wifi en pc's die mekaar niet lusten

Pagina: 1
Acties:

• cdr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-01 20:15
Ik 'deel' de telenetverbinding met mijn buurvrouw. Bij haar staat een USR 8054 en haar pc is er wired mee verbonden. Ik surf draadloos via diezelfde router.
Geen enkel probleem als haar pc uitstaat. Maar als hij aanstaat, valt de wireless-functie van de router regelmatig gedurende enkele uren uit en kan ik geen connectie maken met de router. Mijn laptop ziet geen wifi-signaal meer (het is zeker geen kwestie van signaalsterkte).
Dus op een of andere manier schijnt haar pc af en toe mijn (wireless) routerverbinding te verbreken. Ik heb geen idee in welke richting ik moet zoeken. Ik heb al met een andere (identieke) router geprobeerd maar dat leverde niets op. Heeft iemand een idee?
Beide pc's hebben xp prof.
thanks
Chris

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zet de nieuwste firmware eens op die USR?
Of staat die er al op.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 11:05
Je zegt dat de router enkele uren uitvalt. Wil dat zeggen dat hij het naderhand weer doet?
Klinkt alsof er iets is wat het signaal verstoord. Wellicht dat je de router op een andere plek kan zetten. Misschien dat de pc van de buuv zorgt voor storing...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• cdr
Bedankt voor de reacties.
De firmware is actueel.
De router valt niet echt uit want de connectie van de buurvrouw blijft behouden. Enkel mijn wireless verbinding valt uit en die doet het inderdaad na enkele uren dan opnieuw. Zal eens proberen met de router op een andere plaats.

Verwijderd

Heb je beide ps's aangemeld met de mac-adressen ?

wil nog wel eens helpen MAXG

• cdr
Nee, zal dat ook eens proberen.

• cdr
Heb de access via mac-adress ingesteld, een ander kanaal gekozen en de router wat verder van de luidsprekers van de buurvrouw gezet. Afwachten nu.

• cdr
:-(
Probleem blijft bestaan. Heeft er nog iemand suggesties?
Thanks
Pagina: 1