Geforce 7 7950 GT AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoi allemaal,

Ik wou even jullie mening aangezien ik zelf niet veel reviews of vergelijkende benchmarks kan vinden.
Ik heb momenteel een p4 3.0ghz@3.6ghz samen met een 6800gt runnen.
Redelijk oud videokaartje dus, vandaar de titel van dit topic.
Ik zie dat xfx een agp kaartje heeft met een 7950 GT core erop, dus 24 shaders.
Dit dan ook nog in combinatie met 512mb geheugen.
Voor volledige spec's zie link
Nu is deze ongeveer 250-260 euro, de vorige agp ruler, namelijk gainward 7800 gs bliss, die eigenlijk een gt core had is nog over de 300, nu vind ik dit dus nogal vreemd en wil dus graag weten welke de betere keuze is.
Ik zelf vind de xfx 7950 gt een betere keuze maar kan zijn dat ik iets niet zie.

alvast bedankt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een 7950GT is een stuk sneller dan een 7800GS en is dus de betere keuze. Je kan zelf gemakkelijk wat reviews zoeken en bijvoorbeeld 3DMark scores vergelijken uit verschillende reviews.

• BBKiller4Life
Admiral Freebee schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:06:
Een 7950GT is een stuk sneller dan een 7800GS en is dus de betere keuze. Je kan zelf gemakkelijk wat reviews zoeken en bijvoorbeeld 3DMark scores vergelijken uit verschillende reviews.
Het nadeel is dat dit allemaal de pci-e versie's zijn, waarvan ik dus niet weet of dit wat uitmaakt aangezien ik een agp systeem heb.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zolang de kloksnelheden, de hoeveelheid geheugen en de geheugenbreedte hetzelfde zijn zullen de prestaties van de AGP 7950GT dicht bij de PCI-E broertjes liggen. AGP 8x is nog altijd vrij snel :)

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:31:
Zolang de kloksnelheden, de hoeveelheid geheugen en de geheugenbreedte hetzelfde zijn zullen de prestaties van de AGP 7950GT dicht bij de PCI-E broertjes liggen. AGP 8x is nog altijd vrij snel :)
Leuke kaart, maar agp is nu gewoon een klap duurder :/
Maar wel goede keus als je het geld ervoor over hebt :P
Of je moet een Gecube Ati 1950xt agp kopen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Of een ATi Radeon x1950Pro AGP. Ik heb zelf geen ervaringen met deze kaart, maar ik hoor er goede dingen over, en volgens mij zijn ze goedkoop. Ik heb overigens zelf een 7950gt PCI-e en ben er erg te spreken over ;)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Met mijn Gainward Bliss 7800GS+ (7900GT, G71 core dus) haalde ik op stock speeds ongeveer 7500 punten in 3Dmark05.
Overclocked kom ik aan bijna 9000 punten. (540 MHz Core en 1400 MHz MEM).

Loopt goed dus, maar ik vraag me inderdaad af hoeveel de 7950GT hierboven zit.
(Ik weet niet of het nu ook het geval is maar bij de XFX 7800GS had XFX de pcb aangepast waardoor een Arctic cooler of iets dergelijks er niet meer op paste, dat vond ik bij deze Gainward dus wel weer een voordeel want de PCB was gewoon hetzelfde als van een echte 7900GT alleen dan met een HSI bridge chip).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Admiral Freebee schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:06:
De gainward 7800GS Plus is een 7900gt met 24 pixelshaders voor agp, een stuk sneller dan een 7800gs dus, ondanks dat lijkt mij die kaart het nu niet meer waard.

Als je echt zeker weet dat je nu nog een AGP kaart wil kopen, kun je voor een 1950pro gaan of de XFX kaart van de TS, alhoewel daar nog weinig over bekent is (reviews op een hand te tellen als je ze al kan vinden).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
DJ_The_SP schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:32:
Met mijn Gainward Bliss 7800GS+ (7900GT, G71 core dus) haalde ik op stock speeds ongeveer 7500 punten in 3Dmark05.
Overclocked kom ik aan bijna 9000 punten. (540 MHz Core en 1400 MHz MEM).

Loopt goed dus, maar ik vraag me inderdaad af hoeveel de 7950GT hierboven zit.
(Ik weet niet of het nu ook het geval is maar bij de XFX 7800GS had XFX de pcb aangepast waardoor een Arctic cooler of iets dergelijks er niet meer op paste, dat vond ik bij deze Gainward dus wel weer een voordeel want de PCB was gewoon hetzelfde als van een echte 7900GT alleen dan met een HSI bridge chip).
Ik kom met een 7950GT aan de 11.000 punten echter wel met een X2 4400+ cpu, trek zelf je conclusies maar :p volgens mij is het een aardig verschil ondaks de iets snellere cpu..

M3P - M3LR - 6320Wp

• BBKiller4Life
oke keuze is gemaakt, dus bedankt.
kan slotje op wat mij betreft.

Verwijderd

Bij alternate is ook een ATI Radeon X1950XT te krijgen, dus XT geen PRO, die draait nog sneller :P

• Da_maniaC

Da_maniaC

bokkow schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:02:
[...]

Ik kom met een 7950GT aan de 11.000 punten echter wel met een X2 4400+ cpu, trek zelf je conclusies maar :p volgens mij is het een aardig verschil ondaks de iets snellere cpu..
Iets snellere CPU?

Mijn PM760 vlamt menig AMD Athlon FX-55, kerel. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:04
de X1950XT op AGP is slechts 3 frames sneller per game, dus neiot veel verschil.

ik heb zelf de X1950PRO gehad op AGP, maar daar niet tevreden over op ASUS A8V bordje, en begon problemen te vertonen dus RMA gestuurd.
nu de dagwaarde uitgekeerd gekregen, dus ik ga nu lekker voor de XFX 7950GT AGP.
staat nu voor 206 euro bij Salland en 192 euro bij 4Launch (256MB versie)
de 512MB versie zit rond de 250 euro.

• BBKiller4Life
ik ben zeer tevreden over het kaartje, wel wat problemen met de drivers gehad, maar alles loopt zeer strak nu.
Ga uiteindelijk toch nog upgraden naar core duo maar dat is iets voor begin volgend jaar.
Iedereen nogmaals bedankt.

Verwijderd

Heb deze kaart ook aangeschaft,maar zit met een technisch vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden.Er zit op de kaart een 4 pins molex aansluiting,met daarbij een los kabeltje met driemolex aansluitingen.Moet ik nu de beide aansluitingen aan mijn voeding bevestigen of maar een?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:50:
Heb deze kaart ook aangeschaft,maar zit met een technisch vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden.Er zit op de kaart een 4 pins molex aansluiting,met daarbij een los kabeltje met driemolex aansluitingen.Moet ik nu de beide aansluitingen aan mijn voeding bevestigen of maar een?
Beide. Dit is om eventuele spanningsval op te vangen vanaf de voeding als er veel vermogen word gevraagd.
Dit is met name bij een voeding die meer dan 1, 12 volt lijn heeft. Als dit niet het geval is en je hebt nog steeds klachten dan heb je gewoon een zwaardere voeding nodig.

Verwijderd

OK,dank!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Redelijk simpele vraag aangezien dat ook gewoon in je manual staat ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.