Computer startop probleem

Pagina: 1
Acties:

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

Topicstarter
het probleem begon eigenlijk vrij onschuldig kreeg een bsod te zien en me systeem herstarte meteen daarna starten het systeem gewoon op. Niet veel later een systeem freez.
Na op de reset knop ingedrukt te hebben wou het systeem niet meer aan. Gekeken of alles goed aangesloten was en opnieuw geprobeerd hij starten weer op naar Windows maar het probleem herhaalde zich memtest gedraaid en toen terug kwam wou het systeem niet meer verder starten.
Nu wil het systeem niet verder booten alle fans draaien en op de achterkant geeft hij 4 rode lapjes aan dat er een CPU probleem zou zijn(volgens moederborstboekje)

Systeem:
MSI 645e max
P4 2 ghz
512 MB pc3200
ati 9700PRO met zalman 700cu
pinicalkaart
losse netwerkaart
2 hdd een van 40 en een 120 maxtor
dvd brander + dvd rom
450 watt coolmaster extreme voeding

het systeem heeft ongeveer 5 jaar goed gedraait.
en de laaste wijziging is ookal weer maanden geleden.

Wat heb ik al geprobeerd
Video kaart vervangen voor mx440
ander geheugen
pci kaarten uit systeem
CPU bekeken op beschadigen zag er goed uit..
cooler cpu opnieuw geplaatst.
BIOS Batterij verwijderd voor 10 seconde.
Hopelijk is het systeem nog te reden.

Alvast Bedankt voor de hulp.

Just be your self today ok?

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025

tweakernoob

Vragen mag

kijk eens in je BIOS als je daar nog in kan komen en kijk dan eens naar Hardware monitor en kijk dan naar de temp van de Proc. als die een rare waarde aangeeft wil het wel eens zijn dat de temp sensor in je core kapot is gegaan.

of je proc is inderdaad te warm geworden wat ik trouwens tijdens de laatste paar weken mensen hebben met dezelfde klachten en daaruit bleek te weinig airflow(in een kast geplaatst ofzo) en systeem overhit vooral met het weer van afgelopen weken.

Euhm !

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Weet je ook welke BSOD je kreeg, want dan zou je daar nog op kunnen zoeken?

Ik zou verder maar eerst eens je moederbord goed onderzoeken op bolle of beschadigde condensators of andere (doorgebrande) electronische onderdelen. Goede kans dat gewoon je mobo de geest heeft gegeven na 5 jaar....

Specs

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

Topicstarter
Het BSOD ging des daning snel dat dit niet te zien is ik zal nog is goed kijken naar mijn moederbord.

de pc gaat nog wel aan maar meer ook niet. Dus kan niet in mijn bios komen. enige waarvoor ik hem nu kan gebruiken is als ventilator :P.
Met de airflow van de kast zit het volgens mij wel goed.

Just be your self today ok?