Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Peugeot 106 1.1XT & getik/gerammel en gezoem

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik post hier bijna nooit in VV, maar nu ben ik 'n beetje 'bang' dus zodoende...
We hebben hier thuis 'n Peugeot 106 1.1XT, kleine 4 jaar oud helemaal top en nu zo'n 8/9 maanden
in ons bezit! Rijdt prachtig, is mooi om te zien en tsjaa voor de rest hoef ik er niks over kwijt :)

Sinds 3 a 4 dagen rammelt/ tikt er iets aan de onderkant van de auto.. M'n moeder zegt dat het de uitlaat is en ikzelf heb er werkelijk geen verstand van. Hij moet over 'n maand naar de garage voor 'n keuring en dergelijke en 't rammel-/tikgeluid was nou niet zo ernstig dat we er gelijk naartoe zijn gereden om te laten kijken wat het nou precies is.

Nu is m'n moeder 'n weekje weg, dus ik ga vanavond naar 'n vriendin, ga daar weer weg, start de auto en opeens gewoon keihard gerammel / getik en er komt ook 'n harde zoem onder de auto vandaan...
Elke keer als ik schakelde hoorde ik 't even niet, maar zodra ik op 't gas drukte, zwol het gezoem weer aan. Ik ben toch naar huis gereden (is maar zo'n 3km) maar 't zit me uiteraard niet lekker!

Morgen ga ik denk met de garage contact opnemen en dergelijke, maar ik zou graag eerst van jullie willen weten, wat het volgens jullie zou kunnen zijn..? Zoals ik al zei ben ik echt 'n auto-n00b, dus ik weet er helemaal niks vanaf.

Denken jullie dat het inderdaad de uitlaat is die lek is (zijn m'n moeder woorden) of kan 't ook totaal iets anders zijn!? Morgen neem ik contact op met de garage, om te kijken qua hoe of wat...
Ben benieuwd of 't verstandig is om die 8km naar die garage te rijden met die rare geluiden... maar dat zal ik morgen met de desbetreffende garage zelf overleggen

Als laatste en klein vraagje tussendoor: Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie gaat vallen?
Auto was 3 jaar oud toen we 'm kocht bij 'n bij de BOVAG-aangesloten garage en nu dus 8/9 maanden ouder... Auto had toen 15.000km gelopen en nu zo'n 17.200km dus dat is ook niet veel!

In ieder geval bedankt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:01

paQ

hoe lang had je garantie?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik gok 6 maanden, 12 maanden is opzich ongebruikelijk bij een onafhankelijke garage.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een lekke uitlaat tikt niet, en verder is het praktisch onmogelijk om via 'n forum antwoord te geven.

Is het een mechanisch geluid, of hoor je gewoon versterkt motorgeluid ? En is 't aanwezig als je stilstaat ?
Zo ja, gewoon naar de garage rijden.
Zo nee, ff zeker zijn dat je wielen vast zitten en naar de garage rijden.

Als de uitlaat lek is lijkt me niet dat dit garantie is.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• CLB
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:37:
Een lekke uitlaat tikt niet, en verder is het praktisch onmogelijk om via 'n forum antwoord te geven.
Ja das waar! Ik dacht misschien een bekend 'symtoom' dus toch even proberen!
Is het een mechanisch geluid, of hoor je gewoon versterkt motorgeluid?
Heel erg versterkt motorgeluid (dat is dat gezoem) Dat tikken/ rammelen komt vanonder de auto.
En is 't aanwezig als je stilstaat ?
Ja dan hoor je dat tikken/ rammelen vanonder de auto dus.
Zo ja, gewoon naar de garage rijden.
Zo nee, ff zeker zijn dat je wielen vast zitten en naar de garage rijden.

Als de uitlaat lek is lijkt me niet dat dit garantie is.
Naja dan ga ik morgen maar op hoop van zegen naar de garage :) Bedankt allen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Is dit niet iets met een uitlaat die rammelt tegen de hitteschildjes?
Misschien even er onder gluren om te kijken of er niet een bevestigingsklem van de uitlaat los zit.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Is the extra noise erger als je naar links of naar rechts stuurt? ooit zoiets meegemaakt. Wiellager kapot, bochtjes naar rechts waren the horror. (en een kapotte uitlaat)

• CLB
  • Niet online
Ik weet wat het is :X

De uitlaat ligt met z'n achterstuk op de grond 8)7 De auto staat aan de overkant van ons huis geparkeerd en ik keek er net naar vanuit 't raam zag ik de uitlaatspijp op de grond liggen :'(

Ik ga zometeen de garage opbellen, wat te doen, maar dit is wel naadje zeg. Ik kan ook niet even
1 2 3 onder die auto kruipen om 'm even provosorisch vast te maken ofzo dus beetje zwaar k*t :/

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doh... Herrie onder de auto, maar niet even kijken wat er aan de hand is... 8)7

• CLB
  • Niet online
Misschien donker snachts? :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lucifer/lampje/kaars/display van je telefoon etc... :P

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 10-05-2007 14:48 ]

• CLB
  • Niet online
Alles is weer perfect gerepareerd (en dat in de garantieperiode dus geheel gratis)
Het eindstuk en het middenstuk van de uitlaat waren kapot en zijn vervangen dus _/-\o_

Pagina: 1