SEO. Meerdere domeinnamen met duplicate content. 301?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Voor het bedrijf waar ik werk heb ik een nieuwe website gemaakt. Natuurlijk was een van de doelstellingen het verkrijgen van meer (relevante) bezoekers: SEO dus.
Ik ben al langer bezig met het optimaliseren van websites voor zoekmachines en had ook geleerd dat duplicate content negatief kan zijn voor de positie in Google.

Het bedrijf waarvoor ik de nieuwe website heb gemaakt heeft meerdere domeinnamen. Deze draaien echter allemaal dezelfde website en zijn niet doorgelinkt met een 301 header. Duplicate content dus! Deze verschillende domeinnamen scoren momenteel echter wel vrij hoog.

Loop ik nou niet het risico hun aanwezigheid in Google te verslechteren als ik alle overige domeinnamen met een 301 header doorstuur naar het 'hoofddomeinnaam'? Hierdoor zullen waarschijnlijk de overige domeinnamen op den duur verdwijnen uit de zoekmachine's, met als gevolg : minder bezoekers.

Wat is jullie mening/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Alles 301'en naar 1 domein, zo draag je de populariteit over en heb je geen last van duplicate content. Ook kun je je dan focussen op dat ene adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Overdragen van populariteit .. dus dat houdt in dat als domeinnaam www.extradomein.com op plaats 3 staat, het hoofdomeinnaam ook automatisch op 3 komt te staan?

Maar soms komt het ook voor dat de website binnen de top10 bijvoorbeeld 3 of 4 maal voorkomt. Als deze allemaal via 301 naar het hoofddomein gaan, houdt het in dat de website nog maar 1 keer voor zal komen.

Nou zullen bezoekers meestal van boven naar beneden door de zoekresultaten gaan .. maar de kans is volgens mij stukke groter dat ze klikken op een van onze domeinnamen als we meerdere keren in de top10 staan.

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar nu het al zo is was ben ik bang door mijn 301 acties het bezoekersaantal negatief te beinvloeden....

Het zou mooi zijn als de populariteit van de verschillende domeinnamen zou worden opgeteld zodra zij naar 1 domeinnaam worden redirect via 301... :D Zodat een plaats 3 en 4 van twee verschillende domeinnamen resulteert in een plaats 1 of 2 van de hoofdomeinnaam.