Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Ik heb een Amilo 1556 laptop. Tijdens een volledig nieuwe installatie van Vista lijkt alles goed te gaan. Er volgt een eerste reboot, en vanaf dan gaat de progress bar erg traag verder. Bij ongeveer 70 tot 80% gaat het scherm op blank. Ik zie alleen nog een (beweegbare) mousepointer.

Doe ik een reboot dan kan ik voor Safe Mode kiezen, maar bij het opstarten hangt ie op de CRCDISK driver.

Heb laatste bios er op, laptop is ook vista capable. Ik dacht zelf aan een SATA driverprobleem...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Wat heb je zelf onderzocht?
Via Google kwam ik deze tip tegen.
Succes.

edit: Voor meer informatie, zoek op de term CRCDISK in google.

[ Voor 34% gewijzigd door marquis op 09-05-2007 08:42 . Reden: extra hyperlinkje.....ne, is nie link..... ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Fujitsu-Siemens AMILO Pi 1556 (volledig zijn hè) is wel Vista geschikt.

Wat heb je hier gevonden: http://support.fujitsu-si...8BF87F37D&intFehlercode=0

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

crcdisk.sys duidt idd op een SATA driver probleem, welke versie van vista?? de 32 of 64 bits?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:40:
Fujitsu-Siemens AMILO Pi 1556 (volledig zijn hè) is wel Vista geschikt.

Wat heb je hier gevonden: http://support.fujitsu-si...8BF87F37D&intFehlercode=0
Hier staan de Vista drivers, maar die kan je uiteraard enkel maar installeren als je VISTA al draaiende hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rfce schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:45:
crcdisk.sys duidt idd op een SATA driver probleem, welke versie van vista?? de 32 of 64 bits?
32 bits Ultimate, maar ik krijg deze melding dus NIET tijdens het installeren, enkel bij het rebooten na een failed install in safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Je kan de drivers voor de sata op een cd zetten en Windows Vista deze laten gebruiken.

Je kan bij het selecteren van de harde schijven kiezen om drivers te installeren. Haal dan de DVD van Windows Vista eruit en stop de CD met SATA drivers erin.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mentox schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:42:
Je kan de drivers voor de sata op een cd zetten en Windows Vista deze laten gebruiken.

Je kan bij het selecteren van de harde schijven kiezen om drivers te installeren. Haal dan de DVD van Windows Vista eruit en stop de CD met SATA drivers erin.
Heb ik gedaan, maar hij zegt dat hij geen drivers kan vinden...
Misschien is de dvd niet goed leesbaar, ik lees op diverse fora dat dat ook een probleem kan geven bij het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Helpt het om bij installeren de Windows zelf de drivers van internet te halen zoals bij XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:06:
Helpt het om bij installeren de Windows zelf de drivers van internet te halen zoals bij XP?
Kan dat dan? Heeft de pc uberhaupt wel een internet verbinding als je via de dvd boot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bij installeren van XP vraagt ie of ie de nieuwste drivers van internet mag plukken. Maar ik denk dat die drivers dan wel bij Microsoft bekend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24
Met mijn m1437g zet ik de SATA drivers op een USB stick om ze er tijdens de installatie weer vanaf te halen. (je kunt ergens in de setup andere drivers opgeven).

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie je sata drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me ook af. Op de site van fujitsu-siemens staat wel een SATA driver voor Vista, maar dit is een setup.exe bestand en geen 'blote' driver of iets dergelijks. Als ik deze cd aan Vista 'toon' tijdens de installatie, kan ie geen driver vinden...
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:00:
Waar halen jullie je sata drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar als-ie vastloopt na de eerste reboot, dan is-ie toch allang voorbij de harde schijven (en dus de sata drivers), of niet?

Als-ie blijft hangen op die 70%, hoelang heb je toen gewacht? :)
Misschien moet je iets langer wachten?

En niet geheel onbelangrijk:
Zie je je harde schijf als je een partitie uit moet kiezen voor Vista? Zoja, dan is het geen SATA-driver probleem :)

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 15:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:56:
Misschien een stomme vraag, maar als-ie vastloopt na de eerste reboot, dan is-ie toch allang voorbij de harde schijven (en dus de sata drivers), of niet?

Als-ie blijft hangen op die 70%, hoelang heb je toen gewacht? :)
Misschien moet je iets langer wachten?

En niet geheel onbelangrijk:
Zie je je harde schijf als je een partitie uit moet kiezen voor Vista? Zoja, dan is het geen SATA-driver probleem :)
Euh, ja, ik dacht ook dat ik geen SATA drivers nodig had, aangezien het een hele tijd wel goed loopt allemaal... Ik heb ruim 3 uur gewacht, lijkt me voldoende....

Ja, ik zie mijn harde schijf, heb 'm op 1 partitie gebracht en een format gedaan... werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Euh, ja, ik dacht ook dat ik geen SATA drivers nodig had, aangezien het een hele tijd wel goed loopt allemaal... Ik heb ruim 3 uur gewacht, lijkt me voldoende....

Ja, ik zie mijn harde schijf, heb 'm op 1 partitie gebracht en een format gedaan... werkt allemaal prima.
Als je je harde schijf kan zien is het dus geen SATA-driver probleem ;)
3 uur wachten zou wel voldoende moeten zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 16:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boot eens en voordat Windows start op F8 drukken en kiezen voor "DO NOT AUTOMATICALLY RESTART AFTER ..." of zoiets. Als Windows een BSOD geeft, weet je voor welk apparaat/driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is inmiddels opgelost, was een probleem met het dvd schijfje want met een ander deed ie het prima! Bedankt aan iedereen.
Pagina: 1