@Home internet installeren Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb sinds kort een simpel laptopje gekocht (staat wel Vista op) en een proefpakketje gehaald van @Home kabelinternet. Vanaf vandaag zou mijn verbinding actief moeten zijn dus ik de CD erin om alles te installeren. Alles gaat goed tot nadat hij moet rebooten. Dan gaat de software verder en wil hij de instellingen configureren (en probeert hij ipconfig.exe te runnen), hier gaat het mis, krijg ik een foutmelding en sluit de installatie af.

Komt dit omdat ik het geheel op Windost Vista probeer te installeren? Computernaam enz. staat allemaal al juist ingesteld en ook bij netwerk configuratie is dat in orde. De laptop is verbonden met het netwerk (neem aan dat dat mijn modem is in dit geval (Motorola modem)) maar nog niet met het internet.

Is het noodzakelijk de installtie van de CD volledig af te ronden of heb ik nu gewoon nog geen internet maar lost zich dat in de loop van de dag vanzelf op??

Ik heb al ens @Home internet gehad op een ander adres met een XP systeem maar toen geen problemen gehad, CD installatie afgerond en kon toen zo het internet op. Iemand een oplossing?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
Geen cd installeren
host naam aanpassen en aan je modem hangen.
Zorgen dat dhcp aanstaat.

Verwijderd

Je hebt eigenlijk bij installatie van @Home internet niet eens de CD nodig. Elke gevorderde IT'er kan zo zelf wel een netwerk opzetten zonder CD.

Het enige wat de software doet is die taak van de gebruiker overnemen, en een lui icoontje op je desktop zetten.

Wat je moet doen is je Laptop in de naam @Home werkgroep zetten, de naam naar "CC-xxxxxx" zetten (staat in je manual) en vervolgens alles op DHCP zetten wat betreft je Netwerk. Vervolgens reboot je, reboot je ook eventueel je modem (door de stekker eruit te trekken / er weer in ) en dan moet je gewoon internet hebben.

Mocht dit niet lukken, moet je het anders doen:

IP adress zelf invullen : 192.168.1.150 bijv.
Gateway: Je modem of je Router waarachter je koppelt
Primary DNS : 213.51.129.37
Secondary DNS : 213.51.144.37

En vervolgens je netwerk repairen waarop je meteen internet hebt. :) success.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:57:
...knip...
Wat je moet doen is je Laptop in de naam @Home werkgroep zetten, de naam naar "CC-xxxxxx" zetten (staat in je manual) en vervolgens alles op DHCP zetten wat betreft je Netwerk. Vervolgens reboot je, reboot je ook eventueel je modem (door de stekker eruit te trekken / er weer in ) en dan moet je gewoon internet hebben.
...knip...
Volgens mij is dat van de werkgroep niet nodig. Dit heb iig nog nooit gedaan bij vrienden die @home hebben. De computernaam veranderen naar CP-xxxx zou genoeg moeten zijn.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Nee ik hoor het wel vaker, dat kan wel kloppen, maar ik doe het toch maar altijd voor de zekerheid.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
Werkgroep is niet (meer) nodig, gewoon je @home nummer invullen bij computernaam, opnieuw opstarten het moet werken!

Dingen als proxy zijn allang niet meer nodig, mocht je die nog in willen vullen.

Verwijderd

Ik ben zelf ook @home abonnee, maar om te internetten hoef ik helemaal niks in te stellen! Niet onder XP en ook niet onder Vista. Hoef zelfs geen computernaam aan te passen in een cp-xxxxx naam!
Inpluggen en surfen maar! :*)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:45:
Ik ben zelf ook @home abonnee, maar om te internetten hoef ik helemaal niks in te stellen! Niet onder XP en ook niet onder Vista. Hoef zelfs geen computernaam aan te passen in een cp-xxxxx naam!
Ja als je achter een router zit wel ja ;)

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Oke bedankt ga het even testen zodra ik weer thuis bent, moet lukken..!

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Verwijderd

IceStorm schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Ja als je achter een router zit wel ja ;)
Nee hoor, heb geen router. Zit ook rechtsteeks op de Motorola kabelmodem van @home! :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:02:
[...]

Nee hoor, heb geen router. Zit ook rechtsteeks op de Motorola kabelmodem van @home! :)
Dan heb je een computernaam ingsteld. Iets van: CO12345-A anders kan dat absoluut niet werken :)

Verwijderd

Flappie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:19:
[...]

Dan heb je een computernaam ingsteld. Iets van: CO12345-A anders kan dat absoluut niet werken :)
Ja, ik heb voorheen altijd mijn computernaam mooi ingesteld gehad op cpxxxxxx-a maar na eens een verse install van windows te hebben gedaan had ik een keer vergeten de pc te hernoemen naar cpxxxxxx-a en verrek, gewoon internetten! Had het eerst niet door, maar ik snap eigenlijk zelf ook niet hoe dat kan. Maar het werkt dus gewoon... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:27:
[...]
Ja, ik heb voorheen altijd mijn computernaam mooi ingesteld gehad op cpxxxxxx-a maar na eens een verse install van windows te hebben gedaan had ik een keer vergeten de pc te hernoemen naar cpxxxxxx-a en verrek, gewoon internetten! Had het eerst niet door, maar ik snap eigenlijk zelf ook niet hoe dat kan. Maar het werkt dus gewoon... :?
Volgens mij omdat je modem je computer herkend aan het macadress, heb gister ook pc met vista aangesloten en na het veranderen van de pc-naam, kregen we geen internet. ff kabelmodem uit/aan zetten en voila internet. Best kans dat als jij nu (met foute computernaam) je kabelmodem uit/aan zet. je geen internet meer hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:31:
[...]

Volgens mij omdat je modem je computer herkend aan het macadress, heb gister ook pc met vista aangesloten en na het veranderen van de pc-naam, kregen we geen internet. ff kabelmodem uit/aan zetten en voila internet. Best kans dat als jij nu (met foute computernaam) je kabelmodem uit/aan zet. je geen internet meer hebt.
Zet de modem vaak uit als ik een paar dagen niet thuis ben. Daar ligt het dus ook niet aan... :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:43:
[...]
Zet de modem vaak uit als ik een paar dagen niet thuis ben. Daar ligt het dus ook niet aan... :P
ah, lees net dat je het niet over nieuwe pc hebt, maar verse install.
probeer eens een andere netwerkkaart

@TS
Indien je hostnaam van je pc (je pc-naam dus) goed staat (het nummer van @home), probeer
eens ff je modem uit te zetten (paar seconden wachten) en modem weer aan.
Eventueel daarna PCresetten of je netwerk connectie vernieuwen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 16:47 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem meegemaakt met mn pa's pc.

Wat je moet doen is, je zet je modem uit (1 minuut) indien je router hebt die ook.
Vervolgens zet je de pc uit.
Daarna zet je de modem aan vervolgens router en daarna uiteraad de computer, moet werken.

Ik heb er een half uur voor aan de lijn moeten hangen :P maar het werkte wel!

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:45:
[...]

ah, lees net dat je het niet over nieuwe pc hebt, maar verse install.
probeer eens een andere netwerkkaart

@TS
Indien je hostnaam van je pc (je pc-naam dus) goed staat (het nummer van @home), probeer
eens ff je modem uit te zetten (paar seconden wachten) en modem weer aan.
Eventueel daarna PCresetten of je netwerk connectie vernieuwen.
Ik ga het je nog lastiger maken... ook op mijn nieuwe laptop (2 weken oud!) kan ik gewoon internetten zonder ook maar enige instelling van @home te hebben doorgevoerd.

Samengevat:
Ik internet via @home, zonder de bijbehorende computernaam cpxxxxxx-a Dit geldt voor zowel mijn pc (xp sp2) als mijn laptop (Vista). Modem wordt bovendien regelmatig uitgetrokken (hoe energiebewust! ;) )

Maar goed, hiermee is nog steeds het probeem van LaZZ niet verholpen... en daar ging het toch om in dit topic! ;) Hopelijk dat de tip van Nakatomii je wel helpt LaZZ!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb net nog een Linksis router ism @home geinstalleerd. Zonder cp-xxx in de linksys geen verbinding met het cp-nummer gelijk op alle pc's dus. Maarja, dit wordt een beetje offtopic nu.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:31:
[...]

Dat klopt, om toch nog even in te haken. De modem leert een mac-adress en daarop geeft ie internet. Als er ineens een ander netwerkkaart op komt, dan krijg je geen internet meer.

Daarom is het eventueel handig om gewoon een router of Hub erop te koppelen en vervolgens gewoon netwerkplug erin :z

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:45:
Dit merk ik ook de laatste tijd!

Zelfs klanten waar het CP nummer NIET werkt, en een normale(oude computernaam(bijvoorbeeld Joost) dat WEL werkt!)
Ik verbaasde me er echt over, en heb het 2 of 3 keer vaker meegemaakt!

Ook een 84. adres gekregen voordat ik het cp naam in de router zette :S

Volgens mij krijgt voortaan iedereen een lease?

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Animal schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:25:
[...]

Dit merk ik ook de laatste tijd!

Zelfs klanten waar het CP nummer NIET werkt, en een normale(oude computernaam(bijvoorbeeld Joost) dat WEL werkt!)
Ik verbaasde me er echt over, en heb het 2 of 3 keer vaker meegemaakt!

Ook een 84. adres gekregen voordat ik het cp naam in de router zette :S

Volgens mij krijgt voortaan iedereen een lease?
Dit kan misschien komen omdat @home, Casema en Multikabel tegenwoordig van de zelfde eigennaar zijn. Bij Casema weet ik dat je gewoon kunt inpluggen en werken. Hoe het bij multikabel zit weet ik niet.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
hmm zou het volgende werken?

mijn oude @home modem aansluiten, en daar pc op hangen? of zou mac van modem deleted uit systeem zijn oid? (denk wel mjah, wie niet waagt die niet.....)
Pagina: 1