[VISTA]Media Center speelt geen divx, mplayer wel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.178 views sinds 30-01-2008

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 15:03
Vista Media center speelt alleen bestanden in de (standaard geinstalleerde) mpeg2 codec.
Divx of .ts bestanden worden niet gedecodeerd, maar in mediaplayer werkt het perfect.
Ik maak gebruik van de laatste ffdshow

En wilde deze plugin graag werkend hebben want dat leek me nog eens handig :Y

Hier is iemand met hetzelfde probleem overigens.

Misschien iemand die hier iets op weet ?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook (in Vista). Ik heb netjes de laatste Xvid en DivX codecs geïnstalleerd maar MCE herkent ze niet, MP11 wel.

• Crash_Override007
Een beetje :? idd

Maar kennenlijk zijn er weinig andere mensen die veel met vista media center doen met hetzelfde probleem, als je erachter bent kan je het dan hier posten ?

Verwijderd

Crash_Override007 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:09:
Een beetje :? idd

Maar kennenlijk zijn er weinig andere mensen die veel met vista media center doen met hetzelfde probleem, als je erachter bent kan je het dan hier posten ?
dat er zo weinig mensen zijn met hetzelfde probleem vind ik dus ook raar: ik heb een gloedjenieuwe pc met clean install, geen services uitgedraait, verder ook niet geknoeid met de codecs.
Misschien heeft het te maken met het feit dat het een 64 bit systeempje is? Of draai jij 32bit?

• Crash_Override007
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:22:
[...]

dat er zo weinig mensen zijn met hetzelfde probleem vind ik dus ook raar: ik heb een gloedjenieuwe pc met clean install, geen services uitgedraait, verder ook niet geknoeid met de codecs.
Misschien heeft het te maken met het feit dat het een 64 bit systeempje is? Of draai jij 32bit?
64bit..

Verwijderd

de oplossing is gevonden! Hier staat het duidelijk uitgelegd:

http://help.lockergnome.c...-center-ftopict19531.html

Je moet de aangepast 64bit versie van ffdshow installeren én zorgen dat windows standaard de 64bit editie van WMP gebruikt. Om de een of andere reden pakt vista standaard de 32 bit versie van WMP (dat nu een stuk sneller werkt trouwens :D )

Hier kun de aangepaste ffdshow versie downloaden:
http://ffdshow.faireal.ne...how/ffdshow64-rev2546.exe

En deze code moet je aanpassen om standaard van de 64bits editie van WMP11 gebruik te gaan maken:

To switch to x64 WMP:
Run this at a cmd prompt
%windir%\system32\unregmp2.exe /SwapTo:64

Then go here in regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App
Paths\wmplayer.exe
And set the Values as follows:

(Default) - "%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmplayer.exe"
Path - %ProgramFiles%\Windows Media Player

Bij mij werkt het!
Alleen de ondertiteling is brak (groene balk)

Na nog meer nachtelijke zoekuurtjes :P heb ik nog iets beters gevonden:
http://www.softpedia.com/...nents-Download-67012.html
Met dit pakketje kun je in Vista x64 alles goed afspelen, ook ondertiteling. Er zit ook een register-tweakprogje in voor de tweak die ik hierboven heb uitgelegd. Enjoy!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 00:27 ]

• Crash_Override007
Hey Pumba, looks promising, hij is aan het downloaden en alle andere codecs heb ik geuninstalled :9~

Hij werkt *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Crash_Override007 op 14-05-2007 12:57 ]

Verwijderd

Ik heb af en toe de melding dat het videobestand niet kan worden afgespeeld. Als ik het bestand dan opnieuw start doet hij het wel. Opzich niet zo'n heel groot probleem, misschien dat het gefixed wordt in een nieuwe versie van het progje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 13:11 ]

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb geen enkel probleem met divx in media center.

gebruik altijd het klite codec pack...

http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm#klmcodec

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 14-05-2007 13:14 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:51
Is het met vista media center ook mogelijk een geripte dvd (dis een mapje VIDEO_TS met daarin de dvd bestanden) af te spelen?

Ik heb dit jaren gekund met XP media center maar vista medai center vind geen video's?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is niet de bedoeling dat je een oud topic met een compleet andere vraag gaat lopen kicken.
Al helemaal niet als er een topic op dezelfde dag nog loopt met je letterlijke antwoord.
Ik geef je wel een hint mee, en dat is dat je een complete DVD layout moet hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 22-06-2007 22:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.