Toon posts:

Suckerfish probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende site met een suckerfish submenu:

Alles doet het, behalve in IE6. Ik snap er helemaal niks van, want heb al vele sites gemaakt met suckerfish en allemaal werken ze, behalve dus hier.

Het zal ongetwijfeld iets heel simpels zijn, maar ik kijk er zwaar overheen dan denk ik..

iemand een idee?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat doet het niet in IE?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das ook wel handig om te vermelden.. sorry :)

Het submenu (onder het 2e menu item en de 1 na laatste) klapt niet uit..

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Voor IE6 heb je toch een behavior nodig voor het juist werken van suckerfish? Die zie ik bij jou niet terug.
Cascading Stylesheet:
1
2
body{
behavior:url("stylesheets/csshover.htc");}

Behavior file

Verwijderd

Topicstarter
Nee, oorspronkelijk is suckerfish met een javascript en die zit er ook in (en werkt ook).

Maar het kan zijn dat iemand er ooit een behavior van gemaakt heeft.. maar het principe is verder hetzelfde..

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hmm, nee. Suckerfish werkt zonder die behaviours, daar is Suckerfish juist voor.

Ik zie trouwens geen enkel topic op Netters hierover :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Haal de float:left hier eens uit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#mainNav li a,
#mainNav li a:visited {
    margin: 0;
    padding: 1px 0 0 0;
    afloat: left;
    display: block;
    width: 109px;
    height: 16px;
    line-height: 15px;
    color: #fff;
    font-weight: bold;
    text-align: center;
    text-decoration: none;
    background: #000;
    border-left: 1px solid #fff;
    border-right-color: #ccc;
    border-bottom-color: #ccc;
}

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Dat komt in de buurt, André. Ik was in ieder geval al zo ver dat IE raar doet met de position:absolute; van het submenu. In FF blijft het menu met en zonder absolute netjes op zijn plek staan, maar in IE verdwijnt het menu volledig zodra deze absoluut gepositioneerd wordt.

//edit: Andrés truc werkt niet in het totaalplaatje. Wel als je left:-999em; even weghaalt bij de submenu's. Had ik even gedaan om wat na te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mei op 09-05-2007 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
De float left is opm zich nog niet eens het probleem zie ik. Het lijkt er op dat het met de breedte van de links te maken heeft.. als ik die kleiner maak lijkt het probleem verholpen.. nog even wat klooien en dan laat ik zo even weten of het gelukt is..
[b][message=27997289,noline]Ik zie trouwens geen enkel topic op Netters hierover :P
Grapjas :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog een tijd aan het klooien geweest, maar op een gegeven moment was ik het zat en ben opnieuw begonnen op basis van een andere werkende versie van een andere site. Nu werkt het iig weer goed. Bedankt voor de hulp iig!

Wat me nog wel opviel:
IE (dus ook IE7) schijnt het niet goed te slikken als ik een (semi-)transparante achtergrond gebruik in het submenu. Als ik dat doe dan komt het submenu niet meer tevoorschijn.. Bekende bug?
Pagina: 1