Ongevraagd InternetPlusBellen en hoe de KPN het verprutst

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1963
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik heb gisteren dit relaas als reactie bij het nieuwsbericht over InternetPlusBellen gepost en kreeg het verzoek hier een topic van te maken. Bij deze het verhaal nog een keer. Ik zal verdere ontwikkelingen er ook bij blijven plaatsen. Wellicht is het voor mensen die nog twijfelen aan de negatieve berichtgeving over de KPN een eye-opener.

22 of 23 februari 2007 (ben er niet helemaal zeker van)
Ik word ’s avonds gebeld door een mevrouw van planet internet. Zij informeert er naar of ik interesse heb in internetplusbellen. Omdat ik mezelf hier ook al op heb georiënteerd, weet ik dat dit niet mogelijk is op een ISDN aansluiten en aangezien ik opzie tegen de heisa om de aansluiting weer om te laten bouwen, had ik al eerder besloten hier geen gebruik van te gaan maken. Ik deel de mevrouw dan ook mee dat dit niet werkt op ISDN en wil het gesprek beëindigen. De betreffende dame beweert dat internetplusbellen bij de KPN niet werkt op een ISDN aansluiting, maar bij Planet wel. Dit verbaast me zeer (planet is een dochter van de KPN), dus ik zeg de mevrouw dat ze me informatie op kan sturen en dat ik me dan op mijn gemak op de mogelijkheden zal oriënteren. Als ik dan geïnteresseerd ben, zet ik daarna zelf wel de nodige stappen. De mevrouw gaat hiermee akkoord en zegt toe mij informatie te sturen.

23 februari 2007
Ik ontvang (tegen de afspraak in) een mailtje met daarin de tekst: “Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen” Ik neem daarop contact op met de servicedesk en annuleer (telefonisch) deze ‘bestelling’. De man aan de telefoon zegt de bestelling geannuleerd te hebben en ik maak me verder geen zorgen.

17 en 18 maart 2007
Op zaterdag 17 maart staat TNT op de stoep met een pakketje van de KPN. Volgens de bezorger een modem. Aangezien ik niks besteld heb bij de KPN, begrijp ik dat het hier een InternetPlusBellen modem betreft. Ik besluit het pakket ongeopend weer mee terug te geven aan de bezorger. Ik bel direct de servicedesk om InternetPlusBellen opnieuw te annuleren. Hetgeen volgens de persoon op de servicedesk daarna goed is gebeurd.

Diezelfde dag nog krijg ik een foutmelding bij het verzenden en ontvangen van email. Ik heb geen toegang meer tot mijn planet email account. Internet zelf functioneert echter nog prima. Ik bel de servicelijn om deze storing te melden. Ik krijg te horen (na vele telefoontjes, met steeds lange wachtrijen) dat dit te maken heeft met mijn InternetPlusBellen aanvraag.

Ik heb die zaterdag enkele telefoontjes over dit onderwerp gevoerd met KPN en met Planet. Ik ben hier zondag mee doorgegaan omdat ik direct de beschikking over mijn email account terug wenste te krijgen.

Het beste wat men voor mij kon doen was een zg. webformulier aanmaken. Deze zouden in de regel binnen 10 dagen worden uitgevoerd. Ik zou dan binnen 10 dagen mijn email account weer terug hebben. Dat is gebeurd.

19 maart 2007
Opnieuw pleeg ik vele telefoontjes met KPN en Planet om mijn email account sneller weer werkend te krijgen. Niemand is hier toe in staat. En ondanks dat ik steeds mensen tref die welwillend zijn, loop ik van de ene muur tegen de andere aan. Uiteindelijk heb ik de automatisch incasso van mijn KPN nota’s om laten zetten in acceptgiro betalingen. Ik heb ook geprobeerd om hetzelfde bij Planet Internet te doen. De dame aan de andere kant vertelde me dat dat niet mogelijk was. Ik heb haar geantwoord dat ik dan de laatste Planet afschrijving (die van maart) zal storneren en alle volgende totdat planet mijn email account weer werken heeft gemaakt.

20 of 21 maart 2007
Ik ontvang van Planet Internet een brief (gedateerd 17 maart???) met de tekst: “Op uw verzoek beëindig ik onze relatie met u per direct. Ik vind het jammer dat u de diensten bij Planet Internet wilt beëindigen en hoop dat u in de toekomst aanleiding ziet om opnieuw klant bij Planet Internet te worden”. Ik heb echter nooit over het opzeggen van mijn abonnement gesproken, echter steeds alleen over het herstellen van mijn email account. Opnieuw heb ik de servicedesk gebeld met het verzoek mijn email adres zo snel mogelijk te herstellen. De servicedesk adviseerde me om gewoon een nieuwe aanvraag voor ADSL te doen. “Dat werkt het snelste”, aldus de mensen van de servicedesk. Later is dat ook nog door andere personen van de Planet servicedesk bevestigd.

Omdat ik nog wel kon internetten en inmiddels via een ander email adres met mijn relaties in contact stond, besloot ik het er verder bij te laten. Als het email adres binnen 10 dagen weer hersteld zou zijn, goed. Als het ADSL abonnement inderdaad beëindigd zou worden, ook goed. Ik had mijn buik vol van Planet Internet.

12 april 2007
De 10 dagen zijn allang voorbij. Nog steeds geen email. Nu stopt mijn ADSL (internet toegang) er ook mee. Nu heb ik echt een probleem. Zoals ik al had gezegd heb ik internet nodig voor mijn werk. Ik bel de servicedesk niet omdat ik weet hoe laat het is. Ik besluit me op mijn vrije dag (13 april goede vrijdag) te gaan oriënteren op een andere aanbieder.

13 april 2007
In mijn zoektocht naar een andere internet provider kom ik tot de conclusie dat een ISDN aansluiting te keuze erg beperkt en bovendien een beperkte bandbreedte biedt. Bovendien moet voor het ombouwen van ISDN terug naar analoog het ADSL signaal er af en zit je dus een tijdje zonder internet. Welnu: dat was toch het geval, dus een mooie gelegenheid om deze aansluiting meteen terug te laten bouwen. Ik geef de KPN via de servicedesk opdracht om mijn ISDN aansluiting terug te bouwen tot een analoge aansluiting. Uiteraard niet zonder mee te delen wat hiervan de reden is. Deze migratie wordt door de KPN in gang gezet.

14 april 2007
Er wordt een grote bos bloemen van de KPN bezorgd. Verder geen tekst. Ik houd het er maar op dat het een excuses gebaar is.

18 april 2007
Ik word gebeld door een mevrouw van de KPN die me verteld dat het ADSL signaal nog van mijn ISDN aansluiting verwijderd moet worden. Ik heb haar uit de doeken gedaan wat de situatie is en haar verteld dat ze zo snel mogelijk moet handelen omdat ik zonder internet zit. Het wel of niet aanwezig zijn van een ADSL signaal is wat mij betreft alleen een technische issue, de bijbehorende internettoegang functioneert immers toch niet meer.

’s Avonds begint plotseling het ISDN lampje op mijn telefooncentrale te knipperen. In de hoop dat er nu een analoog signaal op mijn aansluiting staat, probeer ik een analoog toestel. Helaas de lijn is dood.

Ik neem contact op met de servicedesk en doe mijn verhaal uit de doeken. Ik zit nu zonder internet en zonder telefoon. Ik woon buiten de bebouwde kom. Mijn zwangere vrouw zit hier overdag met drie kinderen en is niet bereikbaar. Ze kan niet bellen en niet gebeld worden. Men is vol begrip maar kan me niet helpen. Er blijkt een InternetPlusBellen signaal op de lijn te staan… Ik heb ’s avonds nog meerdere telefoontjes gepleegd (ik word voortdurend heen en weer gestuurd van KPN naar planet en v.v.)

19 april 2007
Vandaag besteed ik bijna een volle dag aan het plegen van telefoontjes met KPN en planet. Ik krijg te horen dat het stopzetten van InternetPlusBellen standaard 6 weken duurt en dat men hier destijds niet de juiste procedure voor heeft gebruikt. Het is pas sinds 18 april correct stopgezet… Vanaf dat moment begint de 6 weken dus te tellen. Niets verandert de situatie. Mijn woonhuis is en blijft onbereikbaar.
Ik heb de Opta gebeld. Die hebben notitie gemaakt van het verhaal, maar kunnen geen individuele zaken in behandeling nemen. Ik heb de geschillencommissie gebeld. Die komen pas in actie na een aangetekende brief, waarin ik KPN / Planet minimaal 4 weken de tijd geef om het op te lossen. Tijd die ik ze niet wil geven.

Ik bel nogmaals naar de servicedesk en krijg het uiteindelijk voor elkaar om door te dringen tot het klachtenloket (of klachtenbureau) van de KPN. Hier tref ik een aardige mevrouw. Ze geeft me haar telefoonnummer, zodat ik niet meer steeds langs de irritante belboom van de KPN en planet moet. Zij zegt ook dat het probleem bij Planet Internet ligt. Zij moeten het InternetPlusBellen signaal van de lijn halen. Ik besprek met haar de optie om een nieuwe analoge aansluiting te maken zonder aansluitkosten. Het feit dat mijn telefoonnummer dan wijzigt neem ik dan maar voor lief. De standaard levertijd voor een analoge aansluiting is 5 werkdagen. Ze besluit een mail te sturen naar Planet en laat deze nog eens met een tweede mail van haar teamcoördinator bekrachtigen. Ze vraagt me 2 werkdagen te wachten en haar dan opnieuw te bellen.

21 april 2007
Ik ontvang een brief van de KPN betreffende mijn opzegging van InternetPlusbellen. Ik word gewaarschuwd over de geruime tijd die hiermee gemoeid is. Het duurt in mijn geval ongeveer 11 weken… Er wordt een 9 puntenlijst opgesomd van de gevolgen en men vindt het jammer dat men mij niet heeft kunnen overtuigen om InternetPlusBellen te gaan gebruiken.
Ik ga er van uit dat dit een standaardbrief betreft die naar me verstuurd is naar aanleiding van de annulering die op 18 april kennelijk wel goed is verwerkt door het personeel van de KPN.

23 april 2007 (vandaag)
De twee werkdagen zijn om. Planet heeft geen contact met me opgenomen. Ik bel de aardige dame op om haar hierover te informeren. Ze reageert teleurgesteld en zegt zelf een poging te gaan ondernemen. Ze belt me later terug met het bericht dat ze niets voor me kan doen. Ze geeft me (bij zeer hoge uitzondering) het directe nummer van Planet Internet en raad me aan hier zelf contact mee op te nemen.

Ik bel het nummer en krijg een mevrouw die me onderbreekt en me koeltjes zegt dat het in behandeling is en dat ik gewoon wat meer geduld moet hebben. Bovendien vond ze dat ik schreeuwde (wat niet zo is) en ze heeft me simpel doorverbonden met de wachtrij van de servicedesk die ik al 60 keer gesproken heb.

Ik heb de aardige dame teruggebeld en haar gezegd dat ik er zo niet kom. Ze zegt even contact met haar manager te willen en belt me daarna terug. Ze geeft aan niks voor me te kunnen doen. Ze heeft er duidelijk moeite mee. Ze raadt me aan nogmaal het nummer van Planet te bellen en er op te staan een manager te spreken te krijgen. Ik heb het nummer nogmaals gedaan en trof een andere telefoniste. Ik heb haar de situatie uitgelegd en gezegd dat ik een manager wilde spreken. Na enig aanhouden heeft ze contact gezocht met het management en die hebben haar gezegd dat ze niet mag doorverbinden. “Mijn klacht wordt in behandeling genomen op volgorde van binnenkomst”, is de reactie. Wanneer dat is en wanneer ik weer kan bellen en internetten wordt niet vermeld.

Begin mei 2007
Uiteindelijk wordt een afspraak gemaakt om op 9 mei de oude situatie te komen herstellen. Iets wat ik eigenlijk niet wil (ik wil nu een analoge aansluiting), maar dit schijnt het snelste te zijn.

7 mei 2007
Ik word teruggebeld door iemand van de planet klachtenlijn. Opnieuw iemand die niets voor me kan betekenen en iemand die me zelfs verteld dat hij niet verwacht dat de KPN het op 9 mei voor elkaar zal krijgen.

Moraal van het verhaal: Wees GLASHELDER in je antwoord als je een belteam van KPN of Planet aan de lijn krijgt.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1963
Vanmorgen heeft de KPN monteur in huis (met een simpel telefoontje) de telefoonverbinding weer hersteld. Helaas staat er nog steeds een ADSL signaal op (ik had gevraagd dat er meteen af te halen). Ik heb direct de KPN weer gebeld voor de volgende stap: van ISDN naar analoog. Stap 1 is nu ADSL er af en daarna zou ik een analoge aansluiting kunnen krijgen. Ik zou binnen 1 a 2 dagen een brief van de KPN tegemoet kunnen zien en binnen 10 dagen mijn analoge aansluiting. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 09:12
ben ik blij met Chello, (niet dat ik chello de lucht in prijs) maar dan heb je altijd nog KPN signaal als chello onderuit ligt...
de term single-point-of-failure schiet door mijn hoofd heen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
Jan1963 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:16:
Vanmorgen heeft de KPN monteur in huis (met een simpel telefoontje) de telefoonverbinding weer hersteld.
Nou het is te hopen dat inderdaad alles nu eens opgelost wordt het zou tijd worden.

Het eerste gedeelte van je topic kan ik me in vinden de rest heb ik niet gehad.
Ook ik heb ongevraagd een IPB abo aan mijn broek gekregen, iets anders maar toch.
Hier heb ik zelf gebeld naar de zelfhulplijn 0800-0429 om mijn belbasis abo om te zetten naar belbudget, toen kreeg ik ook iemand aan de lijn die ook zei dat ik een abo bij Planet had en op die manier ongeveer tien euro te veel betaalde en ze stelde toen voor om IPB te nemen.
Op dat moment had ik daar geen enkele behoefte aan omdat ik tevreden was met mijn Planet ADSl lijntje en al belde via Voipbuster met een ATA, en dat heb ik de medewerkster toen ook meegedeeld dat ik geen IPB wou en ik met het terugzetten van het belbasis naar belbudget hetzelfde zou hebben.

Wat schetst mijn verbazing dat ik ook na een tijdje een welkoms brief kreeg voor IPB, ik heb toen nog eens gezocht op de site's van Planet en KPN en heb besloten het maar zo te laten.
Het was me wel bekend dat ik het toen nog op had kunnen zeggen, maar ik wou het dan toch wel eens proberen, en toen ik de doos thuis kreeg was de lijn al omgezet naar IPB gezien de lagere snelheid. Het instaleren lukte maar het modem wou zijn voip gegevens niet instaleren en heb dus uren aan de lijn gehangen voor ik de goeie aan de lijn kreeg (tweede lijn) om dat op te lossen.

Nu loopt het op zich goed maar ik vind het vreemd dat de helpdesk medewerkers hun salaris op moeten vijzelen met leugens over abo's, althans ik neem aan dat die op een soort provisie basis werken anders doe je zoiets toch niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217205

wat een verhaal zeg!

Ik heb die dame ook aan de lijn gehad en dr op een enorm lelijke manier afgepoeierd.. nu maar hopend dat ik niet ook dalijk een modem thuisgestuurd krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

IPB is wel mogelijk op een ISDN lijn alleen wordt dan het ISDN signaal eraf gehaald, vorig jaar januari al bij iemand geinstalleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Anoniem: 47200 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:22:
IPB is wel mogelijk op een ISDN lijn alleen wordt dan het ISDN signaal eraf gehaald, vorig jaar januari al bij iemand geinstalleerd :).
En is dus niet mogelijk via een ISDN lijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

true true, ging er meer om dat dat een denkfout is die sommigen misschien maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Misluct schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:44:
[...]

En is dus niet mogelijk via een ISDN lijn 8)
en de drager van je IPB signaal is en blijft nog steeds ISDN.... Is dus wel gewoon mogelijk ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Volgensmij zijn de mensen die je opbellen (telesellers) helemaal geen werknemers van KPN/Planet Maar zijn ze gewoon in dienst van een groot universeel call center, bijdehandjes zonder enige educatie op het gebied van IPB.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Ik heb het ook meegemaakt (wel in mindere mate gelukkig). Het lijkt erop dat de interne communicatie bij planet eerst 5 keer door babelfish heen en weer gaat, echt niets gebeurd zoals je het aanvraagt. Alles is moeilijk en duurt lang... Elke keer duurt het verhaal dat je moet vertellen steeds langer en uiteindelijk geef je het maar op... Succes nog!

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Standeman

Prutser 1e klasse

OMFG :X

Hoe kan in godsnaam een bedrijf zo handelen :| Als mij dit zou overkomen zal ik zeker gaan kijken of ik KPN / Planet niet juridisch zou kunnen aanpakken en een schadevergoeding eisen. Waarschijnlijk is date niet echt mogelijk, maar toch.

Wat een wanprestatie die ze leveren zeg.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:34:
OMFG :X

Hoe kan in godsnaam een bedrijf zo handelen :| Als mij dit zou overkomen zal ik zeker gaan kijken of ik KPN / Planet niet juridisch zou kunnen aanpakken en een schadevergoeding eisen. Waarschijnlijk is date niet echt mogelijk, maar toch.

Wat een wanprestatie die ze leveren zeg.
Waarom zou het niet mogelijk zijn ? Jij hebt niks afgesloten en niks getekent. Daar komt bij kijken dat in dit geval hij zelf al een paar keer heeft gebelt dat er een fout gemaakt is en dat hij het dus niet wil en nooit wou. Hij wou alleen informatie. Dan kan iemand nog niet meteen dat zien als een ja op een abbonement ;)

Dus ik denk dat je minimaal de gemaakte telefoon kosten kan vragen als die er geweest zijn.

En de vader van mijn vriendin had precies het zelfde. Alleen dan van KPN zelf zover ik begrepen heb. Werd gebeld over dit hij zij hij wil informatie en dan zou hij wel bekijken of hij het nam. Kreeg hij later een brief dat hij een abbo had afgesloten. Dus het komt vaker voor denk ik....

[ Voor 14% gewijzigd door geforce5_guy op 09-05-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Als ik zoveel gezeik zou hebben zou ik persoonlijk langs gaan bij Planet. Cameraploegje mee (al zijn het vrienden met cameras, whatever)
Voorheen zaten ze op Schothorst in Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jan1963 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:25:

Moraal van het verhaal: Wees GLASHELDER in je antwoord als je een belteam van KPN of Planet aan de lijn krijgt.
Ik ga gewoon voor de optie om niets met belteams af te spreken. Ik heb zo'n hekel aan dat soort praktijken. Ik heb een keer de fout gemaakt om te zeggen dat ik er over zou nadenken (ging geloof ik over telefoon+internet+TV van @Home) en dat ze me later mochten terugbellen. Nou, op dat latere tijdstip heb ik herhaaldelijk moeten zeggen dat ik niet geïnteresseerd was (maar waarom niet, mijnheer?) voordat het gesprek afgerond werd. Ik ben te beleefd om de hoorn er zonder meer op te flikkeren, maar dat heb ik uiteindelijk wel gedaan. Voortaan is het eerste wat ik zeg: "nee dank u, geen interesse". Ik pas er voor om in een dergelijke situatie gemanouvreerd te worden.

Sterkte met je situatie. (3 maanden zonder internet vanwege een call-center doos). Stuur het verhaal ook naar Kassa en gelijksoortige programma's.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:01
Maasluip schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:18:
Stuur het verhaal ook naar Kassa en gelijksoortige programma's.
Dat heeft weinig zin, dat soort programma's zenden alleen dingen uit waar heel veel mensen over klagen of het moet echt een sensatie iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

trolleystad schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:24:
[...]

Dat heeft weinig zin, dat soort programma's zenden alleen dingen uit waar heel veel mensen over klagen of het moet echt een sensatie iets zijn.
Als iedereen zo denkt en niemand wat opstuurt dan klaagt nooit iemand. Daarbij: 3 maanden geen dienst buiten je schuld is wel een heel erg slechte service.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Dat zou ik ook doen: een mailtje met het hele verhaal naar Kassa. Als je erin slaagt om in de uitzending te komen wordt het zo opgelost.

@trolleystad: er wordt hééél wat afgeklaagt over IPB. Iedere keer weer moet KPN komen opdraven en iedere keer beloven ze weer dat het allemaal in orde komt.

[ Voor 39% gewijzigd door EXX op 10-05-2007 11:32 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:43
Dat is een verhaal, zeg..

Zeker omdat je de verbinding voor je werk nodig hebt, ben ik het eens met Standeman dat je naar de juridische weg moet gaan kijken (of er iig mee gaan dreigen). Ik heb niet zolang geleden bij Kassa gezien dat een van de duizenden klagers een kort geding had aangespannen en zijn klacht was binnen 1 dag na de zitting opgelost.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik vraag me dan af of er niet iets van kabel-internet o.i.d. bij je in de buurt verkrijgbaar is? Ik zou als ik jou was geen zaken meer willen doen met KPN maar andere provider zoeken (als dan kan).

Je mailadres ben je al kwijt en telefoonnummer ook dus lijkt me weinig reden om te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1963
Gisteren is mijn telefoon weer aangesloten. Ik kan nu (via een oud inbelaccount van de HCC) weer traag internetten. Ik wacht maar even af of de KPN haar afspraak nakomt om mij binnen 10 dagen (nu nog 9...) te voorzien van een analoge aansluiting. Kabel werkt hier helaas niet. Ik woon buiten de bebouwde kom. Daarna probeer ik of het Orange ADSL signaal bij mij sterk genoeg is. Later kan ik dan ook van de KPN af, qua bellen als het goed is. Je hebt wel gelijk als je zegt dat ik niks meer met de KPN te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

als tijdelijke optie kan je gaan voor een umts hs..nogwat kaartje. KPN heeft een axie met 30 dagen op proef :) ondertussen bij ons ook weer retour...'kpn hebben we in plaats x umts ?..Ja hoor meneer volledige dekking....not dus, kom niet verder dan gprs....'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:00
Puch-Maxi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:19:
Volgensmij zijn de mensen die je opbellen (telesellers) helemaal geen werknemers van KPN/Planet Maar zijn ze gewoon in dienst van een groot universeel call center, bijdehandjes zonder enige educatie op het gebied van IPB.
dit klopt, werk zelf niet bij kpn maar nauw verwant :+ Heb dit helaas ook van dicht bij mee gemaakt. Zijn inderdaad outbound callcenters die iets te graag hun targets willen halen. KPN is hier eind februari direct mee gestopt. Maar jah leed al geschied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1963
Gisterenavond maar weer eens gebeld. Ik had nog steeds geen bevestigingsbrief ontvangen. De belofte van vorige week woensdag om het verzoek om mijn ISDN aansluiting om te bouwen naar analoog was niet doorgevoerd. Verbaasde het me nog? Nee. Ik heb het verzoek maar opnieuw gedaan. Ik zou, na lang aandringen, vandaag teruggebeld worden. Vanzelfsprekend is dat nog niet gebeurd. Het is nu 19:10. De dag is dus nog niet om.

Vandaag wel een brief van planet internet. Met de tekst: Ik heb uw aanvraag ontvangen en verwerkt. U kunt hier vanaf heden gebruik van maken. U heeft het volgende gekozen:

Pakket: Email Only

Heb ik daarom gevraagd? Nee. Ik heb, alleen toen mijn email in maart werd uitgeschakeld, geëist dat het zo snel mogelijk weer werd aangezet. Omdat ik inmiddels al geen ADSL meer bezit van planet, hebben ze waarschijnlijk de conclusie getrokken dat ik een E-mail only aanvraag heb ingediend. Na 2 maanden....

Maar inderdaad. Als ik het probeer via mijn 64k inbelverbinding, werkt het. Ze hebben wel alle mail vanaf maart weggegooid. Ik ontvang alleen de 8 mailtjes die sinds afgelopen zaterdag op mijn oude adres zijn binnengekomen...

Vanavond nog maar eens bellen met de servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 15:21
jezus, wat een verhaal zeg.
ik vind het niet normaal van kpn om iemand zoiets aan te doen!

voor hoeveel geld heb je wel niet gebeld naar KPN en Planet?
echt smerig! ben je ook nog eens je mail kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 12:45
Die belkosten zal wel loslopen (gelukkig). Je kunt namelijk bellen voor 1 cpm of 0 cpm. Afhankelijk van het gekozen nummer.
Jan1963 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:17:Heb ik daarom gevraagd? Nee. Ik heb, alleen toen mijn email in maart werd uitgeschakeld, geëist dat het zo snel mogelijk weer werd aangezet. Omdat ik inmiddels al geen ADSL meer bezit van planet, hebben ze waarschijnlijk de conclusie getrokken dat ik een E-mail only aanvraag heb ingediend. Na 2 maanden....

Maar inderdaad. Als ik het probeer via mijn 64k inbelverbinding, werkt het. Ze hebben wel alle mail vanaf maart weggegooid. Ik ontvang alleen de 8 mailtjes die sinds afgelopen zaterdag op mijn oude adres zijn binnengekomen...

Vanavond nog maar eens bellen met de servicedesk.
Blijkbaar is je hele account gesloten geweest. Wel is je e-mailadres (je adres, niet je mailbox) voor je gereserveerd geweest gedurende drie maanden. Nu wilde jij zsm je mailbox terug, dat is nu dus ook gebeurd, en krijg je een e-mail only abo.

[ Voor 79% gewijzigd door Murcielago op 15-05-2007 21:12 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Is het misschien geen handig idee om je aansluiting voor een paar maanden ECHT te laten afsluiten? In de tussentijd (wel lief aankijken) bij je buren internet delen? Kan je altijd nog internetten en mailen.

Ik heb je hele verhaal met verbazing na de andere gelezen. Ik zou halverwege helemaal gek van zijn geworden!!!!!!

Ik hoop echt voor je dat het uiteindelijk goed geregeld zal zijn! (al heb ik er een hard hoofd in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ZO dan, kpn weer aan het blunten, en planet is ook kpn.
Ze mogen je wel een jaar gratis internet aanbieden.
En je mail adres weer aan je terug geven, iets wat een kleine moeite is.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Consumentenbond al ingeschakeld? Die kunnen dit soort situaties ook prima oplossen. Vaak is een telefoontje van hun kant al goed genoeg om KPN te laten schrikken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:20
En de consumentenbond doet er vervolgens ook niks meer mee.

Bron: http://www.webwereld.nl/articles/46283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47
Dat ISDN geleuter is voor mij ook de reden geweest om alles wat ook maar met KPN te maken heeft op te zeggen en alles via de kabel te laten verlopen. Een stuk goedkoper en zeker zo goed! Alles was binnen een week overgezet!
Maarja echt spijtig hoe het bij jou is gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1963
16 mei 2007
Ik bel maar weer eens naar KPN om te informeren naar de status van de ombouw van mijn ISDN aansluiting naar een analoge. Ik word uiteindelijk teruggebeld door een aardige behulpzame mevrouw. Zij valt van de ene verbazing in de andere tijdens het aanhoren van mijn verhaal. Ze besluit een escalatie procedure op te starten. Ik zou binnen 8 kantooruren worden teruggebeld op mijn mobiele nummer. Helaas viel de hemelvaartsdag ertussen. In principe zou ik dus op vrijdag 18 mei gebeld worden.

18 mei 2007
Ik ontvang een brief gedateerd 15 mei, met daarin opnieuw de tekst “Op uw verzoek beëindig ik onze relatie met u per direct. Ik vind het jammer…. Blabla. Precies dezelfde tekst al op 20 maart. We zijn bijna 2 maanden verder en nog geen steek verder.

Ik word niet gebeld door KPN n.a.v. de escalatieprocedure.

19 mei 2007
Ik ontvang weer een brief van planet. Deze keer van 16 mei. “Hierbij informeer ik u dat de opzegging van uw pakket van Planet Internet is gerealiseerd. Het betreft E-mail only.

De 10 dagen voor de ombouw zijn nu om. Helaas in het einde nog niet in zicht.

21 mei 2007
Opnieuw een kantoordag. Ik zou dus vandaag zeker gebeld moeten worden. Het gebeurt helaas niet. Ik besluit om 17:00 zelf maar weer te bellen. Ik tref eerst een dame die beweert dat de escalatieprocedure niet binnen 8 kantooruren, maar binnen 8 tot 10 kantoordagen reageert. Ik vraag haar wat de normale tijdsduur is voor een verzoek, als de escalatie als minimaal 8 dagen reactietijd heeft. Het antwoord blijft uit. Ik besluit het er bij te laten en direct terug te bellen om een andere call agent te proberen. Ja ja, ik raak er bedreven in.
Call agent 2: deze mijnheer vraagt zich af wat ik verwacht dat hij voor mij zou kunnen doen. Ook daar heb ik het maar bij gelaten.
Call agent 3: Deze verbond me door met:
Call agent 4: Deze mijnheer zei dat de normale reactietijd voor een escalatie inderdaad 8 kantooruren was. Hij snapte niet helemaal wat het probleem was, maar na nog wat uitleg besloot hij het verzoek om mijn ISDN aansluiting om te bouwen naar analoog opnieuw in te dienen met daarachter het woord SPOED. We zullen zien.

’s Avonds word ik gebeld door een mevrouw van planet die me vertelt dat de procedure voor het verwijderen van het ADSL (slope) signaal op mijn aansluiting gereed is. Het duurt volgens haar nog 2 tot 3 weken voordat het signaal er daadwerkelijk af gaat. Ik moet dus afwachten. Gelukkig ben ik het inmiddels gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar m'n tante heeft vrijwel ook zoiets gehad. Zij heeft een zaak, en heeft ook maanden op en af internet (en ook bellen) gehad.

Opmerken dat er inmiddels contact opgenomen was met hun advocaat om te kijken welke stappen er ondernomen konden worden bleek het truukje te zijn: 2 dagen later was alles weer zoals het hoort. In haar geval was het geen bluf, maar in jouw geval kan het als bluf misschien wel ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Dit slaat toch echt alles! Moet er niet aan denken dat mij zoiets overkomt tis meteen einde oefening.
Pagina: 1