Router gebruiken als accespoint.

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een vraagje, want ik heb 2 routers, de ene met wireless de ander zonder. De router zonder wireless werkt perfect voor mijn PC omdat ik met die wel kan multiplayeren en die met wireless lagt als de ziekte ;) . Nu heeft mijn pa wireless nodig, dus zat ik te denken.

Kan ik de wireless router gewoon als accespoint gebruiken? En hoe moet dat dan?

Ik heb al wat sites gevonden maar dat is niet echt duidelijk en het is engels, wat ik er van begrijp is dat je 2 netwerken creeert, en dat je DHCP moet uitzetten. Maar kan je van de wireless router dan niet meer in de server die in het thuisnetwerk zit?

Weet iemand hoe dit moet, en heeft iemand ervaring? Alvast bedankt :)

PS, de wireless router is een Speedtouch 716 < die moet als accespoint worden gebruikt. De andere router is een Zyxel :)

Verwijderd

je verlengt gewoon van het andere router een normale poort naar de st. dan op de router instellen dat tie geen verbinding met internet hoeft te maken maar dat altijd heeft. wireless aan en voila.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:42:
je verlengt gewoon van het andere router een normale poort naar de st. dan op de router instellen dat tie geen verbinding met internet hoeft te maken maar dat altijd heeft. wireless aan en voila.
Naar de ST? Ik ben niet zo'n held in netwerk gebied ;) , zover was ik ook, maar moet dat dan met een crossed cable of hoe zit dat? Want de ingang op de speedtouch is wel de ISDN kabel grootte, dus kleiner dan ethernet?

• NjedVet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 15:46
Je speedtouch is geen router maar een modem gecombineerd met router. Wat ik zelf doe is een poort van mijn internetmodem doorzetten naar de WAN verbinding van mijn Wireless router. Vervolgens op de wireless router een andere IP range in je DHCP zetten en je WAN poort als DHCP client instellen. dat werkt sowieso, maar dan kun je niet van de ene PC (op je Zyxel) naar de andere (draadloze) PC communiceren. Althans: Dat heb ik nog niet geprobeerd. . . Misschien als je dezelfde IP range neemt? (Let wel op dat beide DHCP servers niet dezelfde adressen gaan uitdelen!)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 17:41
Ik zou gewoon een netwerk kabel tussen de 2 routers in de LAN poorten stoppen (niet in de WAN poorten! ) en dan op de wireless router DHCP en NAT en dat soort dingen uitzetten, dan ben je er al denk ik.
Als dit niet werkt heb je een crossed cable tussen de routers nodig.

Hail to the king baby!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
urk_forever schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:47:
Ik zou gewoon een netwerk kabel tussen de 2 routers in de LAN poorten stoppen (niet in de WAN poorten! ) en dan op de wireless router DHCP en NAT en dat soort dingen uitzetten, dan ben je er al denk ik.
Als dit niet werkt heb je een crossed cable tussen de routers nodig.
Dat gaat prima werken, met welke kabel dan ook, want iig de speedtouch heeft Auto MDI/MDIX. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Wat voor type Zyxel heb je?

Want als dat ook een modem is als de Speedtouch dan kan je het vergeten.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:53:
Wat voor type Zyxel heb je?

Want als dat ook een modem is als de Speedtouch dan kan je het vergeten.
Het werkt hier inmiddels perfect. Ik heb een standaard zyxel, zonder wireless.

Bedankt jongens! (of meisjes?)
Pagina: 1