Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio steekt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 734 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
In november kreeg ik m'n nieuwe leaseauto, een Polo met een standaard Pioneer autoradio/cd combi. Ik had in de vorige auto al een Alpine, dus die heb ik toen zelf overgezet. Dat was qua aansluiten geen probleem. Maar toen moest ik de radio nog in de sleuf schuiven en dat lukte tot de laatste centimeter, hij steekt dus een klein stukje uit. Ik vind dat lelijk, vooral als je er schuin tegenaankijkt... zoals vanaf de bestuurdersstoel 8)7

Vandaag heb ik een Brodit ProClip gemonteerd voor m'n pda, en heb ik ook weer even geprobeerd om de radio goed te zetten. De ProClip moest namelijk rechts van de radio.

Vanwege de bluetooth carkit en de iPod connector die op de iso-stekkers van de radio aangesloten zitten, moeten heel wat draden worden weggewerkt. De ruimte daarvoor is beperkt. Ik kan ze niet aan de zijkanten wegstoppen, zoals in m'n vorige Polo. Ook erachter is geen plaats. Alleen onder de radio, maar als ik ze daar wegduw, blijven ze niet lang genoeg liggen om de radio te plaatsen.

Heeft iemand tips om de radio wel netjes weggewerkt te krijgen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Als ze niet blijven liggen, misschien vastplakken met tape of iets dergelijk? Of is dat geen optie omdat je geen plek hebt om aan vast te plakken?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Kan je draden niet verlengen zodat je de stekkers op een andere plek kunt wegwerken? Hierdoor hoef je iig. geen grote ISO blokken in de radioruimte weg te werken...

Ik zit nog even te denken over andere manieren... :)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als de radio ook niet wil passen, dan is dat ook meestal te wijten aan kabel/stekkerzooi achter de radio. De ruimte daar is meestal krapper dan krap. Is het geen optie om de stekkers te verlengen en achter je middenconsole uit te komen?

Wise enough to play the fool

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Ik prik de kabelbomen meestal in een vrij hoekje met iets langwerpigs, zolang dat nog tussen de radio en de inbouwsleuf past, en dan snel doorduwen. Als dat niet werkt kun je er meestal wel nog via een andere manier aankomen om ze vast te houden. Evt via een paneeltje/los vakje in de middenconsole (ik weet niet uit mijn hoofd hoe een polo eruit ziet van binnen), of anders via het dashboardkastje. Daarvoor moet je wel vaak het kastje eruit halen of een paneel aan de onderkant los maken.

@hieronder:

Ik heb ook een E36, en daar ging het juist redelijk makkelijk bij. Boordcomputer en dat vakje eronder even eruit wippen en ik kon de kabels en stekkers zo weg trekken. Mijn radio is 6 kanaals, dus die tulpkabels moesten echt ergens heen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Stoffel op 09-05-2007 10:06 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik had/heb dit probleem ook met mijn BMW, die heeft wel iets ruimte voor stekkers, maar de kabelzooi achter mijn Pioneer was zo groot dat het echt onmogelijk leek te passen...
Ik heb uiteindelijk met veel gevrot achter de radio via het dashboardkastje de kabels uit de weggekregen, waarbij m'n auto letterlijk terug vocht (m'n hand zat vol krassen daarna).
Ik vrees dat jij een vergelijkbare actie moet gaan ondernemen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• dreamscape
  • Laatst online: 22-11 17:20
Heb je het inbouwframe wel vervangen? Of heb je nu de Alpine in het inbouwframe van de Pioneer geduwd?
Want als dat laatste het geval is, zou het daar wel eens aan kunnen liggen. De palletjes waarmee die Pioneer op zijn plek gehouden wordt zijn waarschijnlijk anders dan bij de Alpine en misschien is dat de reden dat het niet past.

Punctuality is the politeness of kings

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Als je de kabels wel weg kunt vouwen maar ze terugschieten; gewoon vastplakken met tape.... beetje kansloos, maar werkt wel..

had 't zelfde probleem in een golf IV: radio + aansluitset voor parrot carkit: enorme stekkerbende. met tape stekkers strak schuin onder de radio getaped en snel d'r in geschoven....

[ Voor 43% gewijzigd door EraZor op 09-05-2007 13:29 ]

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
dreamscape schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:44:
Heb je het inbouwframe wel vervangen? Of heb je nu de Alpine in het inbouwframe van de Pioneer geduwd?
Want als dat laatste het geval is, zou het daar wel eens aan kunnen liggen. De palletjes waarmee die Pioneer op zijn plek gehouden wordt zijn waarschijnlijk anders dan bij de Alpine en misschien is dat de reden dat het niet past.
Idd het goede frame erin zetten en dan de radio er goed hard duwen totdat je klik hoort :P Dan blijft ie wel op z'n plek.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik heb het frame vervangen :)
Het probleem is dus niet dat de radio niet goed in het frame past, maar dat er aan de achterkant nog iets in de weg zit, waardoor hij niet ver genoeg in het frame geduwd kan worden om vast te klikken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Als je dat hebt gedaan dan is er inderdaad sprake van die kabels zoals eerder gemeld in het topic. ik had dit namelijk ook in me krappe clio, moest ook best wel wat kracht zetten om dat ding (de radio dus lol) er helemaal goed in te krijgen..

[ Voor 14% gewijzigd door pt0x op 09-05-2007 15:23 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Stoffel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:10:

Ik heb ook een E36, en daar ging het juist redelijk makkelijk bij. Boordcomputer en dat vakje eronder even eruit wippen en ik kon de kabels en stekkers zo weg trekken. Mijn radio is 6 kanaals, dus die tulpkabels moesten echt ergens heen :+
mijn radio is ook een 6kanaals.
+ een kabel met een kastje aan met draadloos videobeelden verzenden.
Andere blok met de stroom.
Nog een kabel voor gewoon videobeelden door te sturen naar een tft.
en dan nog een paar.

Dat is ook altijd erg leuk als mijn radio eruit moet :P

De Nederbelg !

Pagina: 1