Toon posts:

X800XT PE dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poosje geleden een Sapphire Radeon ATI X800XT PE gekocht. Nu heb ik de kaart aangesloten en op een dag zet ik de PC aan. Ik hoor pats en geen beeld meer.

Als ik de PC aanzet dan krijg ik in beeld:

YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION.

En hij piept. Ik heb nu een X850XT die het zonder problemen doet in mn PC.
De X800XT doet het ook niet in andere PCs en geeft hetzelfde probleem.

Maar ik kan mij voorstellen dat er ergens een fuse oid is opgeblazen. Ik heb diverse internet paginas al afgesruind maar kan nergens vinden of dit te repareren is.

Wie heeft er nog tips voor mij? Zijn zulke dingen nog te repareren of is het einde verhaal?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*denkt hard na* Ik zou zeggen ... sluit de power cable is aan, check de molex aansluiting en je voedingslijnen ;) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
}:O

Misschien overbodig, maar de voedingstekker was aangesloten, en die doet het ook.
(De X850XT heeft zelfs 2 molex nodig ipv 1 zoals bij de x800xt)

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-07 12:24

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Als ie pats zei dan istie waarschijnlijk gaar. Je hebt toch nog garantie of niet?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 07:55:

Misschien overbodig, maar de voedingstekker was aangesloten, en die doet het ook.
Dit heb ik ook gehad. Als ik een beetje druk zette op de connector functioneerde de kaart prima.
Toen heb ik door een kameraad deze connector een laten door solderen en het probleem was opgelost.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad nog een idee.

Maar weet iemand waar op de X800XT "zekeringen" zitten die ik kan nakijken?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:

Als ie kapot is en je hebt garantie dan mooi er vanaf blijven en het de winkel op laten lossen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:02:

Zover ik weet zitter er hoogstens nog in een voeding van een computer zekeringen.
Nergens anders heb ik ooit zekeringen gezien in een PC.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The_Greater schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:26:
Zover ik weet zitter er hoogstens nog in een voeding van een computer zekeringen.
Nergens anders heb ik ooit zekeringen gezien in een PC.
offtopic:
Voor de USB poorten op mijn moederbord zitten ook zekeringen hoor. Maar niet van het type die je zelf kan vervangen (dus niet zo'n glazen buisje).

Op een videokaart heb ik echter nog nooit zekeringen gezien. Ik denk dat je best even kijkt naar kapotte onderdeeltjes en garantie claimt als je die nog hebt. Ik zou niet zelf beginnen prutsen als je nog garantie hebt.

Verwijderd

Kijk eens naar je molex-aansluitingen, verkoolde aansluitingen maken namelijk slecht contact met de Molex-connectors op de videokaart.

Eventueel kan je ook teveel randapparatuur op de rest van je molex-draad hebben, dat vanaf de PSU loopt (en dan bedoel ik IDE schijven, cd-rom's etc). Zorg dat je 1 draad vanaf de PSU direct naar je videokaart trekt zonder er andere componenten op aan te sluiten.

Wat voor voeding heb je overigens?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de garantie kan ik wel vergeten. De koper van wie ik heb hem gekocht heeft hem bij een andere tweaker gekocht. Maar daarna wordt het vaag. Het bedrijf heeft hem 2de hands ergens bij een particulier gekocht blabla -> conclusie: Geen Bon.

Rot is nu dat ik dus niet weet waar hij orgineel vandaan komt. Dus RMA sturen kan niet.
ASUS heeft aangegeven dat het ALLEEN via de winkelier kan. Misschien iemand een idee?

Verwijderd

Heb je die connector al gechecked?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Al geprobeerd die tweaker erop aan te spreken? Als hij hem van een winkel gekocht heeft die hem weer 2ehands gekocht heeft komt mij niet echt betrouwbaar over.... :P
Hoelang had je hem al? (als je hem lange tijd al had voordat ie pats zei, dan is het gewoon helaas pinda-kaas)

Verwijderd

Betrouwbare tweaker of niet, hij kocht op dat moment iets van hem en ging daarmee gewoon akkoord, nadat heb je ook nergens recht op , dan nog op een normale manier te vragen of hij 'm eventueel wil terugnemen, maar hij is je niets verplicht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64a150135aa78b8e43a9c81331c7fbb9/thumb.jpg

Zie die molexconnector waarvan de 5V lijn verkoold is. Dat is wat vaak optreed bij 9800/X800 kaarten, want ik heb zelf 2 modellen gehad die precies hetzelfde hadden. Bij de X800XT was de 12V lijn de pineut.

Ik heb het geprobeerd er een nieuwe connector op te zetten, maar dat gaat heel moeizaam als je een bout-soldeerbout hebt. Een kleine maar goede soldeerbout wil nog wel helpen.

Eventueel kan je de connector in z'n geheel eraf solderen, en dan een vrouwtjesmolex met de draad (zo kort mogelijk) erop solderen, zorg wel dat je de draaden op de juiste manier erop soldeert ;)

Tevens, let ook even op je molexaansluiting zelf, die hebben vaak de neiging om mee te verkolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 01:39 ]

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:15
hey ts ik hoop dat je niet zon kaart hebt netzals bij lism want die ziet er niet meer gezond uit met die parkers in de koeler :P

maaruh pak anders eens een multimetertje erbij

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de tweaker eens op aanspreken, maar ik reken nergens op.
Het is nu best lang geleden dat ik hem heb gekocht, maar dat komt omdat ik zoveel tijd in het mailen heb gestopt.

En mijn connector lijken al de 4 connectoren dus verkoold.

Verwijderd

ik heb die error ook wel eens gehad met mijn 9800XT. molex gaat altijd stroef maar bij mijn 9800XT moest ik er een paar keer een tang bij pakken om die stekker er helemaal goed in te krijgen. let dus even op of de molex er wel echt helemaal inzit dus niet nog 2mm ruimte laten ofzo.

verder hebben videokaarten geen zekeringen, wel een stel converters etc die ook wel goed pats willen zeggen. je voeding bevat wel een aantal zekeringen maar omdat die het dus blijkbaar nog gewoon goed doet zal die wel niet zijn doorgebrand.

verder zoek je kaart gewoon af naar kleine brandplekjes. videokaarten werken met zeer lage voltages waarbij soms 1v teveel al kan zorgen voor een brandplekje van nog geen 2mm maar de kaart is er geweest dan.

kijk ook je molex na, een 9800SE hier had dat het plastic wat naar voren was geschoven waardoor de molex er niet meer compleet in paste en de kaart geen stroom kreeg. mischien dat dat een probleem is bij jouw, want ik zag het pas toen die nog verder naar voren schoof.

kortom genoeg om na te kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:57:
En mijn connector lijken al de 4 connectoren dus verkoold.
Dan kan je nog maar 1 ding doen als je geen support er meer van krijgt van ati, is de molexconnector vervangen.

Zoals ik al zei kijk of je 'm er eerst eruit kan solderen, en vervolgens een Female molex erop zet met de draden er nog bij, omdat mijn ervaring is dat die gaatjes in de PCB waar die molex inhoort, behoorlijk klein is, en je er niet met een "reguliere" soldeerbout doorheen komt.
BurnerT schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:53:
hey ts ik hoop dat je niet zon kaart hebt netzals bij lism want die ziet er niet meer gezond uit met die parkers in de koeler :P

maaruh pak anders eens een multimetertje erbij
Gelukkig dient die kaart nu ook als sleutelmod :P

Verwijderd

Topicstarter
Algemeen vraagje over mn kaart.
Ik heb een ASUS X800XT

Er zou standaard 3 jaar garantie op zitten. Wie weet wanneer de eerste X800XT gemaakt werden?
Is dat langer dan 3 jaar geleden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 07:55:

is dat zo? Ik heb er maar 1 aangesloten xD

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:09:
Algemeen vraagje over mn kaart.
Ik heb een ASUS X800XT

Er zou standaard 3 jaar garantie op zitten. Wie weet wanneer de eerste X800XT gemaakt werden?
Is dat langer dan 3 jaar geleden?
Misschien nog even iets te proberen. Pak een schuurpapiertje, en schuur de pinnetjes een beetje op. Zelfde probleem met 9700pro AIW gehad, even opschuren en geen problemen meer. Je kan ook proberen er even een andere voeding aan te hangen, en deze tegelijkertijd met die van je systeem opstarten. Weet je zeker dat je genoeg spanning hebt.

Succes

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb een tijdschrift uit Juli 2005 waarin volop reclame gemaakt wordt voor de X800XL, dus het lijkt me sterk dat hij meer dan 3 jaar oud is.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Pagina: 1