Toon posts:

[Photoshop] "Niet bestaande" shortcuts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu een beetje te werken aan mijn workflow binnen photoshop. Echter staan binnen het "normale" keyboard-short-menu niet alle keyboard shortcuts die je zou verwachten.

Ik wil van wat nu Cmd+Opt+Shift+N is (Niewe layer zonder arguements) Cmd+Shift+N maken (Gewoon nieuwe layer met arguments). Nu staat Cmd+Shift+N er wel bij, maar zonder arguments kan ik nergens vinden, ook niet in de shortcut-generated summary. Terwijl deze binnen photoshop wel werkt.

Zie ik iets over het hoofd?

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Misschien handig om te vertellen in welke versie van Photoshop je werkt en op welk systeem. Ik vermoed de engelse versie Photoshop CS2 op OSX? Maak je niet de vergissing dat je via die "workflow" alleen de onder de menu's staande opdrachtren kan aanpassen? Cmd+Opt+Shift+N staat niet in het menu en is dan ook niet beschikbaar. Wat is je reden om dit evt. aan te passen? En kan je het niet via een handeling oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik werk in Photoshop CS2 op Mac OSX. Ik wil de shortcut aanpassen zodat hij met weer een klik scheelt, en uiteindelijk sneller is dus. Alleen Cmd+Opt+Shift (+N) alleen al tegelijkertijd indrukken is al zo'n rare combo dat ik deze liever op Cmd+Shift (+N) heb.