Netwerkverbinding in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
complete n00b wat betreft ubuntu maar toch een kans gegeven en bevalt me zeer prima. Echter ineens kan ik niet meer op het netwerk/internet. Hij maakt wel verbinding kan ook adressen pingen maar kan niet het internet op.

Enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Grote Ubuntu Topic

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA dat had ik ook gezien. Echter neemt neit weg dat mijn verbinding niet tot stand komt. Plus er staat geen kant en klare oplosisng in.....maar bedankt voor de gnome moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij maakt wel verbinding kan ook adressen pingen maar kan niet het internet op.
Als je IP-adressen kunt pingen ben je online. Als je wel verbinding kunt maken met 64.233.187.99 maar niet met google.com heb je problemen met DNS. De werking van DNS kun je testen met het commando host.

code:
1
2
3
4
professor@beijm:~$ host google.com
google.com              A       64.233.187.99
google.com              A       64.233.167.99
google.com              A       72.14.207.99

Kijk eens of in /etc/resolv.conf regels voorkomen die beginnen met het woord nameserver. Ontbreken die, dan heb je geen DNS-server ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar 2 tal nameservers in resolv.conf.
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:20:
[...]

Als je IP-adressen kunt pingen ben je online. Als je wel verbinding kunt maken met 64.233.187.99 maar niet met google.com heb je problemen met DNS. De werking van DNS kun je testen met het commando host.

code:
1
2
3
4
professor@beijm:~$ host google.com
google.com              A       64.233.187.99
google.com              A       64.233.167.99
google.com              A       72.14.207.99

Kijk eens of in /etc/resolv.conf regels voorkomen die beginnen met het woord nameserver. Ontbreken die, dan heb je geen DNS-server ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Ik denk dat je nog wat duidelijker moet maken waar het misgaat. Blijkbaar kun je wel ip-adressen pingen op het internet. Met zo weinig informatie weet ik niet waar ik het probleem zoeken moet.

Daarnaast zijn we er niet voor om alles kant en klaar aan te leveren, enige eigen inzet wordt hier ook verwacht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:08:
Ik denk dat je nog wat duidelijker moet maken waar het misgaat. Blijkbaar kun je wel ip-adressen pingen op het internet. Met zo weinig informatie weet ik niet waar ik het probleem zoeken moet.

Daarnaast zijn we er niet voor om alles kant en klaar aan te leveren, enige eigen inzet wordt hier ook verwacht.
Je hebt helemaal gelijk. Probleem is dat ik niet weet waar ik moet zoeken. Als ik iets geinstalleerd zou hebben dan kan ik me voorstellen dat het daarop mis is gegaan. Alleen gisterenavond werkte de verbinding nog. en vandaag op mijn werk.. wel een verbinding. En ik krijg een ip adres. Maar ik kan het niet benaderen.

Als je zegt van.. kijk hier eens, Misschien dat de ip-routing verpest is. dan zeg ik.. prima.. kan ik ergens zoeken Maar ik weet niet hoe te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bijvoorbeeld wel wget of binnen synaptic een update uitvoeren of dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:25:
[...]
Alleen gisterenavond werkte de verbinding nog. en vandaag op mijn werk.. wel een verbinding. En ik krijg een ip adres. Maar ik kan het niet benaderen.
Heb je gisteravond thuis zitten pielen op je pjoeter? En nu staat die op je werk? Moet je dan misschien niet aanmelden op het netwerk voordat je mag internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

ehm, stomme vraag misschien: al /etc/init.d/networking restart geprobeerd? of ifdown eth0 && ifup eth0 o.i.d. Dat wil mijn probleempjes nog wel eens oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zou beginnen om de /ect/resolf.conf eens na te kijken op een geldige DNS server :)
Misschien moet je de topicwaarschuwing lezen, grote topics zijn niet perse voor vragen

[ Voor 64% gewijzigd door Pim. op 10-05-2007 11:22 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Pim. schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:21:
Ik zou beginnen om de /ect/resolf.conf eens na te kijken op een geldige DNS server :)

[...]

Misschien moet je de topicwaarschuwing lezen, grote topics zijn niet perse voor vragen
Typo, doe het dan wel in /etc/resolv.conf ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:21:

[...]

Dat dacht ik nu ook al toen ik het las ;)
Pagina: 1