Toon posts:

Computer geladen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein Compaq Revo doosje staan als server. Daar zat een oude hdd van 20 GB in, die heb ik vervangen door een WD 160 GB. Om de oude hdd zat een soort van plastic hoesje, dit paste niet om de nieuwe hdd. Ik heb een stukje eraf geknipt waardoor het wel (gedeeltelijk) past. Systeem doet het perfect, geen problemen. Maar na een paar dagen voelde ik eens aan de achterkant van de pc (voor de warmte) en ik voelde een tinteling in mijn vingers. Als ik dit nu weer doe, krijg ik steeds een vervelende tinteling in mijn vingers. Ik heb dus het idee dat het systeem geladen is (goh).

Wat moet ik hier tegen doen? Is dit schadelijk? Het maakt me verder niet zo veel uit, server doet het perfect namelijk, alleen ik maak me toch een beetje zorgen.. (Over het sleutelen in de stopcontacten hoef je niet te beginnen, heb er namelijk de ballen verstand van)

Alvast bedankt!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Enige oplossing is Aarden ! dus geaard stopcontact aanleggen

My favorite programming language is solder.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

iedere geschakelde voeding, zoals in eencomputer aanwezig, heeft een netontstoringsfilter. Dit filter zit tussen de fase en aarde en de nul en aarde, hierdoor staat er 110Vop de behuizing als deze NIET is aangesloten op een randaarde stopcontact ;). Dit is dus wat jij voelt................ en voor een blijvend goede werking MOET je de computer aansluiten op een stopcontact met randaarde. Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:45:
Enige oplossing is Aarden ! dus geaard stopcontact aanleggen
Oke.. maar is het schadelijk als ik het zo laat? Want de server doet het gewoon prima..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:48:
[...]

Oke.. maar is het schadelijk als ik het zo laat? Want de server doet het gewoon prima..
Server erg traag :? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hehe. ;) Lijkt me niet echt met elkaar te maken te hebben.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Normaal gesproken is het niet erg schadelijk voor hardware, maar als er vage storingen voordoen tja dan kan het wel aan de aarding liggen.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Oké.. want als het geen schade aan de hardware levert, vind ik het allemaal best.. :) Draait als een zonnetje
Pagina: 1