Toon posts:

Pc blijft herstarten na toevoegen geheugenstrips.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerst maar ff de feiten op tafel gooien, ik heb een:

Windows: Windows XP5.1 (Build 2600) Service Pack 2
Internet Explorer: 7.0.5730.11
Memory (RAM): 1024 MB
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz
CPU Speed: 3116,1 MHz
Sound card: Realtek AC97 Audio
Display Adapters: RADEON 9800 PRO | RADEON 9800 PRO - Secondary | NetMeeting driver | RDPDD Chained DD
Screen Resolution: 1152 X 864 - 32 bit
:
Network Adapters: Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection - Pakketplanner-minipoort
CD / DVD Drives: E: HP DVD Writer 300n | F: V386 STEALTH DVD
:
COM Ports: COM1 | COM2
LPT Ports: LPT1
Mouse: 3 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks: C: 37,6GB | D: 39,1GB
Hard Disks - Free: C: 26,1GB | D: 19,2GB
USB Controllers: 5 host controllers.
Firewire (1394): 1 host controllers.
:
Manufacturer: Phoenix/Award Technologies, LTD
Product Make:
:
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: ATAT COMPATIBLE 072704 AOpen 42302e31
Time Zone: West-Europa (standaardtijd)
Battery: No Battery
Motherboard: AOpen AX4SPE Max II
Modem: Nokia 6233 USB Modem

dit ist en hier moet ik het mee doen, maar nou wil het volgende, Memory (RAM) is dus 1024 MB, das dus helemaal niks en als ik een beetje groot spel speel gaat de computer bijna over zn nek. Dus geheugen bijprikken zeggen we dan, ja idd lijkt me een strak plan, ware het niet dat zodra ik geheugen bijprik de pc opnieuw blijft opstarten. pc laad, windows laad maar op het moment dat mn desktop geladen moet worden zegt mn beeldscherm : No input (of zoiets) en de pc start weer helemaal opnieuw op 8)7

ff wat fototjes gemaakt van de binnenkant en even aan het spelen geweest met de bestaande (2x 512mb) geheugenstrips, blijkt nu dat zodra ik er 1tje in het paarse slot steekt dat de pc dan dus blijft hangen, in de blauwe slots werkt alles prima :?

specs geheugenstrips:
m2u51264ds8hb3g-5t
512mb ddr-400mhz-cl3
pc3200u-30330

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/1205/afb000oz0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/4640/afb002ce3.jpg

dus in de blauwe slots werkt alles perfect, maar zodra ik wat in de paarse steek stikt de pc met opstarten, moet ik nu hele nieuwe grotere geheugenkaarten kopen of kan ik er op de 1 of andrere manier toch kaarten bijsteken :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eerst eens de specs van je bak, dat helpt al heel wat.
Verder, kijk eens of het geheugen op de QVL staat, en kijk eens in de manual hoe je het in je mobo moet prikken.

Verwijderd

Topicstarter
owkeej, ik ben een leek vergeleken met de mensen hier dus graag even in normaal nederlands :?

waar vind ik nog meer specs dan ik al heb gegeven en wat is QVL ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 10:27
Qualified Vendors List als ik het me goed herinner. Dat is een lijstje van geheugenreepjes die getest zijn en dus goed op je moederbord zouden moeten werken. Is meestal te vinden op de site van de producent van je moederbord.

The devil is in the details.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De QVL is de lijst met goed ondersteund geheugen voor jou moederbord...

kun je ook met google vinden hoor.... |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:10:
owkeej, ik ben een leek vergeleken met de mensen hier dus graag even in normaal nederlands :?

waar vind ik nog meer specs dan ik al heb gegeven en wat is QVL ?
specs is simpelweg wat in je pc zit, niet een lijst met allerlei irrelevante dingen waar wij niet uit kunnen halen wat voor pc je hebt.

de QVL is simpel een lijst met geheugen die getest is door de fabrikant op dit mobo. Vaak is het zo dat je ook kunt kijken naar de chips die op de getestte dimmetjes zitten en kijken of je een dimm kan vinden met dezelfde chips.
Pagina: 1