[Asus P5N32-E SLI] of toch [Asrock 4Core Dual-VSTA]?

Pagina: 1
Acties:

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2025
zoals topic

vraag dit omdat ik de laaste in combo met duo core E6600 goedkoop kan krijgen

is het dan beter om E6600 los met de asus of goedkoop in combo met asrock board?

(ik orienteer me via de BBG)

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 17:07

jbbrans

Mijn keuze om voor de asrock te kiezen waren, dat ik in stappen kon opwaarderen naar een sneller en nieuwer systeem en mijn onderdelen kon blijven gebruiken die nog bij de tijd zijn.
Ik hoefde nu alleen de processor en het moederbord te vervangen, terwijl mijn ddr1 geheugen en mijn 6800 ultra agp videokaart erin konden blijven zitten.

Is dat voor jou niet het geval en heb je al ddr2 en een PCIe videokaart (of het geld ervoor over om dat ook te upgraden), dan zou ik voor de asus gaan. En dan voornamelijk omdat de PCIe aansluiting van de asrock maar PCIe X4 op een X16 slot is, waardoor een videokaart een 10% trager is dan op een volwaardig X16 slot.

Verder is de asrock erg beperkt met overklokken, terwijl als ik hier zo lees asus meestal wat verder komt.

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2025
ben een systeem van de grond af aan het opbouwen met een 8800 gtx erin dus die 16x zal ik nodig hebben

Verwijderd

Ik zou voor de asus gaan in kwaliteit toch een beter moederbord met meer functies zoals :
SLI
FSB 1333MHZ
6 S-ATA aansluitingen
8 GB Geheugen

En ik ben zelf niet echt fan van een dure processor op een toch wel goedkoop moederbord ;)