Toon posts:

[iPod] continue reboot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist was de accu van mijn MacBook C2D leeg en hij sprong dan ook uit. Dit keer echter niet in sleep-mode maar gewoon volledig. Mijn iPod hing er toen nog aan nu krijg ik mijn iPod niet meer aan de praat. Hij blijft maar rebooten (steeds uit > apple logo > uit > apple logo, etc.). Wanneer ik hem opnieuw aan mijn MacBook hang zie ik hem ook niet in iTunes. Tevens helpt het niet als ik hem aan de stroom hang. Tenslotte helpt ook een reset niet (menu + play knop). Het scherm 'verdwijnt' dan wel en hij reboot opnieuw (oftwel gereset lijkt mij) maar hij vervalt dan weer in het apple > uit patroon.

Mijn iPod is trouwens voor zover relevant een 10gb G3. Ik heb hem ook al helemaal laten leeglopen en opnieuw opgeladen, echter hij komt opnieuw in een reboot-cyclus.

Bijvoorbaad dank voor de hulp want mijn iPod is me veel waard!

Ps.
Mogelijkheden waar ik zelf aan heb gedacht:
- is er geen software om hem alsnog te benaderen en software er opnieuw op te zetten?
- iPod open maken en aan een PC hangen om vervolgens de hd opnieuw te partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Staat de hold switch uit? Anders werkt de reset niet goed.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik al naar gekeken. Vandaar dat ik die holdknop al een 5-tal keren heb verschoven en opnieuw gereset. Hij lijkt ook goed te resetten, ik denk niet dat het daaraan ligt.

Overigens heb ik hem ook zojuist aan een windows PC gehangen maar ook die ziet hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 22:03
Probeer hem eens in disk mode te booten met de USB/firewire eraan?

1st, 2nd, and 3rd Generations
Reboot iPod: Hold down the menu and play buttons.
Disk Mode: Immidiately hold down the rewind and fast forward buttons as the iPod reboots. 1
Diagnostic Mode: Hold Rewind, Fast Forward, and Select buttons as the iPod reboots.

Mini, 4th, Photo, Nano, and 5G Generations
Reboot iPod: Hold down the Menu and Select buttons.
Disk Mode: Immidiately hold down the Play and Select buttons as the iPod reboots. 1
Diagnostic Mode: Hold Rewind and Select buttons as the iPod reboots.

edit:
Trouwens, maakt hij een klikkend geluid (de HD) ? Begint hij wel te spinnen? Of valt ie halverwege t upspinnen uit?
Firewire werkt altijd beter bij de oudere iPods, als het goed is heb je die kabel ook gekregen.
Ik weet wel waarover je praat :) Heb 7 of 8 van die dingen versleten.

[ Voor 19% gewijzigd door FlorisB op 08-05-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

http://www.werty.net/2004/06/reset-ipod.html
Hier wordt aangeraden hem aan de voeding te hangen (niet aan je mac) en de knoppen 6-10 seconden in te drukken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist toch nog even via Windows gekeken. Ik zie hem in apparaatbeheer als Apple IEEE ... apparaat maar zonder stuurprogramma. Wanneer ik de iPod CD erin doe en hem wil herstellen dan gaat hij niet verder met de installatie. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat hij steeds reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FlorisB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:03:
Probeer hem eens in disk mode te booten met de USB/firewire eraan?

1st, 2nd, and 3rd Generations
Reboot iPod: Hold down the menu and play buttons.
Disk Mode: Immidiately hold down the rewind and fast forward buttons as the iPod reboots. 1
Diagnostic Mode: Hold Rewind, Fast Forward, and Select buttons as the iPod reboots.
Oh super! Ik heb hem aan een windows machine gehangen en daar zag hij hem zoals ik net melde. Hierna jouw handeling uitgevoerd en hij reboot nu niet meer. Probleem nu is nog dat Windows hem ziet maar mijn Apple nog niet. Ook niet in het schijfhulp programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JA! Hij werkt weer!

De tip van FlorisB gaf de doorslag. Na een reset en daarna direct de left en forward knop in te drukken herkende windows hem weer. Hierna moest ik mijn Apple nog opnieuw opstarten voordat deze hem herkende.
De vervolg stap was het herstellen van de software zodat deze weer speciafiek voor Apple zou worden, allereerst kreeg ik toen een foutmelding maar de tweede keer werkte ook dit.

Mensen, allemaal heel erg bedankt! Het is een 3,5 jaar oude iPod maar hij is echt heilig voor mij. Ik kan werkelijk niet genoeg bedanken, hopelijk geeft het genoeg voldoening dat jullie iemand erg gelukkig hebben gemaakt! _/-\o_
Pagina: 1