen op mijn probleem. In een laatste poging is het mij gelukt de ghosting weg te krijgen. Schijnbaar zat er iets fout. Ik heb de tv gereset en alle kanalen opnieuw laten zoeken. Geen ghosting meer te zien. Vraag me niet waarom het ineens goed beeld is, dat is voor mij ook een raadsel.

Voor alle tatung bezitters die last van ghosting hebben;
probeer de resetfunctie is (in het menu), bij mij werke het

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik deel de mening van Spotmatic: Een LCD tv moet je gewoon met een digitaal signaal voeden. Liefst natuurlijk via HDMI/Component maar op zn minst via (RGB) Scart. Als je met RF signalen gaat voeden is dat echt zonde van de kwaliteit en niet aan te zien (ondanks de 3d comb filter en weet ik het allemaal wat ze er op loslaten tegenwoordig).

Dus neem gewoon digitale televisie. Kost niets extra's en je hebt veel betere kwaliteit (Casema dan)

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je analoge TV wilt kijken, moet je gewoon een JVC TV nemen. Deze hebben echt de beste analoge tuners van de LCD TV's. Ik heb ze kunnen vergelijken in een HiFi winkel, en JVC was stukken beter dan Philips, Samsung, Sony, Panasonic en Sharp. Zelf met bouwmarktkabels is het beeld bijzonder goed, met kwaliteitkabels heb je echt bijzonder scherp en helder beeld.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik heb ook gewoon een lcd-monitor gekocht (dell 2407wfp) zodat ik er een digitale decoder aan kan hangen (philips-ding voor TV-home) want zoals ook al eerder gezegd is, is het een beetje raar om een lcd-tv met een analoog tv-signaal te gebruiken, beetje als een ferrari met kruiwagen banden.

Kopen op afstand is niet bedoelt voor dit soort dingen, je hebt em immers al gebruikt, en gelukkig ook niet nodig, een decodertje kost niet veel, en bij bv Essent betaal je niks extra's per maand. Digitenne raad ik je met klem af, behalve als je van blokjes en freezes houdt :)

Hier komt iets hips te staan

Pagina: 1