Toon posts:

[FLASH] DV capture source van interlaced naar progressive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een flash applicatie die gebruikt wordt in een live broadcast omgeving. Ik heb een Datavideo DAC-200 firewire video converter waarmee ik een live feed in flash kan binnenhalen. Het probleem met deze oplossing is dat de video interlaced is, waardoor dit er in flash nogal brak uit ziet omdat het wordt weergegeven op een LCD monitor (=progressive).

Ik ben dus op zoek naar een oplossing waarmee ik de video feed deinterlaced kan binnenhalen doordat de hardware het interlaced beeld omzet in een progressive feed (zoals het beeld van bijv. een webcam). Alternatief zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld een software tool te gebruiken die het beeld omzet naar een progressive feed die ik daarna op 1 of andere manier in Flash zou kunnen binnenhalen.

Ik vroeg me af of er op dit forum al andere people een keer tegen dit probleem zijn aangelopen of dat iemand me in de richting van een goede hardware/software tool kan wijzen.

Ik ben zelf via google uitgekomen bij een Osprey capture kaart die de mogelijkheid heeft om het beeld de-interlaced te capturen, maar helaas is dit een PCI kaart (van $900) die niet gebruikt kan worden met de laptop waar de applicatie op komt te draaien. Als alternatief vond ik een andere firewire dv converter met de-interlace optie van Pixelink, maar prijzig alternatief en erg lastig aan te komen in NL.