Ik heb het volgende systeem draaien
MSI NEO2-PFS Biosversie 3.A
Intel P4 @ 2,6GHz Northwoord (socket 478)
1024 MB RAM (JetRAM 2,5-3-3-8) ddr (2*512 matching pair)
SB Audigy 2 geluidskaart
Pinnacle PCTV 110i
Marvell (König) wireless netwerk kaart
DVDRW (LiteON) 2 *
160GB SATA HDD (WD)
Zalman koeler (type ?, is in ieder geval een "beul" van een fan)
Voeding TAGAN 480W
Windows XP-Pro geïnstalleerd (incl alle updates)
Alles draait als een zonnetje met deze config inclusief automatische overklok..
Ik heb een P4 3,4 Prescott processor gekocht (zijn nu nog betaalbaar en het mobo ondersteund deze volgens MSI-site) maar...
Ik installeer de processor, start het systeem op, windows XP start op tot inlogscherm.
Daarna schakelt het systeem zichzelf uit, reboot en op de D-Bracket (statuslampjes) branden alle 4 LED's rood.
Volgens het boekje houd dit in dat de processor beschadigd of verkeerd geïnstalleerd is
Nogmaals processor geïnstalleerd (voldoende koelpasta erop) en alles dubbel-gechecked..
Weer opstarten, BIOS-defaults geladen, reboot en wederom zelfde symptomen als boven gemeld.
Ik heb de 2,6 GHz northwoord weer geïnstalleerd en systeem draait weer als voorheen.
Het lijkt er dus op dat mobo niet compatible is met de 3,4 prescott processor alhoewel dit wel gemeld wordt.
Heeft iemand anders nog tips/ervaringen zodat de processor alsnog zou kunnen werken op dit mobo
MSI NEO2-PFS Biosversie 3.A
Intel P4 @ 2,6GHz Northwoord (socket 478)
1024 MB RAM (JetRAM 2,5-3-3-8) ddr (2*512 matching pair)
SB Audigy 2 geluidskaart
Pinnacle PCTV 110i
Marvell (König) wireless netwerk kaart
DVDRW (LiteON) 2 *
160GB SATA HDD (WD)
Zalman koeler (type ?, is in ieder geval een "beul" van een fan)
Voeding TAGAN 480W
Windows XP-Pro geïnstalleerd (incl alle updates)
Alles draait als een zonnetje met deze config inclusief automatische overklok..
Ik heb een P4 3,4 Prescott processor gekocht (zijn nu nog betaalbaar en het mobo ondersteund deze volgens MSI-site) maar...
Ik installeer de processor, start het systeem op, windows XP start op tot inlogscherm.
Daarna schakelt het systeem zichzelf uit, reboot en op de D-Bracket (statuslampjes) branden alle 4 LED's rood.
Volgens het boekje houd dit in dat de processor beschadigd of verkeerd geïnstalleerd is
Nogmaals processor geïnstalleerd (voldoende koelpasta erop) en alles dubbel-gechecked..
Weer opstarten, BIOS-defaults geladen, reboot en wederom zelfde symptomen als boven gemeld.
Ik heb de 2,6 GHz northwoord weer geïnstalleerd en systeem draait weer als voorheen.
Het lijkt er dus op dat mobo niet compatible is met de 3,4 prescott processor alhoewel dit wel gemeld wordt.
Heeft iemand anders nog tips/ervaringen zodat de processor alsnog zou kunnen werken op dit mobo