Line-in automatisch mute bij wave-input

Pagina: 1
Acties:

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 19:48
We hebben een kabelkrant door middel van powerpoint lopen. Hier staat sky-radio vanuit een radio rechtstreeks doorgeknoopt naar de line-in van de pc.

Vanuit de pc wordt het audio en video signaal omgezet naar een hf-signaal doormiddel van een module!

Nu hebben we het idee om reclameruimte aan te gaan bieden in de powerpoint. Verschillende partijen hebben al aangegeven dat zij ook wel filmpjes met geluid hier tussen willen zetten.

Is het mogelijk dat als er een filmpje (wave-geluidje) afgespeeld word, de line-in (skyradio) automatisch gedempt word doormiddel van een programmatje / windows instelling? is het filmpje afgelopen en er wordt weer over geschakeld op de reguliere powerpoint kabelkrant is het wenselijk dat sky-radio weer te horen is!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Standaard in windows zit zo'n functie niet.
Je zal daar *ergens* software voor moeten vinden of zelf moeten schrijven.
Het lijkt me in ieder geval niet onmogelijk maar wellicht heb je 2 geluidskaarten nodig om dan voor elkaar te krijgen wat je wilt.

Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:
Er bestaan apparaten die hebben 2 (of meer)inputs en 1 output.
Standaard lussen ze input 1 door, maar als er wat op 2 binnenkomt, word 1 gemute (al dan niet met fade) en 2 doorgegeven. Als 2 dan stil word, dan word 1 weer doorgegeven.
Op 1 sluit je je tuner aan met Slaap radio.
Op 2 de output van je geluidskaart.

Nu kom ik alleen niet op de naam van dergelijke apparaten. :X
Laat staan dat ik je aan fatsoenlijke zoektermen kan helpen, maar het bestaat... En als je het mij vraagt hoeft dat niet veel geld te kosten.
Sommige mengpanelen hebben soortgelijke functies: als de dj in de mic begint te lullen, dan worden overige kanalen zachter of uitgezet.

Edit:
Auto voiceover heet zoiets.

... als je wat vind, laat dat hier effe weten ... ik vermoed dat ik binnenkort iets soortgelijks nodig heb.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 09-05-2007 15:51 ]

Alles kan stuk.

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 19:48
Dank je 'k ga morgen gelijk even op zoek